Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Hemşirelik Öğrencilerinin Sağlık Okuryazarlığı Düzeyleri ile Kanser Bilgi Yükü ve Kanser Taramalarına Yönelik Tutumları Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi

Yıl 2025, Cilt: 14 Sayı: 2, 754 - 763, 26.06.2025
https://doi.org/10.37989/gumussagbil.1510612

Öz

Bu araştırmanın amacı hemşirelik eğitimi alan öğrencilerin sağlık okuryazarlığı, kanser bilgi yükü ve kanser taramalarına yönelik tutum düzeylerini tespit etmek ve sağlık okuryazarlığının kanser bilgi yükü ve kanser taramalarına yönelik tutuma etkisini ortaya çıkarmaktır. Tanımlayıcı tipte yapılan araştırma 239 hemşirelik öğrencisi ile gerçekleştirildi. Veriler, “Kişisel Bilgi Formu”, “Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Ölçeği-32” “Kanser Taramalarına Yönelik Tutum Ölçeği” ve “Kanser Bilgi Yükü (KBY) Ölçeği” kullanılarak toplandı. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler, pearson korelasyon değeri kullanılmış ve nedense ilişkiyi ortaya çıkarmak için yapısal eşitlik modellemesi kullanılmıştır. Sağlık okuryazarlığı düzeyleri ile kanser bilgi yükü arasında negatif (r = -0,269, p < 0,001) ve kanser taramalarına yönelik tutum puanları (r = 0,538, p < 0,001) arasında pozitif yönde istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunmaktadır. Kanser bilgi yükü ile kanser taramalarına yönelik tutum puanları arasında da negatif yönlü istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunmaktadır (r = -0,219, p = 0,001). Sağlık okuryazarlığı, kanser bilgi yükü (β = -0,269, p<0,001) ve kanser taramalarına yönelik tutum (β = 0,517, p < 0,001) için doğrudan pozitif bir tahmin edicisiydi. Çalışma sonuçları kanser bilgi yükü azaldıkça ve sağlık okuryazarlığı düzeyi arttıkça kanser taramalarına yönelik tutumun arttığını göstermiştir. Ayrıca sağlık okuryazarlığının artması hemşirelik öğrencilerin kanser bilgi yükünü azaltmıştır.

Etik Beyan

Bu çalışma için etik kurul onayı Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Etik Kurulu'ndan alınmıştır (Tarih: 21/10/2022 ve Sayı No: 26/21).

Destekleyen Kurum

Bu çalışma TUBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projesi kapsamında gerçekleştirilmiştir.

Proje Numarası

1919B012215155

Kaynakça

  • 1. Tezcan, N. (2020). “Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları Kapsamında Türkiye’de Sağlık Göstergelerinin Analizi”. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19, 202-217.
  • 2. Cansever, İ.H. (2021). “Sürdürülebilir Kalkınma Ve Sağlık: Türkiye’nin 2023 Hedefleri İle Karşılaştırmalı Bir Değerlendirme”. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 24(3), 633-650.
  • 3. Özenoğlu, A., Yalnız, T., ve Uzdil, Z. (2018). “Sağlık eğitiminin beslenme alışkanlıkları ve sağlıklı yaşam biçimi davranışları üzerine etkisi”. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 9(3), 234-242. https://doi.org/10.31067/0.2018.20
  • 4. İnci, F. H., Başkale, H., ve Ak, P.S. (2019). “Kanser Bilgi Yükü Ölçeği’nin Türkçeye uyarlanması, geçerlilik-güvenilirlik çalışması”. Cukurova Medical Journal, 44(1), 127-135. https://doi.org/10.17826/cumj.423997
  • 5. Nutbeam, D., and Lloyd, J.E. (2021). Understanding and responding to health literacy as a social determinant of health. Annu Rev Public Health, 42(1), 159-173. https://doi.org/10.1146/annurev-publhealth090419-102529
  • 6. Liu, C., Wang, D., Liu, C., Jiang, J., Wang, X., Chen, H., et al. (2020). “What is the meaning of health literacy? A systematic review and qualitative synthesis”. Family medicine and community health, 8(2), 1-8. https://doi.org/10.1136/fmch-2020-000351
  • 7. Ergün, S., Sürücüler, H.K., ve Işık, R. (2019). “Ergenlerde e-sağlık okuryazarlığı ve sağlıklı yaşam biçimi davranışları: Balıkesir örneği”. Jaren, 5(3), 194-203. https://doi.org/10.5222/jaren.2019.65002
  • 8. Dost, A., ve Üner, E. (2020). “Öğretmenlerin sağlık okuryazarlığı düzeylerinin yükseltilmesi neden önemlidir?” Istanbul Gelisim University Journal of Health Sciences, 12, 475-483. https://doi.org/10.38079/igusabder.766017
  • 9. Tuğut, N., Yılmaz, A., ve Çelik, B.Y. (2021). “Hemşirelik öğrencilerinin sağlık okuryazarlığı düzeyleri ile sağlıklı yaşam biçimi davranışlarının belirlenmesi”. Cumhuriyet Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 6(2), 120-128. https://doi.org/10.51754/cusbed.911936
  • 10. Güven, D.Y., Bulut, H., ve Öztürk, S. (2018). “Sağlık bilimleri fakültesi öğrencilerinin sağlık okuryazarlığı düzeylerinin incelenmesi”. Journal of History Culture and Art Research, 7(2), 400-409. http://dx.doi.org/10.7596/taksad.v7i2.1511
  • 11. Akgün, Ş., Tok, H.H., ve Oztaş, D. (2021). “Hemşirelik öğrencilerinin sağlıklı yaşam biçimi davranışları ve sağlık okuryazarlık düzeyleri”. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 10(2), 247-256. https://doi.org/10.37989/gumussagbil.930482
  • 12. Değer, M.S., ve Zoroğlu, G. (2021). “Birinci basamak sağlık kuruluşuna başvuranlarda sağlık okuryazarlığı ile kanser bilgi yükü ilişkisi”. Anatolian Clinic the Journal of Medical Sciences, 26(1), 108-117. https://doi.org/10.21673/anadoluklin.760739
  • 13. Öztoprak, F.S., ve Ege, E. (2021). “Kadın İşçilerin Kanser Bilgi Yükü ile Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları İlişkisinin İncelenmesi”. Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 37(2), 141-156. https://doi.org/10.53490/egehemsire.809621
  • 14. Gömleksiz, M., Yakar, B., ve Pirinçci, E. (2020). “Tıp fakültesi öğrencilerinin sağlıklı yaşam biçimi davranışları ve ilişkili faktörler”. Dicle Tıp Dergisi, 47(2), 347-358. https://doi.org/10.5798/dicletip.755736
  • 15. Gültop, F., ve Özkan, S. (2022). “Kanser farkındalığında sağlık okuryazarlığının önemi”. Türk Hijyen ve Deneysel Biyoloji, 79(3), 579-586.
  • 16. Abacıgil, F., Beşer, E., Baran, E., Erata, M., Harlak, H., Karakaya, K., Evci Kiraz E.D., Okyay, P., Saruhan, G. ve Tontuş, H. (2016). “Türkiye sağlık okuryazarlığı ölçekleri güvenilirlik ve geçerlilik çalışması”. T.C Sağlık Bakanlığı.
  • 17. Yıldırım Öztürk, E.N., Uyar, M., & Şahi̇n, T.K. (2020). “Development of an attitude scale for cancer screening”. Turkish Journal of Oncology, 35(4), 394-404. https://doi.org/10.5505/tjo.2020.2341
  • 18. Jensen, J. D., Carcioppolo, N., King, A.J., Scherr, C. L., Jones, C. L., and Niederdeppe, J. (2014). “The cancer information overload (CIO) scale: Establishing predictive and discriminant validity”. Patient education and counseling, 94(1), 90-96. https://doi.org/10.1016/j.pec.2013.09.016
  • 19. Bai, J., and Ng, S. (2005). “Tests for skewness, kurtosis, and normality for time series data”. Journal of Business & Economic Statistics, 23(1), 49-60. https://doi.org/10.1198/073500104000000271
  • 20. Stein, C. M., Morris, N. J., and Nock, N. L. (2012). “Structural equation modeling”. Statistical human genetics: Methods and protocols, 495-512.
  • 21. Ergün, S. (2017). “Sağlık yüksekokulu öğrencilerinde sağlık okuryazarlığı”. Kocaeli Tıp Dergisi, 6(3), 1-6.
  • 22. Ramón-Arbués, E., Granada-López, J. M., Antón-Solanas, I., Cobos-Rincón, A., Rodríguez-Calvo, A., Gea-Caballero, V., et al. (2023). “Factors related with nursing students’ health literacy: a cross sectional study”. Frontiers in Public Health, 11, 1053016. https://doi.org/10.3389/fpubh.2023.1053016
  • 23. Munangatire, T., Tomas, N., & Mareka, V. (2022). “Nursing students’ understanding of health literacy and health practices: a cross-sectional study at a university in Namibia”. BMC nursing, 21(1), 8. https://doi.org/10.1186/s12912-021-00776-z
  • 24. Serçekuş, P., Gencer, H., and Özkan, S. (2020). “Finding useful cancer information may reduce cancer information overload for Internet users”. Health Information & Libraries Journal, 37(4), 319-328. https://doi.org/10.1111/hir.12325
  • 25. Mellado, F.J.L., Pardal, L.P., Feliu, I.C., Tora-Rocamora, I., Rofastes, M.C., Díaz, E.R., et al. (2019). “Impact of a Primary Care intervention on the colorectal cancer early detection programme”. Gastroenterología y Hepatología, 42(6), 351-361. https://doi.org/10.1016/j.gastrohep.2019.01.007
  • 26. Tanrıöver, M.D., Yıldırım, H. H., Demiray Ready, F. N., Çakır, B., and Akalın, H. E. (2014). “Sağlik okuryazarliği araştirmasi”. Sağlık-Sen Yayınları, 6, 42-47.
  • 27. Tayhan, A., and Özmen, D. (2019). “Relationship between knowledge levels of men about prostate cancer screenings and their health literacy”. Cukurova Medical Journal, 44, 233-240. https://doi.org/10.17826/cumj.560673
  • 28. Tuğut, N., Yılmaz, A., and Çelik, B. Y. (2021). “Hemşirelik öğrencilerinin sağlık okuryazarlığı düzeyleri ile sağlıklı yaşam biçimi davranışlarının belirlenmesi”. Cumhuriyet Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 6(2), 120-128. https://doi.org/10.51754/cusbed.911936
  • 29. Kelly, B., Hornik, R., Romantan, A., Schwartz, J. S., Armstrong, K., DeMichele, A., et al. (2010). “Cancer information scanning and seeking in the general population”. Journal of health communication, 15(7), 734-753. https://doi.org/10.1080/10810730.2010.514029
  • 30. Chae, J. (2016). “Who avoids cancer information? Examining a psychological process leading to cancer information avoidance”. Journal of health communication, 21(7), 837-844. https://doi.org/10.1080/10810730.2016.1177144
  • 31. Niederdeppe, J., Lee, T., Robbins, R., Kim, H.K., Kresovich, A., Kirshenblat, D., et al. (2014). “Content and effects of news stories about uncertain cancer causes and preventive behaviors”. Health communication, 29(4), 332-346. https://doi.org/10.1080/10410236.2012.755603

Determining the Relationship Between Nursing Students' Health Literacy Levels and Their Cancer Information Overload and Attitudes Towards Cancer Screenings

Yıl 2025, Cilt: 14 Sayı: 2, 754 - 763, 26.06.2025
https://doi.org/10.37989/gumussagbil.1510612

Öz

The aim of this research is to determine the levels of health literacy, cancer information load and attitude towards cancer screenings of nursing students and to reveal the effect of health literacy on cancer information load and attitudes towards cancer screenings. The descriptive type research was conducted with 239 nursing students. Data were collected using the "Personal Information Form", "Turkey Health Literacy Scale-32", "Attitude Scale Towards Cancer Screenings" and "Cancer Information Burden (KBY) Scale". Descriptive statistics, pearson correlation value were used to analyze the data, and structural equation modeling was used to reveal the causal relationship. There is a statistically significant negative relationship between health literacy levels and cancer information burden (r = -0.269, p < 0.001) and a positive relationship between attitude scores towards cancer screenings (r = 0.538, p < 0.001). There is also a negative, statistically significant relationship between cancer information load and attitude scores towards cancer screenings (r = -0.219, p = 0.001). Health literacy was a direct positive predictor of cancer information burden (β = -0.269, p < 0.001) and attitude towards cancer screenings (β = 0.517, p < 0.001). Study results showed that as the cancer information burden decreases and the level of health literacy increases, attitudes towards cancer screenings increase. In addition, increasing health literacy has reduced the cancer information burden of nursing students.

Proje Numarası

1919B012215155

Kaynakça

  • 1. Tezcan, N. (2020). “Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları Kapsamında Türkiye’de Sağlık Göstergelerinin Analizi”. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19, 202-217.
  • 2. Cansever, İ.H. (2021). “Sürdürülebilir Kalkınma Ve Sağlık: Türkiye’nin 2023 Hedefleri İle Karşılaştırmalı Bir Değerlendirme”. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 24(3), 633-650.
  • 3. Özenoğlu, A., Yalnız, T., ve Uzdil, Z. (2018). “Sağlık eğitiminin beslenme alışkanlıkları ve sağlıklı yaşam biçimi davranışları üzerine etkisi”. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 9(3), 234-242. https://doi.org/10.31067/0.2018.20
  • 4. İnci, F. H., Başkale, H., ve Ak, P.S. (2019). “Kanser Bilgi Yükü Ölçeği’nin Türkçeye uyarlanması, geçerlilik-güvenilirlik çalışması”. Cukurova Medical Journal, 44(1), 127-135. https://doi.org/10.17826/cumj.423997
  • 5. Nutbeam, D., and Lloyd, J.E. (2021). Understanding and responding to health literacy as a social determinant of health. Annu Rev Public Health, 42(1), 159-173. https://doi.org/10.1146/annurev-publhealth090419-102529
  • 6. Liu, C., Wang, D., Liu, C., Jiang, J., Wang, X., Chen, H., et al. (2020). “What is the meaning of health literacy? A systematic review and qualitative synthesis”. Family medicine and community health, 8(2), 1-8. https://doi.org/10.1136/fmch-2020-000351
  • 7. Ergün, S., Sürücüler, H.K., ve Işık, R. (2019). “Ergenlerde e-sağlık okuryazarlığı ve sağlıklı yaşam biçimi davranışları: Balıkesir örneği”. Jaren, 5(3), 194-203. https://doi.org/10.5222/jaren.2019.65002
  • 8. Dost, A., ve Üner, E. (2020). “Öğretmenlerin sağlık okuryazarlığı düzeylerinin yükseltilmesi neden önemlidir?” Istanbul Gelisim University Journal of Health Sciences, 12, 475-483. https://doi.org/10.38079/igusabder.766017
  • 9. Tuğut, N., Yılmaz, A., ve Çelik, B.Y. (2021). “Hemşirelik öğrencilerinin sağlık okuryazarlığı düzeyleri ile sağlıklı yaşam biçimi davranışlarının belirlenmesi”. Cumhuriyet Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 6(2), 120-128. https://doi.org/10.51754/cusbed.911936
  • 10. Güven, D.Y., Bulut, H., ve Öztürk, S. (2018). “Sağlık bilimleri fakültesi öğrencilerinin sağlık okuryazarlığı düzeylerinin incelenmesi”. Journal of History Culture and Art Research, 7(2), 400-409. http://dx.doi.org/10.7596/taksad.v7i2.1511
  • 11. Akgün, Ş., Tok, H.H., ve Oztaş, D. (2021). “Hemşirelik öğrencilerinin sağlıklı yaşam biçimi davranışları ve sağlık okuryazarlık düzeyleri”. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 10(2), 247-256. https://doi.org/10.37989/gumussagbil.930482
  • 12. Değer, M.S., ve Zoroğlu, G. (2021). “Birinci basamak sağlık kuruluşuna başvuranlarda sağlık okuryazarlığı ile kanser bilgi yükü ilişkisi”. Anatolian Clinic the Journal of Medical Sciences, 26(1), 108-117. https://doi.org/10.21673/anadoluklin.760739
  • 13. Öztoprak, F.S., ve Ege, E. (2021). “Kadın İşçilerin Kanser Bilgi Yükü ile Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları İlişkisinin İncelenmesi”. Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 37(2), 141-156. https://doi.org/10.53490/egehemsire.809621
  • 14. Gömleksiz, M., Yakar, B., ve Pirinçci, E. (2020). “Tıp fakültesi öğrencilerinin sağlıklı yaşam biçimi davranışları ve ilişkili faktörler”. Dicle Tıp Dergisi, 47(2), 347-358. https://doi.org/10.5798/dicletip.755736
  • 15. Gültop, F., ve Özkan, S. (2022). “Kanser farkındalığında sağlık okuryazarlığının önemi”. Türk Hijyen ve Deneysel Biyoloji, 79(3), 579-586.
  • 16. Abacıgil, F., Beşer, E., Baran, E., Erata, M., Harlak, H., Karakaya, K., Evci Kiraz E.D., Okyay, P., Saruhan, G. ve Tontuş, H. (2016). “Türkiye sağlık okuryazarlığı ölçekleri güvenilirlik ve geçerlilik çalışması”. T.C Sağlık Bakanlığı.
  • 17. Yıldırım Öztürk, E.N., Uyar, M., & Şahi̇n, T.K. (2020). “Development of an attitude scale for cancer screening”. Turkish Journal of Oncology, 35(4), 394-404. https://doi.org/10.5505/tjo.2020.2341
  • 18. Jensen, J. D., Carcioppolo, N., King, A.J., Scherr, C. L., Jones, C. L., and Niederdeppe, J. (2014). “The cancer information overload (CIO) scale: Establishing predictive and discriminant validity”. Patient education and counseling, 94(1), 90-96. https://doi.org/10.1016/j.pec.2013.09.016
  • 19. Bai, J., and Ng, S. (2005). “Tests for skewness, kurtosis, and normality for time series data”. Journal of Business & Economic Statistics, 23(1), 49-60. https://doi.org/10.1198/073500104000000271
  • 20. Stein, C. M., Morris, N. J., and Nock, N. L. (2012). “Structural equation modeling”. Statistical human genetics: Methods and protocols, 495-512.
  • 21. Ergün, S. (2017). “Sağlık yüksekokulu öğrencilerinde sağlık okuryazarlığı”. Kocaeli Tıp Dergisi, 6(3), 1-6.
  • 22. Ramón-Arbués, E., Granada-López, J. M., Antón-Solanas, I., Cobos-Rincón, A., Rodríguez-Calvo, A., Gea-Caballero, V., et al. (2023). “Factors related with nursing students’ health literacy: a cross sectional study”. Frontiers in Public Health, 11, 1053016. https://doi.org/10.3389/fpubh.2023.1053016
  • 23. Munangatire, T., Tomas, N., & Mareka, V. (2022). “Nursing students’ understanding of health literacy and health practices: a cross-sectional study at a university in Namibia”. BMC nursing, 21(1), 8. https://doi.org/10.1186/s12912-021-00776-z
  • 24. Serçekuş, P., Gencer, H., and Özkan, S. (2020). “Finding useful cancer information may reduce cancer information overload for Internet users”. Health Information & Libraries Journal, 37(4), 319-328. https://doi.org/10.1111/hir.12325
  • 25. Mellado, F.J.L., Pardal, L.P., Feliu, I.C., Tora-Rocamora, I., Rofastes, M.C., Díaz, E.R., et al. (2019). “Impact of a Primary Care intervention on the colorectal cancer early detection programme”. Gastroenterología y Hepatología, 42(6), 351-361. https://doi.org/10.1016/j.gastrohep.2019.01.007
  • 26. Tanrıöver, M.D., Yıldırım, H. H., Demiray Ready, F. N., Çakır, B., and Akalın, H. E. (2014). “Sağlik okuryazarliği araştirmasi”. Sağlık-Sen Yayınları, 6, 42-47.
  • 27. Tayhan, A., and Özmen, D. (2019). “Relationship between knowledge levels of men about prostate cancer screenings and their health literacy”. Cukurova Medical Journal, 44, 233-240. https://doi.org/10.17826/cumj.560673
  • 28. Tuğut, N., Yılmaz, A., and Çelik, B. Y. (2021). “Hemşirelik öğrencilerinin sağlık okuryazarlığı düzeyleri ile sağlıklı yaşam biçimi davranışlarının belirlenmesi”. Cumhuriyet Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 6(2), 120-128. https://doi.org/10.51754/cusbed.911936
  • 29. Kelly, B., Hornik, R., Romantan, A., Schwartz, J. S., Armstrong, K., DeMichele, A., et al. (2010). “Cancer information scanning and seeking in the general population”. Journal of health communication, 15(7), 734-753. https://doi.org/10.1080/10810730.2010.514029
  • 30. Chae, J. (2016). “Who avoids cancer information? Examining a psychological process leading to cancer information avoidance”. Journal of health communication, 21(7), 837-844. https://doi.org/10.1080/10810730.2016.1177144
  • 31. Niederdeppe, J., Lee, T., Robbins, R., Kim, H.K., Kresovich, A., Kirshenblat, D., et al. (2014). “Content and effects of news stories about uncertain cancer causes and preventive behaviors”. Health communication, 29(4), 332-346. https://doi.org/10.1080/10410236.2012.755603
Toplam 31 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Dahili Hastalıklar Hemşireliği
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Celine Chioma Oruche 0009-0003-9133-0194

Bilkiss Ngobogon Biedi 0009-0009-6943-2315

Aylin Bilgin 0000-0002-1910-2985

Proje Numarası 1919B012215155
Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2025
Gönderilme Tarihi 4 Temmuz 2024
Kabul Tarihi 14 Ekim 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 14 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Oruche, C. C., Ngobogon Biedi, B., & Bilgin, A. (2025). Hemşirelik Öğrencilerinin Sağlık Okuryazarlığı Düzeyleri ile Kanser Bilgi Yükü ve Kanser Taramalarına Yönelik Tutumları Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 14(2), 754-763. https://doi.org/10.37989/gumussagbil.1510612
AMA Oruche CC, Ngobogon Biedi B, Bilgin A. Hemşirelik Öğrencilerinin Sağlık Okuryazarlığı Düzeyleri ile Kanser Bilgi Yükü ve Kanser Taramalarına Yönelik Tutumları Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi. Gümüşhane Sağlık Bilimleri Dergisi. Haziran 2025;14(2):754-763. doi:10.37989/gumussagbil.1510612
Chicago Oruche, Celine Chioma, Bilkiss Ngobogon Biedi, ve Aylin Bilgin. “Hemşirelik Öğrencilerinin Sağlık Okuryazarlığı Düzeyleri Ile Kanser Bilgi Yükü Ve Kanser Taramalarına Yönelik Tutumları Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi”. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 14, sy. 2 (Haziran 2025): 754-63. https://doi.org/10.37989/gumussagbil.1510612.
EndNote Oruche CC, Ngobogon Biedi B, Bilgin A (01 Haziran 2025) Hemşirelik Öğrencilerinin Sağlık Okuryazarlığı Düzeyleri ile Kanser Bilgi Yükü ve Kanser Taramalarına Yönelik Tutumları Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 14 2 754–763.
IEEE C. C. Oruche, B. Ngobogon Biedi, ve A. Bilgin, “Hemşirelik Öğrencilerinin Sağlık Okuryazarlığı Düzeyleri ile Kanser Bilgi Yükü ve Kanser Taramalarına Yönelik Tutumları Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi”, Gümüşhane Sağlık Bilimleri Dergisi, c. 14, sy. 2, ss. 754–763, 2025, doi: 10.37989/gumussagbil.1510612.
ISNAD Oruche, Celine Chioma vd. “Hemşirelik Öğrencilerinin Sağlık Okuryazarlığı Düzeyleri Ile Kanser Bilgi Yükü Ve Kanser Taramalarına Yönelik Tutumları Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi”. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 14/2 (Haziran 2025), 754-763. https://doi.org/10.37989/gumussagbil.1510612.
JAMA Oruche CC, Ngobogon Biedi B, Bilgin A. Hemşirelik Öğrencilerinin Sağlık Okuryazarlığı Düzeyleri ile Kanser Bilgi Yükü ve Kanser Taramalarına Yönelik Tutumları Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi. Gümüşhane Sağlık Bilimleri Dergisi. 2025;14:754–763.
MLA Oruche, Celine Chioma vd. “Hemşirelik Öğrencilerinin Sağlık Okuryazarlığı Düzeyleri Ile Kanser Bilgi Yükü Ve Kanser Taramalarına Yönelik Tutumları Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi”. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, c. 14, sy. 2, 2025, ss. 754-63, doi:10.37989/gumussagbil.1510612.
Vancouver Oruche CC, Ngobogon Biedi B, Bilgin A. Hemşirelik Öğrencilerinin Sağlık Okuryazarlığı Düzeyleri ile Kanser Bilgi Yükü ve Kanser Taramalarına Yönelik Tutumları Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi. Gümüşhane Sağlık Bilimleri Dergisi. 2025;14(2):754-63.