Bu çalışmada, sosyal bilgiler öğretmenlerinin günümüz dünya sorunları ve öğretim uygulamalarına ilişkin görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Ağrı’nın Doğubayazıt ilçesindeki resmi ortaokullarda görev yapan sosyal bilgiler öğretmenleri (10 kadın - 8 erkek) oluşturmaktadır. Nitel araştırma desenlerinden fenomenoloji ile yürütülen çalışmanın verileri, beş açık uçlu sorudan oluşan yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiştir. Google Online Form ve yüz yüze yapılan görüşmeler ile toplanan verilerin çözümlenmesinde ise içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlarda; sosyal bilgiler öğretmenleri günümüz dünya sorunlarını çoğunlukla, küresel ısınma, savaşlar, nüfus artışı, orman tahribi gibi çevresel ve toplumsal konular ile ilişkilendirmişlerdir. Günümüz dünya sorunlarının öğretimine yönelik ise öğretim programı ve ders içi uygulamalar için ortak bir görüşe ulaşılamamıştır. Öğretmenlerin bir kısmı öğretim programı ve ders içi uygulamaların günümüz dünya sorunlarını yeterince kapsadığını düşünürken; bu düşünceye karşı çıkan öğretmenler teorik çerçevede kalan öğretim programı, ders kitabı ve süresinin yetersizliği üzerinde görüşler sunmuşlardır.
Günümüz dünya sorunları sosyal bilgiler öğretimi sosyal bilgiler ders kitapları sosyal bilgiler öğretmenleri
This study aimed to investigate the views of social studies teachers on today's world problems and teaching practices. The study group consisted of social studies teachers (10 female - 8 male teachers) teaching in public schools in the Doğubayazıt district of Ağrı Province. The data of the study, which was conducted with phenomenology, one of the qualitative research designs, were obtained with a structured opinion form consisting of five open-ended questions. Content analysis technique was utilized in order to analyze the data collected through Google Online Form and face-to-face interviews. Based on the results obtained in the study, the social studies teachers mostly associated today’s world problems with environmental and social issues such as global warming, wars, population growth, and deforestation. A common perspective was failed to reach for the curriculum and in-class teaching practices regarding the teaching of today's world problems. While some of the teachers thought that the curriculum and in-class teaching practices sufficiently incorporated today's world problems, the teachers who opposed this notion presented their views on the inadequacy of the curriculum, textbook, and duration, which was restricted within the theoretical framework.
today's world problem teaching of social studies course social studies textbooks social studies teachers
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sosyal Bilgiler Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 28 Nisan 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 28 Nisan 2025 |
Gönderilme Tarihi | 24 Kasım 2024 |
Kabul Tarihi | 3 Mart 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 22 Sayı: 1 |