Günümüzde sayıları giderek artan özel okulların sanatsal dersler kapsamında sunduğu olanaklar temel alınarak bu çalışma, özel eğitim kurumlarında verilen müzik derslerini veli beklentileri ve müzik öğretmenlerinin görüşleri çerçevesinde değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Araştırma, ailelerin yaş, cinsiyet, meslek ve eğitim seviyelerinin bu beklentilerde bir farklılık yaratıp yaratmadığını incelemekte, ayrıca öğrencinin eğitim seviyesine bağlı olarak bu beklentilerin değişip değişmediği olasılığını da araştırmaktadır. Araştırma verileri, 2018-2019 eğitim öğretim yılında Bolu ilindeki 11 özel okulda eğitim gören 328 öğrenci velisi ve bu okullarda görev yapan 11 müzik öğretmenlerine uygulanan anketlerle elde edilmiştir. Çalışmada, velilerin müzik dersini önemli gördüğü, ancak okul imkânlarını yetersiz bulduğu tespit edilmiştir. Velilerin, müzik dersinin çocuklarının gelişimine katkı sağladığını, ancak ders saatlerini yetersiz buldukları sonucuna varılmıştır. Çocukların dersi önemseyip keyif aldıkları tespit edilmiştir. Ayrıca, velilerin enstrüman eğitimi için hafta sonu kursları ve daha fazla müzik öğretmeni talep ettikleri, bunun yanı sıra, incelenen demografik faktörlerin veli beklentileri üzerinde anlamlı farklılıklar oluşturduğu belirlenmiştir. Müzik öğretmenlerinin görüşlerine göre ise, velilerin müzik dersine yeterli önemi vermediği, dersin işlenmesi için okul imkânlarının yetersiz olduğu ve okullarda birden fazla müzik öğretmenine ihtiyaç duyulduğu sonucuna ulaşılmıştır. Müzik derslerinin daha etkili olabilmesi ve eğitimin kalitesini artırmak için, okullarda modern ekipmanlarla donatılmış müzik sınıfları oluşturulmalı ve farklı alanlarda uzmanlaşmış birden fazla müzik öğretmeni istihdam edilerek ders ortamları öğrenci odaklı bir yaklaşımla yeniden yapılandırılmalıdır.
The aim of this study is to analyze music education in private institutions based on parental expectations and the perspectives of music teachers. The research investigates whether family factors such as age, gender, occupation, and education level influence these expectations, as well as whether these expectations change according to the student's grade level. Data was collected through surveys administered to 328 parents and 11 music teachers across 11 private schools in Bolu during the 2018-2019 academic year. The findings reveal that while parents view music education as important, they find school resources inadequate. Parents acknowledge the benefits of music education for their children's development but consider the class hours insufficient. Children are found to value and enjoy the music classes. Additionally, parents have requested weekend instrument courses and more music teachers. Demographic factors were shown to create significant variations in parental expectations. According to music teachers, parents do not sufficiently value music education, school resources are inadequate for conducting the classes, and there is a need for multiple music teachers in schools. To enhance the effectiveness of music education and improve its quality, it is recommended that schools be equipped with modern music classrooms and employ multiple music teachers with expertise in various areas, restructuring the learning environment to be more student-centered.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Fine Arts Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | June 3, 2025 |
Publication Date | June 15, 2025 |
Submission Date | September 16, 2024 |
Acceptance Date | May 5, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 25 Issue: 2 |