Bu çalışmanın amacı, hemşirelik öğrencileri için öğrenme dostu hastanede olması gerekenler ve hastanede motive edici faktörleri öğrencilerin gözünden niteliksel fenomenolojik bir yaklaşım kullanarak değerlendirmektir. Bu araştırmada nitel araştırma deseni olan fenomenolojik araştırma tasarımı kullanılmıştır. Bu nitel araştırma 60 gönüllü hemşirelik öğrencisi ile yapılmıştır. Görüşmeler bireysel olarak ve yüz yüze gerçekleştirilmiştir. Veriler, Colaizzi'nin fenomenolojik analiz yöntemi kullanılarak yapılmıştır. Verilerin analizinde üç kategori (öğrenme dostu hastanede potansiyel motive edici faktörler, öğretim elemanları ve hastanedeki hemşirelerin öğrencilerin motivasyonunun artırılmasına yönelik davranışları ve öğrenme destekli hastaneden beklentiler) yedi alt tema (iletişim, bilgi, beceri, kişiler, ortam, fiziksel açıdan ve psikolojik açıdan) saptanmıştır. Hemşirelik öğrencileri öğrenme dostu hastane ortamlarının öğretici, öğrenmeye teşvik edici, kendilerinde anksiyete yaratmayan ve her açıdan donanımlı alanlar olmasını beklemektedir. Hemşirelik öğrencilerinin hemşirelerle ve diğer ekip üyeleri etkin iletişimin, hastalardan olumlu geri bildirim alınmasının, öğretim elemanlarının öğretici ve destekleyici yaklaşımlarının öğrencilerin motivasyonunu artırdığı belirlenmiştir. Ayrıca öğrenciler öğrenme dostu hastanelerde ekibin bir parçası olarak uygulama yaparak bakım kalitesinin artmasına katkıda bulunmak istedikleri sonucu bulunmuştur.
Öğrenme dostu hastane motivasyon hemşirelik öğrencisi nitel çalışma
YOK
This study aimed to evaluate the learning-friendly environment for nursing students and the motivating factors within the hospital from the students' perspective, using a qualitative phenomenological approach. Phenomenological research design, a qualitative research approach, was employed in this study. This qualitative research was conducted with 60 volunteer nursing students. Interviews were conducted individually and face-to-face. Data was analyzed using Colaizzi's phenomenological analysis method. Data analysis revealed three categories (potential motivating factors in a learning friendly hospital, behaviors of faculty members and nurses in the hospital to increase students' motivation, and expectations from a learning-friendly hospital) and seven sub-themes (communication, knowledge, skills, people, environment, physical aspects, and psychological aspects). Nursing students expect learning-friendly hospital environments to be instructive, encouraging, anxiety-free and well-equipped in all aspects. It was determined that effective communication with nurses and other team members, receiving positive feedback from patients, and instructive and supportive approaches of instructors increased the motivation of nursing students. In addition, it was found that students want to contribute to the improvement of the quality of care by practicing as a part of the team in learning-friendly hospitals.
Learning-friendly hospital motivation nursing student qualitative study
YOK
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Hemşirelik Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | YOK |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2025 |
Gönderilme Tarihi | 21 Kasım 2024 |
Kabul Tarihi | 24 Nisan 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 7 Sayı: 1 |