Research Article
BibTex RIS Cite

Sınıf Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Fiziksel Aktivite Düzeyleri ve Metabolik Sendrom Bilgi ve Farkındalık Düzeylerinin İncelenmesi

Year 2025, Volume: 22 Issue: 1, 351 - 366, 28.04.2025

Abstract

Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmenliği bölümü öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeyleri ile metabolik sendrom bilgisi ve farkındalık düzeylerini incelemektir. Araştırma, öğrencilerin fiziksel aktivite düzeyleri ile metabolik sendrom bilgi ve farkındalık düzeyleri arasındaki ilişkiyi ortaya koymayı ve bu farkındalığı artırmaya yönelik öneriler geliştirmeyi hedeflemektedir. Betimsel tarama modeline dayalı nicel bir yaklaşımla gerçekleştirilen bu araştırmaya, Sınıf öğretmenliği bölümünde öğrenim gören ve rastgele örnekleme yöntemiyle seçilen 33 erkek, 55 kadın toplam 88 öğrenci katılmıştır. Veri toplama araçları olarak Uluslararası Fiziksel Aktivite Anketi (IPAQ) ve Metabolik Sendrom Bilgi ve Farkındalık Ölçeği (MSBFÖ) kullanılmıştır. Veriler, SPSS paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Sonuçlar, öğrencilerin fiziksel aktivite düzeyleri ile metabolik sendrom farkındalıkları arasında anlamlı ilişkiler olduğunu göstermektedir (p<0.05). Kadın öğrencilerin metabolik sendrom bilgi ve farkındalık düzeylerinin erkeklerden daha yüksek, erkek öğrencilerin ise fiziksel aktivite düzeylerinin kadınlardan daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, üst sınıf öğrencilerinin farkındalık düzeylerinin birinci sınıf öğrencilerine göre daha yüksek olduğu gözlemlenmiştir. Bu bulgular, üst sınıf öğrencilerinin farkındalık düzeylerinin daha yüksek olduğu, eğitimin ilerleyen yıllarında sağlık farkındalığının arttığını, 1. ve 2. Sınıf müfredatlarına metabolik sendrom ve fiziksel aktivite bilincini artırıcı içerikler eklenmesi gerektiğini, ayrıca kadın öğrencilerin fiziksel aktivite düzeylerini artırmaya yönelik stratejiler geliştirilmesi gerektiğini ortaya koymaktadır.

References

  • Akeren, Z., & Oncagül, K. (2023). Üniversite öğrencilerinde günlük alınan besin öğeleri dağılımının ve metabolik sendrom riskinin belirlenmesi: Bayburt Üniversitesi örneği. Türkiye Diyabet ve Obezite Dergisi, 7(3), 231-239.
  • Aqel, M., & Basheti, I. (2023). Exploring awareness of health conditions associated with metabolic syndrome amongst pharmacy students. Jordan Journal of Applied Science: National Science Series, 17(2), 17-24.
  • Aydemir, İ., Karaman, M. E., & Akbulut, T. (2024). Antrenör adaylarının metabolik sendrom bilgi ve farkındalık düzeylerinin belirlenmesi. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 29(2), 70-74.
  • Aydemir, İ., Varlık, M. B., & Erdoğan, R. (2024). Pandemi ve deprem sonrası Türkiye’de fiziksel aktivite: 2020-2024 yılları arasındaki lisansüstü tezlerin sistematik derlemesi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(73), 253-278.
  • Aydın, G., & Solmaz, D. Y. (2016). Spor bilimleri fakültesinde öğrenim gören öğrencilerin fiziksel aktivite düzeyleri. İnönü Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 3(1), 34-46.
  • Aydın, S. (2023). Okul öncesi dönemde fiziksel aktivite, estetiklik ve ritim. İçinde: Y. Er & A. Çuhadar (Eds.), Spor bilimleri alanında akademik değerlendirmeler 6 (pp. 39-52). Duvar Yayınları.
  • Balkan, F. (2013). Metabolik sendrom. Ankara Medical Journal, 13(2), 85-90.
  • Bozkurt, E., & Erdoğan, R. (2019). Sınıf öğretmenlerinin beslenme alışkanlıklarının incelenmesi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 13(19), 192-202. https://doi.org/10.26466/opus.573261
  • Bulut, M. M., Bozkurt, S., Yabacı, A., & Yücesan, E. (2022). Tıp fakültesi öğrencilerinin metabolik sendrom farkındalık düzeylerinin incelenmesi. Acta Medica Nicomedia, 5(2), 56-60.
  • Büyüköztürk, Ş. (2017). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (23. baskı). Pegem Akademi.
  • Canbolat, D. (2018). Öğretmenlerde fiziksel aktivite düzeyi ve benlik saygısının incelenmesi [Yüksek lisans tezi, Selçuk Üniversitesi].
  • Centers for Disease Control and Prevention (CDC). (2021). Metabolic syndrome prevalence in the United States. https://www.cdc.gov (Erişim tarihi: 2024).
  • Chang, J., Oikawa, S., Ichihara, G., Nanpei, Y., & Hotta, Y. (2012). Altered gene and protein expression in liver of the obese spontaneously hypertensive/ndmcr-cp rat. Nutrition and Metabolism, 9(1), 1-10.
  • Craig, C. L., Marshall, A. L., Sjöström, M., Bauman, A. E., Booth, M. L., Ainsworth, B. E., ... & Oja, P. (2003). International physical activity questionnaire: 12-country reliability and validity. Medicine and Science in Sports and Exercise, 35(8), 1381-1395.
  • Çelepkolu, T., Erten, P. G., Yüksel, H., & Palancı, Y. (2016). The prevalence and level of awareness for metabolic syndrome among primary health care professionals in southeastern Anatolia. Türk Aile Hekim Dergisi, 20(3), 104-114.
  • Duncan, G. E. (2006). Exercise, fitness, and cardiovascular disease risk in type 2 diabetes and the metabolic syndrome. Current Diabetes Reports, 6(1), 29-35.
  • Elmas, L., Yüceant, M., Ünlü, H., & Bahadır, Z. (2021). Üniversite öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeyleri ile psikolojik iyi oluş durumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Sportive, 4(1), 1-17.
  • Fairclough, S., & Stratton, G. (2005). Improving health-enhancing physical activity in girls' physical education. Health Education Research, 20(4), 448-457.
  • Genç, A., Şener, Ü., Karabacak, H., & Üçok, K. (2011). Kadın ve erkek genç erişkinler arasında fiziksel aktivite ve yaşam kalitesi farklılıklarının araştırılması. Kocatepe Tıp Dergisi, 12(3), 145-150.
  • Karaman, M. E., & Akbulut, T. (2023). Metabolik sendrom bilgi ve farkındalık ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Akdeniz Spor Bilimleri Dergisi, 6(2), 497-506.
  • Kargün, M., Togo, T., Biner, M., & Pala, A. (2016). Üniversite öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeylerinin incelenmesi. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 1-9.
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel araştırma yöntemi: Kavramlar, ilkeler, teknikler (19. baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kaur, J. A. (2014). Comprehensive review on metabolic syndrome. Cardiology Research and Practice, 943162. Kılıç, T., Uğurlu, A., & Doğan, A. (2017). Öğretmenlik bölümlerinde öğrenim gören öğrencilerin fiziksel aktivite düzeylerinin incelenmesi. Kilis 7 Aralık Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 38-43.
  • Kızar, O., Kargün, M. T., Togo, O., Biner, M., & Pala, A. (2016). Üniversite öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeylerinin incelenmesi. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri, 1(1), 61-72.
  • Kozan, O., Oguz, A., Abaci, A., Erol, C., Ongen, Z., Temizhan, A., & Ark., (2007). Prevalence of the metabolic syndrome among Turkish adults. European Journal of Clinical Nutrition, 61(4), 548-553.
  • Lee, S. M., Burgeson, C. R., Fulton, J. E., & Spain, C. G. (2007). Physical education and physical activity: Results from the School Health Policies and Programs Study 2006. Journal of School Health, 77(8), 435-463.
  • McKenzie, T. L., & Lounsbery, M. A. F. (2014). Physical education teacher effectiveness in a public health context. Research Quarterly for Exercise and Sport, 85(3), 287-291.
  • Meigs, J. B. (2002). Epidemiology of the metabolic syndrome. American Journal of Managed Care, 8(11), 283-292.
  • Myers, J., Kokkinos, P., & Nyelin, E. (2019). Physical Activity, Cardiorespiratory Fitness, and the Metabolic Syndrome. Nutrients, 11. https://doi.org/10.3390/nu11071652.
  • Miller, J., & Street, B. (2019). Metabolic Syndrome and Physical Activity Levels in College Students.. Metabolic syndrome and related disorders. https://doi.org/10.1089/met.2019.0007.
  • Anil Mohan R.S., Alhazmi T.H., Almutlag K.M., Mohammed H. & Hamoud A. (2024). Knowledge awareness and perceptıon of metabolıc syndrome and ıts determınants among students of northern border unıversıty ın arar saudı arabıa. Internatıonal Journal of Scıentıfıc Research. https://doi.org/10.36106/ijsr/0125759.
  • Onat, A. T. (2017). Tıp dünyasının kronik hastalıklara yaklaşımına öncülük. Bs. İstanbul: Logos Yayıncılık Tic. A.Ş.
  • Özkan, A. (2018). Sınıf öğretmenlerinin enerji ve besin öğesi alımları (beslenme alışkanlıkları) ile sağlıklı yaşam biçimi davranışlarının ve fiziksel aktivite düzeylerinin belirlenmesi [Yüksek lisans tezi, Bartın Üniversitesi].
  • Öztürk, M. (2005). Üniversitelerde eğitim öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeyleri. Hacettepe Journal of Sport Sciences, 17(2), 59-69.
  • Rice, B., Janssen, I., Hudson, R., & Ross, R. (1999). Effects of aerobic or resistance exercise and/or diet on glucose tolerance and plasma insulin levels in obese men. Diabetes Care, 22(5), 684-691.
  • Ross, R., Dagnone, D., Jones, P. J., Smith, H., Paddags, A., Hudson, R., & Janssen, I. (2000). Reduction in obesity and related comorbid conditions after diet-induced weight loss or exercise-induced weight loss in men: A randomized, controlled trial. Annals of Internal Medicine, 133(2), 92-103.
  • Saklayen, M. G. (2018). The global epidemic of the metabolic syndrome. Current Hypertension Reports, 20(2), 12.
  • Savcı, S., Öztürk, M., Arıkan, H., İnce, D., & Tokgözoğlu, L. (2006). Üniversite öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeyleri. Türk Kardiyoloji Derneği Arşivi, 34(3), 166-172.
  • Su, T. T., Azzani, M., Adewale, A. P., Thangiah, N., Zainol, R., & Majid, H. (2019). Physical activity and health-related quality of life among low-income adults in metropolitan Kuala Lumpur. Journal of Epidemiology, 43-49.
  • Şahin, M., Kırandı, Ö., Atabaş, G., & Bayraktar, B. (2017). Spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeyleri (İstanbul Üniversitesi örneği). Spor Eğitim Dergisi, 1(1), 26-33.
  • Vemuri, S., Krishnaveni, D., Neha, C., & Reddy, S. (2020). A questionnaire study on knowledge and awareness of metabolic syndrome and it’s components in undergraduate medical students at entry level. International Journal of Research in Pharmaceutical Sciences. https://doi.org/10.26452/ijrps.v11i3.2525.
  • Von, B., & Fridlund, B. (2005). Gender differences in health habits and in motivation for a healthy lifestyle among Swedish university students. Nursing and Health, 7(2), 107-118.
  • World Health Organization. (2020). Childhood obesity surveillance initiative (COSI). Retrieved from https://www.who.int
  • Yahia, N., Brown, C., Rapley, M., & Chung, M. (2014). Assessment of college students' awareness and knowledge about conditions relevant to metabolic syndrome. Diabetology & Metabolic Syndrome, 6(1), 1-15. https://doi.org/10.1186/1758-5996-6-111.
  • Yıldırım, D. İ., Yıldırım, A., & Eryılmaz, M. A. (2019). Sağlık çalışanlarında fiziksel aktivite ile yaşam kalitesi ilişkisi. Çukurova Medical Journal, 44(2), 325-333.

Examination of Physical Activity Levels and Metabolic Syndrome Knowledge and Awareness Levels of Classroom Teaching Department Students

Year 2025, Volume: 22 Issue: 1, 351 - 366, 28.04.2025

Abstract

The aim of this study is to examine the physical activity levels and metabolic syndrome knowledge and awareness levels of the students in the classroom teaching department. The study aims to reveal the relationship between the physical activity levels of the students and metabolic syndrome knowledge and awareness levels and to develop suggestions to increase this awareness. A total of 88 students, 33 male and 55 female, studying in the classroom teaching department and selected by random sampling method participated in this study, which was conducted with a quantitative approach based on the descriptive scanning model. The International Physical Activity Questionnaire (IPAQ) and Metabolic Syndrome Knowledge and Awareness Scale (MSBAS) were used as data collection tools. The data were analyzed using the SPSS package program. The results show that there are significant relationships between the students' physical activity levels and metabolic syndrome awareness (p<0.05). It was determined that the metabolic syndrome knowledge and awareness levels of female students were higher than male students, while the physical activity levels of male students were higher than female students. In addition, it was observed that the awareness levels of upper-grade students were higher than the first-grade students. These findings reveal that the awareness levels of upper-class students are higher, that health awareness increases in the later years of education, that content that increases metabolic syndrome and physical activity awareness should be added to the 1st and 2nd grade curricula, and that strategies should be developed to increase the physical activity levels of female students.

References

  • Akeren, Z., & Oncagül, K. (2023). Üniversite öğrencilerinde günlük alınan besin öğeleri dağılımının ve metabolik sendrom riskinin belirlenmesi: Bayburt Üniversitesi örneği. Türkiye Diyabet ve Obezite Dergisi, 7(3), 231-239.
  • Aqel, M., & Basheti, I. (2023). Exploring awareness of health conditions associated with metabolic syndrome amongst pharmacy students. Jordan Journal of Applied Science: National Science Series, 17(2), 17-24.
  • Aydemir, İ., Karaman, M. E., & Akbulut, T. (2024). Antrenör adaylarının metabolik sendrom bilgi ve farkındalık düzeylerinin belirlenmesi. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 29(2), 70-74.
  • Aydemir, İ., Varlık, M. B., & Erdoğan, R. (2024). Pandemi ve deprem sonrası Türkiye’de fiziksel aktivite: 2020-2024 yılları arasındaki lisansüstü tezlerin sistematik derlemesi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(73), 253-278.
  • Aydın, G., & Solmaz, D. Y. (2016). Spor bilimleri fakültesinde öğrenim gören öğrencilerin fiziksel aktivite düzeyleri. İnönü Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 3(1), 34-46.
  • Aydın, S. (2023). Okul öncesi dönemde fiziksel aktivite, estetiklik ve ritim. İçinde: Y. Er & A. Çuhadar (Eds.), Spor bilimleri alanında akademik değerlendirmeler 6 (pp. 39-52). Duvar Yayınları.
  • Balkan, F. (2013). Metabolik sendrom. Ankara Medical Journal, 13(2), 85-90.
  • Bozkurt, E., & Erdoğan, R. (2019). Sınıf öğretmenlerinin beslenme alışkanlıklarının incelenmesi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 13(19), 192-202. https://doi.org/10.26466/opus.573261
  • Bulut, M. M., Bozkurt, S., Yabacı, A., & Yücesan, E. (2022). Tıp fakültesi öğrencilerinin metabolik sendrom farkındalık düzeylerinin incelenmesi. Acta Medica Nicomedia, 5(2), 56-60.
  • Büyüköztürk, Ş. (2017). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (23. baskı). Pegem Akademi.
  • Canbolat, D. (2018). Öğretmenlerde fiziksel aktivite düzeyi ve benlik saygısının incelenmesi [Yüksek lisans tezi, Selçuk Üniversitesi].
  • Centers for Disease Control and Prevention (CDC). (2021). Metabolic syndrome prevalence in the United States. https://www.cdc.gov (Erişim tarihi: 2024).
  • Chang, J., Oikawa, S., Ichihara, G., Nanpei, Y., & Hotta, Y. (2012). Altered gene and protein expression in liver of the obese spontaneously hypertensive/ndmcr-cp rat. Nutrition and Metabolism, 9(1), 1-10.
  • Craig, C. L., Marshall, A. L., Sjöström, M., Bauman, A. E., Booth, M. L., Ainsworth, B. E., ... & Oja, P. (2003). International physical activity questionnaire: 12-country reliability and validity. Medicine and Science in Sports and Exercise, 35(8), 1381-1395.
  • Çelepkolu, T., Erten, P. G., Yüksel, H., & Palancı, Y. (2016). The prevalence and level of awareness for metabolic syndrome among primary health care professionals in southeastern Anatolia. Türk Aile Hekim Dergisi, 20(3), 104-114.
  • Duncan, G. E. (2006). Exercise, fitness, and cardiovascular disease risk in type 2 diabetes and the metabolic syndrome. Current Diabetes Reports, 6(1), 29-35.
  • Elmas, L., Yüceant, M., Ünlü, H., & Bahadır, Z. (2021). Üniversite öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeyleri ile psikolojik iyi oluş durumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Sportive, 4(1), 1-17.
  • Fairclough, S., & Stratton, G. (2005). Improving health-enhancing physical activity in girls' physical education. Health Education Research, 20(4), 448-457.
  • Genç, A., Şener, Ü., Karabacak, H., & Üçok, K. (2011). Kadın ve erkek genç erişkinler arasında fiziksel aktivite ve yaşam kalitesi farklılıklarının araştırılması. Kocatepe Tıp Dergisi, 12(3), 145-150.
  • Karaman, M. E., & Akbulut, T. (2023). Metabolik sendrom bilgi ve farkındalık ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Akdeniz Spor Bilimleri Dergisi, 6(2), 497-506.
  • Kargün, M., Togo, T., Biner, M., & Pala, A. (2016). Üniversite öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeylerinin incelenmesi. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 1-9.
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel araştırma yöntemi: Kavramlar, ilkeler, teknikler (19. baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kaur, J. A. (2014). Comprehensive review on metabolic syndrome. Cardiology Research and Practice, 943162. Kılıç, T., Uğurlu, A., & Doğan, A. (2017). Öğretmenlik bölümlerinde öğrenim gören öğrencilerin fiziksel aktivite düzeylerinin incelenmesi. Kilis 7 Aralık Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 38-43.
  • Kızar, O., Kargün, M. T., Togo, O., Biner, M., & Pala, A. (2016). Üniversite öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeylerinin incelenmesi. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri, 1(1), 61-72.
  • Kozan, O., Oguz, A., Abaci, A., Erol, C., Ongen, Z., Temizhan, A., & Ark., (2007). Prevalence of the metabolic syndrome among Turkish adults. European Journal of Clinical Nutrition, 61(4), 548-553.
  • Lee, S. M., Burgeson, C. R., Fulton, J. E., & Spain, C. G. (2007). Physical education and physical activity: Results from the School Health Policies and Programs Study 2006. Journal of School Health, 77(8), 435-463.
  • McKenzie, T. L., & Lounsbery, M. A. F. (2014). Physical education teacher effectiveness in a public health context. Research Quarterly for Exercise and Sport, 85(3), 287-291.
  • Meigs, J. B. (2002). Epidemiology of the metabolic syndrome. American Journal of Managed Care, 8(11), 283-292.
  • Myers, J., Kokkinos, P., & Nyelin, E. (2019). Physical Activity, Cardiorespiratory Fitness, and the Metabolic Syndrome. Nutrients, 11. https://doi.org/10.3390/nu11071652.
  • Miller, J., & Street, B. (2019). Metabolic Syndrome and Physical Activity Levels in College Students.. Metabolic syndrome and related disorders. https://doi.org/10.1089/met.2019.0007.
  • Anil Mohan R.S., Alhazmi T.H., Almutlag K.M., Mohammed H. & Hamoud A. (2024). Knowledge awareness and perceptıon of metabolıc syndrome and ıts determınants among students of northern border unıversıty ın arar saudı arabıa. Internatıonal Journal of Scıentıfıc Research. https://doi.org/10.36106/ijsr/0125759.
  • Onat, A. T. (2017). Tıp dünyasının kronik hastalıklara yaklaşımına öncülük. Bs. İstanbul: Logos Yayıncılık Tic. A.Ş.
  • Özkan, A. (2018). Sınıf öğretmenlerinin enerji ve besin öğesi alımları (beslenme alışkanlıkları) ile sağlıklı yaşam biçimi davranışlarının ve fiziksel aktivite düzeylerinin belirlenmesi [Yüksek lisans tezi, Bartın Üniversitesi].
  • Öztürk, M. (2005). Üniversitelerde eğitim öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeyleri. Hacettepe Journal of Sport Sciences, 17(2), 59-69.
  • Rice, B., Janssen, I., Hudson, R., & Ross, R. (1999). Effects of aerobic or resistance exercise and/or diet on glucose tolerance and plasma insulin levels in obese men. Diabetes Care, 22(5), 684-691.
  • Ross, R., Dagnone, D., Jones, P. J., Smith, H., Paddags, A., Hudson, R., & Janssen, I. (2000). Reduction in obesity and related comorbid conditions after diet-induced weight loss or exercise-induced weight loss in men: A randomized, controlled trial. Annals of Internal Medicine, 133(2), 92-103.
  • Saklayen, M. G. (2018). The global epidemic of the metabolic syndrome. Current Hypertension Reports, 20(2), 12.
  • Savcı, S., Öztürk, M., Arıkan, H., İnce, D., & Tokgözoğlu, L. (2006). Üniversite öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeyleri. Türk Kardiyoloji Derneği Arşivi, 34(3), 166-172.
  • Su, T. T., Azzani, M., Adewale, A. P., Thangiah, N., Zainol, R., & Majid, H. (2019). Physical activity and health-related quality of life among low-income adults in metropolitan Kuala Lumpur. Journal of Epidemiology, 43-49.
  • Şahin, M., Kırandı, Ö., Atabaş, G., & Bayraktar, B. (2017). Spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeyleri (İstanbul Üniversitesi örneği). Spor Eğitim Dergisi, 1(1), 26-33.
  • Vemuri, S., Krishnaveni, D., Neha, C., & Reddy, S. (2020). A questionnaire study on knowledge and awareness of metabolic syndrome and it’s components in undergraduate medical students at entry level. International Journal of Research in Pharmaceutical Sciences. https://doi.org/10.26452/ijrps.v11i3.2525.
  • Von, B., & Fridlund, B. (2005). Gender differences in health habits and in motivation for a healthy lifestyle among Swedish university students. Nursing and Health, 7(2), 107-118.
  • World Health Organization. (2020). Childhood obesity surveillance initiative (COSI). Retrieved from https://www.who.int
  • Yahia, N., Brown, C., Rapley, M., & Chung, M. (2014). Assessment of college students' awareness and knowledge about conditions relevant to metabolic syndrome. Diabetology & Metabolic Syndrome, 6(1), 1-15. https://doi.org/10.1186/1758-5996-6-111.
  • Yıldırım, D. İ., Yıldırım, A., & Eryılmaz, M. A. (2019). Sağlık çalışanlarında fiziksel aktivite ile yaşam kalitesi ilişkisi. Çukurova Medical Journal, 44(2), 325-333.
There are 45 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Development of Physical Education and Education Programs
Journal Section Articles
Authors

İsa Aydemir 0000-0002-2156-6236

Savaş Aydın 0000-0003-2224-3997

Umut Yılmaz 0000-0002-6115-1510

Early Pub Date April 28, 2025
Publication Date April 28, 2025
Submission Date January 17, 2025
Acceptance Date April 8, 2025
Published in Issue Year 2025 Volume: 22 Issue: 1

Cite

APA Aydemir, İ., Aydın, S., & Yılmaz, U. (2025). Sınıf Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Fiziksel Aktivite Düzeyleri ve Metabolik Sendrom Bilgi ve Farkındalık Düzeylerinin İncelenmesi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1), 351-366. https://doi.org/10.33711/yyuefd.1622387