This research compares student opinions on face-to-face and online flipped learning to fill this gap. The study employed the case study design, which is a type of qualitative research method. The research group consisted of 39 students enrolled in the "Educational Psychology" course of the Düzce University Faculty of Education Pedagogical Formation Program during the 2021-2022 Spring semester. Of the 39 students, 22 were women, and 17 were men in the online flipped learning model group. Meanwhile, the face-to-face flipped learning model group consisted of 37 students, 22 women, and 15 men. During the Educational Psychology course that extended over 14 weeks, two different teaching models were applied to two groups. One group was taught using the online flipped learning model, while the other was taught using the face-to-face flipped learning model. Data was collected using an opinion form consisting of eight questions. The collected data underwent content analysis. The study concluded that both face-to-face and online flipped learning methods are effective, active, and promote constructive learning. However, face-to-face flipped learning was found to be more effective, efficient, permanent, and social.
Face-to-face flipped learning Educational psychology Online flipped learning Student perspectives
Bu araştırmanın amacı, Eğitim Psikolojisi dersinde yürütülen yüz yüze ters yüz öğrenme ile çevrimiçi ters yüz öğrenme modellerinin öğrenci görüşleri doğrultusunda karşılaştırılmasıdır. Çalışma nitel araştırma yöntemlerinden biri olan durum çalışması yöntemiyle yürütülmüştür. Toplamda 14 hafta süren Eğitim Psikolojisi dersinde bir grupta çevrimiçi ters yüz öğrenme modeli, diğer grupta ise yüz yüze ters yüz öğrenme modeli uygulanmış ve öğrenci görüşleri doğrultusunda modellerin etkililiği karşılaştırılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2021-2022 Bahar döneminde Batı Karadeniz’deki bir devlet üniversitesinde “Eğitim Psikolojisi” dersini alan pedagojik formasyon programı öğrencileri oluşturmuştur. Çevrimiçi ters yüz öğrenme modeli uygulanan grupta 39 öğrenci, yüz yüze ters yüz öğrenme modeli uygulanan grupta 37 öğrenci yer almıştır. Veriler görüş alma formu aracılığıyla toplanmış ve içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırma sonunda hem yüz yüze ters yüz hem de çevrimiçi ters yüz öğrenmenin katılımcılar tarafından etkili, aktif ve yapılandırmacı öğrenme sağladığı, ancak yüz yüze ters yüz öğrenmenin daha etkili, verimli ve kalıcı öğrenme sağladığı, sosyal öğrenmeyi desteklediği sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin yüz yüze ters yüz öğrenmede kullanılan yöntem-tekniklerin ve grup çalışmalarının etkileşim ve aktif katılım açısından çevrimiçi ters yüz öğrenmeye göre daha etkili olduğunu düşündükleri belirlenmiştir. Ayrıca öğrencilerin hem yüz yüze hem de çevrimiçi ters yüz öğrenmede kişisel, sosyal ve pedagojik beceriler kazandıkları sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma sonuçlarına dayanarak çevrimiçi ters yüz öğrenmede internet bağlantısı ve sınıf içi teknik problemlerin giderilmesi için daha sağlam bir altyapı sağlanması, yapay zeka ve artırılmış gerçeklik gibi teknolojilerin entegrasyonu sağlanarak çevrimiçi öğrenme ortamlarının kalitesinin artırılması önerilmiştir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Instructional Design |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2025 |
Submission Date | October 11, 2024 |
Acceptance Date | June 2, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 15 Issue: 1 |