Bu çalışmanın amacı, bir devlet üniversitesinin Yabancı Diller Yüksekokulu’ nda (SFL) uygulanan İngilizce Öğretimi (ELT) programıyla ilgili olarak öğrencilerin ve öğretim görevlilerinin ihtiyaçlarını belirlemek ve programın geliştirilmesine yönelik önerilerde bulunmaktır. Çalışmada nitel araştırma yöntemleri kullanılmış ve vaka çalışma modeli uygulanmıştır. Bu amaçla SFL’ de görev yapan 8 hocayla yarı yapılandırılmış görüşmeler yürütülmüş ve programa kayıtlı 12 öğrenciyle iki farklı odak grup görüşmesi gerçekleştirilmiştir. Ayrıca, bu çalışmanın bir parçası olarak, kurumda görev yapan tüm öğretim görevlileri çalıştay görüşmelerine davet edilmiş ve sekiz grup oluşturulmuştur. Her bir gruba bir tartışma konusu verilmiştir. Bu konular, daha önce yürütülen öğretmen ve öğrenci görüşmelerinden elde edilen ön bulgular temel alınarak belirlenmiştir. Bunlara ek olarak, araştırmacılar, kurumda daha önce yapılan SWOT analizi çalışması sonuçlarını ve seviye koordinatörlerinin yürütmüş olduğu haftalık toplantı tutanaklarını da incelemiştir. Bu kaynaklardan toplanan veriler içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiş ve yorumlanmıştır. Çalışmadan elde edilen bulgular izlenceler, ölçme ve değerlendirme, öğretim materyalleri ve uygulama konularında birçok ihtiyaç alanı olduğunu ortaya koymuştur. Ayrıca bu çalışma, öğretim görevlilerine, yöneticilere ve politika yapıcılara, programa yönelik daha etkili kararlar almaları ve SFL ya da benzer dil öğretim ortamlarında verilen eğitim kalitesini iyileştirmeleri için önemli çıkarımlar sunmaktadır.
The purpose of this study was to identify the needs of the students and the teachers regarding the ELT curriculum implemented in the school of foreign languages at a public university and to provide recommendations for curricular improvements. The study utilized a qualitative research method, and the case study model was applied. Semi structured interviews were conducted with 8 SFL instructors and two focus group interviews were conducted with 12 students enrolled in the program. As part of this NA study, all SFL teachers were invited to participate in workshop discussions. Eight groups were formed, each assigned a discussion topic. Topics and prompts were based on preliminary findings from teacher and student interviews. To support the interview and workshop data, researchers analysed key documents on curricular issues. Weekly meeting minutes from level coordinators and results from the SWOT analysis conducted at the SFL were also retrieved. The researchers analysed and interpreted the gathered data using content analysis. Findings revealed several needs areas regarding syllabi, assessment and evaluation, instructional materials, and implementation. This study offers important implications for instructors, administrators, and policymakers to make more effective curricular decisions and improve the quality of education at the SFL and similar language teaching settings.
foreign language education curriculum development needs analysis
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitimde Program Değerlendirme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 28 Nisan 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 28 Nisan 2025 |
Gönderilme Tarihi | 15 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 29 Ocak 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 22 Sayı: 1 |