Bu araştırmada okul yöneticilerinin iletişim yeterlikleri ile öğretmenlerin motivasyonları arasındaki ilişkinin öğretmen algılarına göre incelenmesi amaçlanmaktadır. İlişkisel tarama modelinde tasarlanan araştırmanın örneklemini Türkiye’nin güneyinde yer alan bir büyükşehrin merkez ilçesinde görev yapan 474 öğretmenden oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “İletişim Yeterlikleri Ölçeği” ve “Motivasyonu Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmen algılarına göre okul yöneticilerinin iletişim yeterlikleri ile öğretmen motivasyonu arasında pozitif yönde orta düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Kanonik korelasyon analizi sonucunda ise iletişim yeterlikleri ve öğretmen motivasyonu veri setlerinin %52’lik bir varyans paylaştıkları tespit edilmiştir. Bununla birlikte iletişim yeterlikleri veri setinde yer alan anlama-empati, sosyal rahatlık ve destekleme değişkeleri ile motivasyon veri setinde yer alan yönetici bireysel ihtiyaç ilişkisi, yönetici ile çalışma, yönetici tutum davranışları ve yönetici saygısı değişkenleri arasında anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Bu doğrultuda okul yöneticilerinin; öğretmenlerin başarılı çalışmalarını takdir etme, demokratik tutum sergileme, öğretmeni yaptığı işin önemli olduğuna inandırma çabaları gibi unsurların öğretmenlerin motivasyonunu arttıracağı öngörülmektedir.
Mevcut araştırmada bilimsel etik kurallarına uyulmuş ve çalışma yayınlanmak üzere farklı bir yere gönderilmemiştir.
Destekleyen kurum bulunmamaktadır.
No
İlginiz için teşekkür eder, çalışmalarınızda kolaylıklar dilerim.
The purpose of this study is to examine the relationship between school principals’ communication competences and teachers' motivation according to teachers' perceptions. The sample of the study designed in predictive correlational model consists of 474 teachers. ‘The Communication Competencies Scale’ and ‘The Motivation Scale’ were used as data collection tools in the study. As a result of the research, according to the teachers' perceptions, it was determined that there was a positive and moderately significant relationship between school principals’ communication competencies and teacher motivation. As a result of a canonical correlation analysis, it was determined that communication competences and teacher motivation data sets shared a variance of 52%. In addition, it was found that there was a significant relationship between the variables of empathy, social relaxation and support in the communication skills dataset, and the variables of relationship with principals' individual needs, working with principals, principals' behaviour and attitudes, and respect for principals in the motivation dataset. In line with this, it is predicted that school administrators' appreciation of teachers' successful work, democratic attitudes, and efforts to convince teachers that their work is important will increase teachers' motivation.
In the present study, scientific ethical rules were followed and the study was not sent to a different place for publication.
There is no supporting organisation.
No
Thank you for your interest and I wish you ease in your work.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | No |
Erken Görünüm Tarihi | 28 Nisan 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 28 Nisan 2025 |
Gönderilme Tarihi | 27 Eylül 2024 |
Kabul Tarihi | 29 Ocak 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 22 Sayı: 1 |