The aim of this study is to determine whether there are significant differences in cultural intelligence, perceived social support, and entrepreneurship tendency among foreign and Turkish undergraduate and graduate students in Turkey based on variables such as gender, university, income source, and exhibited attitudes. The research was conducted on 408 foreign and 877 Turkish students studying at Atatürk University, Fırat University, and İnönü University during the 2021/2022 academic year. Data collected through surveys were used to measure perceptions of cultural intelligence, social support, and entrepreneurship tendency. The findings indicate that foreign students have higher entrepreneurship tendencys compared to Turkish students. Additionally, significant differences were found in metacognitive cultural intelligence levels based on income source among foreign students. Turkish students scored higher in cultural intelligence and perceived social support. Demographic variables such as gender and income source also created differences in social support and entrepreneurship tendency. These findings emphasize the importance of designing educational and support programs that consider cultural and individual differences.
Cultural Intelligence Perceived Social Support Entrepreneurship Tendency Foreign Students Turkish Students
Bu çalışmanın amacı, Türkiye'de lisans ve lisansüstü eğitim gören yabancı uyruklu ve Türk vatandaşı öğrencilerin kültürel zekâ, algılanan sosyal destek ve girişimcilik eğilimleri açısından cinsiyet, üniversite, gelir kaynağı ve sergilenen tutum gibi değişkenlere göre anlamlı farklar gösterip göstermediğini tespit etmektir. Araştırma, 2021/2022 eğitim-öğretim döneminde Atatürk Üniversitesi, Fırat Üniversitesi ve İnönü Üniversitesi'nde öğrenim gören 408 yabancı uyruklu ve 877 Türk vatandaşı öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Anket yöntemiyle elde edilen veriler, kültürel zekâ, sosyal destek ve girişimcilik eğilimlerine ilişkin algıları ölçmek için kullanılmıştır. Bulgular, yabancı uyruklu öğrencilerin girişimcilik eğilimlerinin Türk vatandaşı öğrencilere göre daha yüksek olduğunu göstermektedir. Ayrıca, yabancı uyruklu öğrenciler arasında gelir kaynağına göre üstbilişsel kültürel zekâ düzeylerinde anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Türk vatandaşı öğrenciler ise kültürel zekâ ve sosyal destek algılarında daha yüksek puanlar almışlardır. Cinsiyet ve gelir kaynağı gibi demografik değişkenler de sosyal destek ve girişimcilik eğilimlerinde farklılıklar yaratmıştır. Bu bulgular, eğitim ve destek programlarının kültürel ve bireysel farklılıkları dikkate alarak tasarlanmasının önemini vurgulamaktadır.
Kültürel Zekâ Algılanan Sosyal Destek Girişimcilik Eğilimi Yabancı Uyruklu Öğrenciler Türk Vatandaşı Öğrenciler
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Demography (Other) |
Journal Section | Tüm Sayı |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2025 |
Submission Date | July 18, 2024 |
Acceptance Date | April 29, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 12 Issue: 27 |
MAKALE DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Yazar tarafından gönderilen bir makale, gönderim tarihinden itibaren 10 gün içinde dergi sekreteri tarafından makalenin, telif sözleşmesinin ve benzerlik raporunun (Turnitin programı) eksiksiz ve düzgün bir şekilde gönderilip gönderilmediği yönünden incelenir. İstenilen bu dosyalar eksiksiz ve düzgün bir şekilde gönderilmiş ise makale; ikinci aşamada derginin yayın çizgisine uygun olup olmadığı yönünden değerlendirilir. Bu süreçte makale yayın çizgisine uygun değilse yazara iade edilir. Makale yayın çizgisine uygun ise şablona uygun bir şekilde gönderilip gönderilmediği yönünden değerlendirilir. Şayet makale şablona uyarlanıp gönderilmemiş ise değerlendirme sürecine alınmaz. Bu süreçte yazarın derginin belirlediği şartlara uygun bir şekilde sisteme makale yüklemesi beklenir. Makale şablona uygun bir şekilde hazırlanıp gönderilmiş ise son aşamada makale derginin yayın ilkeleri, yazım kuralları, öz, abstract, extented abstract, kaynakça gösterimi vb. yönlerden incelenir. Bu ayrıntılarda makalede bir sorun varsa yazarın bu hususları tamamlaması istenir ve verilen süre içerisinde eksiksiz bir şekilde yeniden makaleyi göndermesi istenir.
Tüm bu aşamaları geçen makale, editör tarafından bilimsel yeterliliğinin denetlenmesi amacıyla ikinci 7 günlük süre içerisinde çalışmaya uygun iki hakeme değerlendirmeleri için gönderilir. Hakemlerin değerlendirme süreleri 15 gündür. Bu süre zarfında hakemlik görevini tamamlamayan bir hakem olursa ilgili hakeme değerlendirmeyi tamamlaması için 7 günlük ek süre verilebilir. Bu süre zarfında hakem görevini yerine getirmezse yerine yeni bir hakem ataması yapılır. En az iki hakemden gelen raporlar olumlu ise makale yayın aşamasına alınır. Hakem raporlarından birisi olumlu diğeri olumsuz ise makale üçüncü bir hakeme gönderilir. Üçüncü hakem raporu da olumsuz ise makale ret edilir. Üçüncü hakemin değerlendirmesi olumlu ise makaleyle ilgili hakem raporları dergi alan editörlerinden oluşan Editörler Kurulu tarafından incelenir. Makalenin yayınlanmasıyla ilgili nihai karar alan editörlerinden oluşan Editörler Kurulu tarafından verilir. Hakem raporlarının yetersiz ve tatmin etmekten uzak olması veya İngilizce editör tarafından abstract ve extented abstract’ın yetersiz görülmesi hallerinde de yine makaleyle ilgili son karar Editörler Kurulu tarafından verilir. Tüm bu aşamalardan geçen bir makale en yakın sayıya yayınlanmak üzere eklenir. İlgili sayıda yer kalmaması halinde makalenin yayımı bir sonraki sayıya kaydırılır. Bu durumda ve tüm değerlendirme sürecinde yazar isterse makalesini geri çekme hakkına sahiptir. Ancak bu durumu dergiye bildirmesi gerekir. Makale gönderim tarihinden makalenin yayına kabul tarihine kadar tüm bu işlemler için ortalama 3 aylık bir süre öngörülmektedir.