BibTex RIS Cite

The Project Approach and Its Place in Preschool Education

Year 2013, Volume: 4 Issue: 1 - Volume: 4 Issue: 1, 36 - 44, 01.06.2013

Abstract

The project approaches defined as a thorough examination of any subject with instructional value selected according to children’s interests has been frequently included in preschool education in recent years. Projectbased education programs in preschool, a period of high curiosity and sense of wonder, promote child development in all domains and, at the same time, are effective in raising inquisitive, investigative, responsible and creative individuals who can establish cause and effect relationships and have high self-esteem. Permanent learning occurs in children who actively participate in the learning process through project activities. This study aimed to discuss the definition and meaning of project-based education, the characteristics of a good project-based education program and the effects of the project approach to child development, as well as, to raise awareness on the subject

Proje Yaklaşımı ve Okul Öncesi Dönemdeki Yeri

Year 2013, Volume: 4 Issue: 1 - Volume: 4 Issue: 1, 36 - 44, 01.06.2013

Abstract

Çocukların ilgileri doğrultusunda belirlenmiş eğitsel değeri olan herhangi bir konunun derinlemesine incelenmesi olarak tanımlanan proje yaklaşımı, son yıllarda okul öncesi eğitimde sıklıkla yer almaya başlamıştır. Merak ve keşfetme duygusunun oldukça yüksek oranda yaşandığı bu dönemde uygulanan proje yaklaşımlı eğitim programları çocukların tüm gelişim alanlarını desteklemekte, aynı zamanda sorgulayıcı, araştıran, neden sonuç ilişkisi kurabilen, özgüveni yüksek, sorumluluk sahibi, yaratıcı bireylerin yetişmesinde etkili olmaktadır. Proje çalışmaları aracılığıyla eğitim sürecine aktif katılım sağlayan çocuklarda kalıcı öğrenmelerin gerçekleşmesi sağlanmaktadır. Bu çalışma ile proje yaklaşımına dayalı eğitimin tanımı ve içeriği, iyi bir proje yaklaşımlı eğitim programında olması gereken özellikler ve proje yaklaşımının çocuk gelişimine etkilerine değinilerek bu konulara dikkat çekilmesi amaçlanmıştır

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA88DG68DC
Journal Section Research Article
Authors

Uzman Seda Özkubat

Publication Date June 1, 2013
Submission Date June 1, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 4 Issue: 1 - Volume: 4 Issue: 1

Cite

APA Özkubat, U. S. (2013). Proje Yaklaşımı ve Okul Öncesi Dönemdeki Yeri. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(1), 36-44.