Research Article
BibTex RIS Cite

YENİLİKLERE AÇIKLIĞIN MARKA SADAKATİNE ETKİSİNDE MARKA KİŞİLİK ALGISININ ARACI ROLÜ

Year 2024, Volume: 8 Issue: 2, 64 - 87, 24.12.2024

Abstract

Bu çalışmanın amacı tüketicilerin kişilik boyutlarından yeniliklere açıklığın marka sadakatine etkisinde marka kişilik algısının aracılık rolünün olup olmadığını belirlemektir. Araştırmada nicel yöntem kullanılmıştır. Veriler anket tekniği ile toplanmıştır. Çalışma için gerekli veriler, Samsung veya Apple marka akıllı telefon kullanan ve İnönü Üniversitesi’nde lisans öğrenimi gören 727 öğrenciden toplanmıştır. Verilerin 89’u yüz yüze ve 638’i çevrim içi olarak toplanmıştır. Toplanan veriler, SPSS 22.0 ve SPSS Process v2.16.3 eklentisi ile analiz edilmiştir. Yapılan analiz sonucuna göre yeniliklere açıklığın, marka sadakati üzerindeki etkisinde, marka kişilik algısı boyutlarının aracılık ettiği tespit edilmiştir.

References

  • Aaker, J. (1997). Dimensions of brand personality, Journal of Marketing Research, 34(3), 347-356.
Year 2024, Volume: 8 Issue: 2, 64 - 87, 24.12.2024

Abstract

References

  • Aaker, J. (1997). Dimensions of brand personality, Journal of Marketing Research, 34(3), 347-356.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Business Administration
Journal Section Articles
Authors

Ebru Yiğit 0000-0002-7252-7026

Kahraman Çatı 0000-0002-7440-5436

Publication Date December 24, 2024
Submission Date April 29, 2024
Acceptance Date August 13, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 8 Issue: 2

Cite

APA Yiğit, E., & Çatı, K. (2024). YENİLİKLERE AÇIKLIĞIN MARKA SADAKATİNE ETKİSİNDE MARKA KİŞİLİK ALGISININ ARACI ROLÜ. Ahi Evran Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8(2), 64-87.
AMA Yiğit E, Çatı K. YENİLİKLERE AÇIKLIĞIN MARKA SADAKATİNE ETKİSİNDE MARKA KİŞİLİK ALGISININ ARACI ROLÜ. AEÜİİBFD. December 2024;8(2):64-87.
Chicago Yiğit, Ebru, and Kahraman Çatı. “YENİLİKLERE AÇIKLIĞIN MARKA SADAKATİNE ETKİSİNDE MARKA KİŞİLİK ALGISININ ARACI ROLÜ”. Ahi Evran Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 8, no. 2 (December 2024): 64-87.
EndNote Yiğit E, Çatı K (December 1, 2024) YENİLİKLERE AÇIKLIĞIN MARKA SADAKATİNE ETKİSİNDE MARKA KİŞİLİK ALGISININ ARACI ROLÜ. Ahi Evran Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 8 2 64–87.
IEEE E. Yiğit and K. Çatı, “YENİLİKLERE AÇIKLIĞIN MARKA SADAKATİNE ETKİSİNDE MARKA KİŞİLİK ALGISININ ARACI ROLÜ”, AEÜİİBFD, vol. 8, no. 2, pp. 64–87, 2024.
ISNAD Yiğit, Ebru - Çatı, Kahraman. “YENİLİKLERE AÇIKLIĞIN MARKA SADAKATİNE ETKİSİNDE MARKA KİŞİLİK ALGISININ ARACI ROLÜ”. Ahi Evran Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 8/2 (December 2024), 64-87.
JAMA Yiğit E, Çatı K. YENİLİKLERE AÇIKLIĞIN MARKA SADAKATİNE ETKİSİNDE MARKA KİŞİLİK ALGISININ ARACI ROLÜ. AEÜİİBFD. 2024;8:64–87.
MLA Yiğit, Ebru and Kahraman Çatı. “YENİLİKLERE AÇIKLIĞIN MARKA SADAKATİNE ETKİSİNDE MARKA KİŞİLİK ALGISININ ARACI ROLÜ”. Ahi Evran Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, vol. 8, no. 2, 2024, pp. 64-87.
Vancouver Yiğit E, Çatı K. YENİLİKLERE AÇIKLIĞIN MARKA SADAKATİNE ETKİSİNDE MARKA KİŞİLİK ALGISININ ARACI ROLÜ. AEÜİİBFD. 2024;8(2):64-87.