Research Article
BibTex RIS Cite

Okul Yöneticilerinin Değer Temelli Liderlik Özelliklerine İlişkin Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi

Year 2025, Volume: 9 Issue: 1, 41 - 61, 30.04.2025
https://doi.org/10.32960/uead.1536411

Abstract

Araştırmanın amacı, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi okullarda görev yapan öğretmenlerin görüşlerine göre okul müdürlerinin değer temelli liderlik anlayışlarını tespit etmek ve okul yöneticilerinin değer temelli liderlik eğilimlerinin okul yönetimine nasıl yansıdığına ilişkin görüşlerini nitel veriler aracılığıyla incelemektir. Çalışmada “Okul Müdürlerinin Değer Temelli Liderlik Ölçeği (DTLÖ)” baz alınarak ölçek boyutlarına paralel olarak hazırlan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmada fenomenoloji yöntemi kullanılmıştır. Çalışma grubu, kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemi kullanılarak 2022-2023 eğitim öğretim yılında Sivas il merkezinde bulunan 20 lisede görev yapan 82 öğretmenden oluşturulmuştur. Görüşme formlarından elde edilen veriler; öğretmenlerin değer kavramını nasıl tanımladığı, okul ortamında değerlerin neden önemli olduğu, bir okul yöneticisinin hangi evrensel, bireysel, manevi ve milli değerlere sahip olması gerektiği ile değer kavramını benzetme yoluyla açıkladıkları görüşlerinden oluşan toplam 7 tema altında incelenmiştir. Nitel verilerin incelenmesi sonucunda öğretmenlerin ağırlıklı olarak okul yöneticilerinden; dürüstlük, liyakat, alçak gönüllülük, çalışkanlık, tutarlılık, adaletli olma, örgütsel uyum, milliyetçi olma, vatanseverlik ve ulusal sembollere saygı gibi beklentilerinin olduğu görülmektedir.

Ethical Statement

Araştırma, Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulu’nda Etik Onay 30.04.2023 tarihli ve 23-04-22 sayılı kararı ile yürütülmüştür.

References

  • Annells, M. (2006). Triangulation of qualitative approaches: Hermeneutical phenomenology and grounded theory. Journal of Advanced Nursing, 56(1), 55-61.
  • Arslan, E. (2022). Nitel araştırmalarda geçerlilik ve güvenilirlik. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 51, 395-407.
  • Babaoğlan, E., Nalbant, A. & Çelik, E. (2017). Okul başarısına okul yöneticisinin etkisine ilişkin öğretmen görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 93, 10.21764/efd.82932.
  • Bakioglu, A., & Kurt, T. (2009). Ögretmenlerin demokrasi vatandaşlık ve vatanseverlik algılarının nitel olarak incelenmesi. [A qualitative analysis of teachers’ perceptions of democracy citizenship and patriotism]. Marmara University Journal of Ataturk Education Faculty Educational Sciences/Marmara Universitesi Ataturk Egitim Fakultesi Egitim Bilimleri Dergisi, 29, 13-39.
  • Bakioğlu, A., & Akkaya, R. (2013). Sosyal sorumluluk algılarının incelenmesi: Eğitim yöneticileri üzerine bir araştırma. Eğitim ve Bilim Dergisi, 38(170), 1–15.
  • Baltacı, A. (2018). Nitel araştırmalarda örnekleme yöntemleri ve örnek hacmi sorunsalı üzerine kavramsal bir inceleme. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(1), 231-274.
  • Barrett, R. (2006). Building a values-driven organization: A whole system approach to cultural transformation. Boston: Butterworth-Heinemann.
  • Beşkonaklı, Ç., & Solaroğlu, M. (2007). Etik liderlik ve eğitim yöneticileri üzerine etkileri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 13(2), 149–170.
  • Creswell, J. W., & Poth, C. N. (2018). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches (4th ed.). Sage Publications
  • Çalık, A., Çoban, O., & Özdemir, M. (2019). Eğitim liderliğinde etik ve adalet algısı. Afyon Kocatepe Üniversitesi Yayınları. Erişim: https://acikerisim.aku.edu.tr
  • Demir Atalay, T., & Fırat Durdukoca, Ş. (2018). Öğretmen adaylarının değerlere ilişkin metaforları. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 6(4), 894-923. https://doi.org/10.16916/aded.427142
  • Demir, N., & İnandı, Y. (2023). Okul yöneticilerinin örgütsel adalet davranışları ile öğretmenlerin örgütsel bağlılık ve örgütsel güven duyguları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 57, 1-29. https://doi.org/10.9779/pauefd.1093082.
  • Doğan, H., & Yıldırım, N. (2022). The relationship between social justice leadership and school climate. International Journal of Leadership Studies: Theory and Practice, 5(3), 174-195. doi: 10.52848/ijls.1146935
  • Elban, M. (2015). Tarih eğitimi ve vatanseverlik üzerine bazı düşünceler. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 4(3), 1302-1319. https://doi.org/10.7884/teke.495
  • Ersoy, E. (2012). Değer farklılaşmalarının sosyolojik boyutu (Malatya örneği), İstanbul: Kum Saati Yayınları.
  • Göçen, G., Bingöl, T., Arslan, N., Turhan, N. Kaya, İ. & Parlakyıldız, B. (2019). Öğrencilerin "değer" kavramına yönelik algılarının metaforlar aracılığıyla belirlenmesi. Turkish Studies. 14, 579-609. 10.29228/ 22630.
  • Gürbüz, R., Erdem, E., & Yıldırım, K. (2013). Başarılı okul müdürlerinin özellikleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 167-179.
  • Gürses, İ. (2010). Dindarlık ve kişilik, Bursa: Emin Yayınları.
  • Halstead, J. M., & Taylor, M. J. (2000). Learning and teaching about values: A review of recent research. Cambridge Journal of Education, 30(2), 169-202.
  • Hauen, F., Kastberg, B., Denager, M., Hjertaker, E. & Hjertaker, K. (1999). Værdier på jobbet (Values on the job, in Danish). Copenhagen: Peter Asschenfeldts nye Forlag A/S.
  • Heathfield, S. (2018). Leadership values and workplace ethics. Available at: https://www.thebalancecareers.com/leadership-values-and-workplace-ethics-1918615 adresinden 21.09.2023 tarihinde alıntılanmıştır.
  • Hofstede, G. (2001). Culture's consequences: Comparing values, behaviors, institutions, and organizations across nations (2 ed.). Beverly Hills CA: Sage.
  • Hughes, R., Ginnett, R. & Curphy, G. (1993). Public health nutrition, scholar.archive.org adresinden 15.08.2023 tarihinde alıntılanmıştır.
  • Indrani, B. (2012). Importance of value education in modern time. Educ. India: J. Q. Refereed J. Dialogues Educ., 1–9.
  • Kazak, E., & Çiner, S. (2021). Undesired behaviors of school principals and the effects of these behaviors on teachers. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 12(2), 300-328. https://doi.org/10.17569/tojqi.846037
  • Kıral, B., (2023). Comparison of principals’ discourses, behaviors, and practices towards the students in terms of values education: Turkey and the US sample. International e-Journal of Educational Studies, 7 (15), 555-567. https://doi.org/10.31458/iejes.1311914
  • Kocabıyık, O. O. (2016). Olgubilim ve gömülü kuram: Bazı özellikler açısından karşılaştırma. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 55-66.
  • Kouzes J. & Posner B. (2002). The leadership challenge. San Francisco: Jossey-Bass, 2002 p23–29.
  • Lakoff, G., & Johnson, M. (1980). The metaphorical structure of the human conceptual system. Cognitive science, 4(2), 195-208.
  • Leithwood, K., Jantzi, D., & Steinbach, R. (1999). Changing leadership for changing times. Buckingham, UK: Open University Press.
  • MEB. (2013). Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Yönetmeliği https://ttkb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_07/18160003_basin_aciklamasi-program.pdf: p.24) adresinden 23.09.2023 tarihinde alıntılanmıştır.
  • Medford, J. A., & Brown, T. (2022). Newly appointed principals' challenges in learning and adjusting to school culture. Heliyon, 8(9).
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. New York: Sage
  • Năstase, M. (2010). Developing a strategic leadership approach within the organizations. Revista de Management Comparat Internațional, 11(3), 454-460.
  • Neto, L. M. & Marujo, H. A. (2013). Positive community psychology and positive community development: Research and intervention as transformative-appreciative actions. H. A. Marujo & L. M. Neto (Ed.). Positive Nations and communities, cross-cultural advancements in positive psychology (s. 209-230). Springer. doi:10.1007/978-94-007-6869-7_1 adresinden 23.09.2023 tarihinde alıntılanmıştır.
  • Oppenheim-Weller, S. Roccas, S. & Kurman, J. (2018). Subjective value fulfillment: A new way to study personal values and their consequences. J. Res. Personal. 76, 38–49.
  • O'Toole, J. (2008). Notes towards a definition of values-based leadership. The Journal of Values-based Leadership, 1, 10.
  • Oyer, B. (2015). Teacher perceptions of principals’ confidence, humility, and effectiveness: Implications for educational leadership. Journal of School Leadership. 25, 684-719. 10.1177/105268461502500405.
  • Polat, A. (2022). Nitel araştırmalarda yarı-yapılandırılmış görüşme soruları: Soru form ve türleri, nitelikler ve sıralama. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(Özel Sayı 2), 161-182. https://doi.org/10.18037/ausbd.1227335
  • Reese, S. R. (2017). Leadership core values and beliefs are keys to greatness. Center for Management and Organization Effectiveness. Available at: https://cmoe.com/blog/great-leaders-have-specific-beliefs-andcore-values/ adresinden 29.09.2023 tarihinde alıntılanmıştır.
  • Rokeach, M. (1973). The nature of human values. New York: Free Press.
  • Schwartz, S. H. (1992). Universals in the Content and Structure of Values: Theory and Empirical Tests in 20 Countries’. In M. Zanna (ed.), Advances in Experimental Social Psychology (Vol. 25). New York: Academic Press: 1-65.
  • Seewann L. & Verwiebe R. (2020). How do people interpret the value concept? Development and evaluation of the value conceptualisation scale using a mixed method approach. Journal of Beliefs and Values, 41(4) 419-432, DOI: 10.1080/13617672.2019.1707748
  • Sezer, Ş. (2018). Okul müdürlerinin yönetsel özellikleri, kültüre bağlı yönetsel değerleri ve kendilerinden beklenen evrensel liderlik değerleri. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 8(3), 715-723.
  • Taylor, C. (1994). Multiculturalism: Examining the politics of recognition. NJ: Princeton University Press, 41 William St., Princeton, NJ 08540.
  • Titov, E., Virovere, A., Meel, M., & Kuimet, K. (2013). Estonian managerial values in value systems in ensuring sustainability of organisations. Journal of Management and Change, 30/31(1–2), 66–81.
  • Trevino, L. K., & Brown, M. E. (2004). Managing to be ethical: Debunking five business ethics myths. Academy of management perspectives, 18(2), 69-81.
  • Tyree, C., Vance, M., & McJunkin, M. (1997). Teaching values to promote a more caring world: A moral dilemma for the 21st century. Journal for a Just and Caring Education, 3(2), 215–226.
  • Yıldırım, A., & Şimsek, H. (1999). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (11 baski: 1999-2018).
  • Yirci, R. & Berk, B. (2021). Okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin görüşlerine göre etkili okul müdürü: Nitel bir araştırma. Journal of History School, 50, 570- 598.
  • Vally, G. & Daud, K. (2015). The implementation of school based management policy: An exploration. Procedia - Social and Behavioral Sciences. 172. 693-700. 10.1016/j.sbspro.2015.01.421.
  • Wardekker, W. (2004) Moral education and the construction of meaning. Educational Review, 56 (2), 183 – 192.
  • Wittmer, D. P. (2000). Ethical sensitivity in management decisions: Developing and testing a perceptual measure among management and professional student groups. Teaching Business Ethics, 4, 181-205.

Investigation of Teachers’ Views on School Administrators' Value-Based Leadership Characteristics

Year 2025, Volume: 9 Issue: 1, 41 - 61, 30.04.2025
https://doi.org/10.32960/uead.1536411

Abstract

The aim of the study is to measure the value-based leadership tendencies of school principals according to the opinions of teachers working in public schools affiliated to the Ministry of National Education and to examine the views of school administrators on how value-based leadership tendencies are reflected in school management through qualitative data. In the study, a semi-structured interview form prepared in parallel with the scale dimensions based on the “Value-Based Leadership Scale of School Principals” was used. Phenomenology method was used in the study. The study group consisted of 82 teachers working in 20 high schools in 2022-2023 academic year in Sivas city center by using the convenience sampling method. The data obtained from the interview forms were analyzed under a total of 7 themes, including how the teachers defined the concept of value, why values are important in the school environment, which universal, individual, spiritual and national values a school administrator should have, and the views that they explained the concept of value by analogy. As a result of the analysis of qualitative data, it is seen that teachers mainly have expectations from school administrators such as honesty, merit, humility, diligence, consistency, fairness, organizational harmony, nationalism, patriotism and respect for national symbols.

References

  • Annells, M. (2006). Triangulation of qualitative approaches: Hermeneutical phenomenology and grounded theory. Journal of Advanced Nursing, 56(1), 55-61.
  • Arslan, E. (2022). Nitel araştırmalarda geçerlilik ve güvenilirlik. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 51, 395-407.
  • Babaoğlan, E., Nalbant, A. & Çelik, E. (2017). Okul başarısına okul yöneticisinin etkisine ilişkin öğretmen görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 93, 10.21764/efd.82932.
  • Bakioglu, A., & Kurt, T. (2009). Ögretmenlerin demokrasi vatandaşlık ve vatanseverlik algılarının nitel olarak incelenmesi. [A qualitative analysis of teachers’ perceptions of democracy citizenship and patriotism]. Marmara University Journal of Ataturk Education Faculty Educational Sciences/Marmara Universitesi Ataturk Egitim Fakultesi Egitim Bilimleri Dergisi, 29, 13-39.
  • Bakioğlu, A., & Akkaya, R. (2013). Sosyal sorumluluk algılarının incelenmesi: Eğitim yöneticileri üzerine bir araştırma. Eğitim ve Bilim Dergisi, 38(170), 1–15.
  • Baltacı, A. (2018). Nitel araştırmalarda örnekleme yöntemleri ve örnek hacmi sorunsalı üzerine kavramsal bir inceleme. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(1), 231-274.
  • Barrett, R. (2006). Building a values-driven organization: A whole system approach to cultural transformation. Boston: Butterworth-Heinemann.
  • Beşkonaklı, Ç., & Solaroğlu, M. (2007). Etik liderlik ve eğitim yöneticileri üzerine etkileri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 13(2), 149–170.
  • Creswell, J. W., & Poth, C. N. (2018). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches (4th ed.). Sage Publications
  • Çalık, A., Çoban, O., & Özdemir, M. (2019). Eğitim liderliğinde etik ve adalet algısı. Afyon Kocatepe Üniversitesi Yayınları. Erişim: https://acikerisim.aku.edu.tr
  • Demir Atalay, T., & Fırat Durdukoca, Ş. (2018). Öğretmen adaylarının değerlere ilişkin metaforları. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 6(4), 894-923. https://doi.org/10.16916/aded.427142
  • Demir, N., & İnandı, Y. (2023). Okul yöneticilerinin örgütsel adalet davranışları ile öğretmenlerin örgütsel bağlılık ve örgütsel güven duyguları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 57, 1-29. https://doi.org/10.9779/pauefd.1093082.
  • Doğan, H., & Yıldırım, N. (2022). The relationship between social justice leadership and school climate. International Journal of Leadership Studies: Theory and Practice, 5(3), 174-195. doi: 10.52848/ijls.1146935
  • Elban, M. (2015). Tarih eğitimi ve vatanseverlik üzerine bazı düşünceler. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 4(3), 1302-1319. https://doi.org/10.7884/teke.495
  • Ersoy, E. (2012). Değer farklılaşmalarının sosyolojik boyutu (Malatya örneği), İstanbul: Kum Saati Yayınları.
  • Göçen, G., Bingöl, T., Arslan, N., Turhan, N. Kaya, İ. & Parlakyıldız, B. (2019). Öğrencilerin "değer" kavramına yönelik algılarının metaforlar aracılığıyla belirlenmesi. Turkish Studies. 14, 579-609. 10.29228/ 22630.
  • Gürbüz, R., Erdem, E., & Yıldırım, K. (2013). Başarılı okul müdürlerinin özellikleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 167-179.
  • Gürses, İ. (2010). Dindarlık ve kişilik, Bursa: Emin Yayınları.
  • Halstead, J. M., & Taylor, M. J. (2000). Learning and teaching about values: A review of recent research. Cambridge Journal of Education, 30(2), 169-202.
  • Hauen, F., Kastberg, B., Denager, M., Hjertaker, E. & Hjertaker, K. (1999). Værdier på jobbet (Values on the job, in Danish). Copenhagen: Peter Asschenfeldts nye Forlag A/S.
  • Heathfield, S. (2018). Leadership values and workplace ethics. Available at: https://www.thebalancecareers.com/leadership-values-and-workplace-ethics-1918615 adresinden 21.09.2023 tarihinde alıntılanmıştır.
  • Hofstede, G. (2001). Culture's consequences: Comparing values, behaviors, institutions, and organizations across nations (2 ed.). Beverly Hills CA: Sage.
  • Hughes, R., Ginnett, R. & Curphy, G. (1993). Public health nutrition, scholar.archive.org adresinden 15.08.2023 tarihinde alıntılanmıştır.
  • Indrani, B. (2012). Importance of value education in modern time. Educ. India: J. Q. Refereed J. Dialogues Educ., 1–9.
  • Kazak, E., & Çiner, S. (2021). Undesired behaviors of school principals and the effects of these behaviors on teachers. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 12(2), 300-328. https://doi.org/10.17569/tojqi.846037
  • Kıral, B., (2023). Comparison of principals’ discourses, behaviors, and practices towards the students in terms of values education: Turkey and the US sample. International e-Journal of Educational Studies, 7 (15), 555-567. https://doi.org/10.31458/iejes.1311914
  • Kocabıyık, O. O. (2016). Olgubilim ve gömülü kuram: Bazı özellikler açısından karşılaştırma. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 55-66.
  • Kouzes J. & Posner B. (2002). The leadership challenge. San Francisco: Jossey-Bass, 2002 p23–29.
  • Lakoff, G., & Johnson, M. (1980). The metaphorical structure of the human conceptual system. Cognitive science, 4(2), 195-208.
  • Leithwood, K., Jantzi, D., & Steinbach, R. (1999). Changing leadership for changing times. Buckingham, UK: Open University Press.
  • MEB. (2013). Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Yönetmeliği https://ttkb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_07/18160003_basin_aciklamasi-program.pdf: p.24) adresinden 23.09.2023 tarihinde alıntılanmıştır.
  • Medford, J. A., & Brown, T. (2022). Newly appointed principals' challenges in learning and adjusting to school culture. Heliyon, 8(9).
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. New York: Sage
  • Năstase, M. (2010). Developing a strategic leadership approach within the organizations. Revista de Management Comparat Internațional, 11(3), 454-460.
  • Neto, L. M. & Marujo, H. A. (2013). Positive community psychology and positive community development: Research and intervention as transformative-appreciative actions. H. A. Marujo & L. M. Neto (Ed.). Positive Nations and communities, cross-cultural advancements in positive psychology (s. 209-230). Springer. doi:10.1007/978-94-007-6869-7_1 adresinden 23.09.2023 tarihinde alıntılanmıştır.
  • Oppenheim-Weller, S. Roccas, S. & Kurman, J. (2018). Subjective value fulfillment: A new way to study personal values and their consequences. J. Res. Personal. 76, 38–49.
  • O'Toole, J. (2008). Notes towards a definition of values-based leadership. The Journal of Values-based Leadership, 1, 10.
  • Oyer, B. (2015). Teacher perceptions of principals’ confidence, humility, and effectiveness: Implications for educational leadership. Journal of School Leadership. 25, 684-719. 10.1177/105268461502500405.
  • Polat, A. (2022). Nitel araştırmalarda yarı-yapılandırılmış görüşme soruları: Soru form ve türleri, nitelikler ve sıralama. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(Özel Sayı 2), 161-182. https://doi.org/10.18037/ausbd.1227335
  • Reese, S. R. (2017). Leadership core values and beliefs are keys to greatness. Center for Management and Organization Effectiveness. Available at: https://cmoe.com/blog/great-leaders-have-specific-beliefs-andcore-values/ adresinden 29.09.2023 tarihinde alıntılanmıştır.
  • Rokeach, M. (1973). The nature of human values. New York: Free Press.
  • Schwartz, S. H. (1992). Universals in the Content and Structure of Values: Theory and Empirical Tests in 20 Countries’. In M. Zanna (ed.), Advances in Experimental Social Psychology (Vol. 25). New York: Academic Press: 1-65.
  • Seewann L. & Verwiebe R. (2020). How do people interpret the value concept? Development and evaluation of the value conceptualisation scale using a mixed method approach. Journal of Beliefs and Values, 41(4) 419-432, DOI: 10.1080/13617672.2019.1707748
  • Sezer, Ş. (2018). Okul müdürlerinin yönetsel özellikleri, kültüre bağlı yönetsel değerleri ve kendilerinden beklenen evrensel liderlik değerleri. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 8(3), 715-723.
  • Taylor, C. (1994). Multiculturalism: Examining the politics of recognition. NJ: Princeton University Press, 41 William St., Princeton, NJ 08540.
  • Titov, E., Virovere, A., Meel, M., & Kuimet, K. (2013). Estonian managerial values in value systems in ensuring sustainability of organisations. Journal of Management and Change, 30/31(1–2), 66–81.
  • Trevino, L. K., & Brown, M. E. (2004). Managing to be ethical: Debunking five business ethics myths. Academy of management perspectives, 18(2), 69-81.
  • Tyree, C., Vance, M., & McJunkin, M. (1997). Teaching values to promote a more caring world: A moral dilemma for the 21st century. Journal for a Just and Caring Education, 3(2), 215–226.
  • Yıldırım, A., & Şimsek, H. (1999). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (11 baski: 1999-2018).
  • Yirci, R. & Berk, B. (2021). Okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin görüşlerine göre etkili okul müdürü: Nitel bir araştırma. Journal of History School, 50, 570- 598.
  • Vally, G. & Daud, K. (2015). The implementation of school based management policy: An exploration. Procedia - Social and Behavioral Sciences. 172. 693-700. 10.1016/j.sbspro.2015.01.421.
  • Wardekker, W. (2004) Moral education and the construction of meaning. Educational Review, 56 (2), 183 – 192.
  • Wittmer, D. P. (2000). Ethical sensitivity in management decisions: Developing and testing a perceptual measure among management and professional student groups. Teaching Business Ethics, 4, 181-205.
There are 53 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Education Management
Journal Section Makaleler
Authors

Emine Tunçer Günay 0000-0002-0131-5077

Soner Doğan 0000-0003-2013-3348

Early Pub Date April 29, 2025
Publication Date April 30, 2025
Submission Date August 21, 2024
Acceptance Date March 27, 2025
Published in Issue Year 2025 Volume: 9 Issue: 1

Cite

APA Tunçer Günay, E., & Doğan, S. (2025). Okul Yöneticilerinin Değer Temelli Liderlik Özelliklerine İlişkin Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi. Ulusal Eğitim Akademisi Dergisi, 9(1), 41-61. https://doi.org/10.32960/uead.1536411