Review Article
BibTex RIS Cite

Radyo Tiyatrosunun Deyim ve Atasözü Öğretiminde Kullanılabilirliği Üzerine Bir İnceleme

Year 2024, Volume: 8 Issue: 1-2, 74 - 88, 30.12.2024

Abstract

Deyimler ve atasözleri, bir milleti toplumsal ve kültürel açıdan anlamamızı sağlayan zengin dil unsurlarındandır. Ancak bu dil unsurlarının öğretimi genellikle soyut anlamlarından dolayı meşakkatlidir. Bu çalışmada, radyo tiyatrosunun bu tür dil unsurlarının öğretiminde etkili bir araç olup olmadığı incelenmiştir. Farklı temalara sahip beş radyo tiyatrosu eseri dinlenmiş ve bu eserlerde yer alan deyim ve atasözleri analiz edilmiştir. Deyimler ve atasözlerinin bağlam içinde nasıl kullanıldığı incelenmiş, aynı zamanda bu ögelerin öğretimsel potansiyeli değerlendirilmiştir. Bulgular, radyo tiyatrosunun deyim ve atasözlerinin bağlam içinde sunularak öğrencilere hem dilsel hem de kültürel anlamda zengin bir deneyim yaşatılabileceğini ortaya koymuştur. Radyo tiyatrosu, özellikle ileri düzey dil öğrencileri için deyim ve atasözü öğretiminde etkili bir araç olarak tavsiye edilebilir. Dilin kültürel yönlerini anlamayı kolaylaştıran bu yöntem, dil eğitimi sürecine farklı bir perspektif kazandırmaktadır.

References

  • Altaylı, S. (2010). Atasözü ve deyimler arasındaki farklar. Karadeniz Araştırmaları, 25(25), 125-134.
  • Charteris Black, J. (1995). Proverbs in communication. Journal of Multilingual and Multicultural Development, 16(4), 259-268. https://doi.org/10.1080/01434632.1995.9994606. Cooksey, R. (2020). Descriptive statistics for summarising data. In Illustrating Statistical Procedures: Finding Meaning in Quantitative Data içinde (s. 61-139). https://doi.org/10.1007/978-981-15-2537-7_5.
  • Güvenç, B. (2002). İnsan ve kültür. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Hatipoğlu, Ç. (2020). A proverb in need is a proverb indeed: Proverbs, textbooks and communicative language ability. South African Journal of Education, 40(1), 0–0. https://hdl.handle.net/11511/40599.
  • Liontas, J. I. (2018). Proverbs and idioms in raising cultural awareness. In J. I. Liontas, T. International Association, & M. DelliCarpini (Eds.), The TESOL Encyclopedia of English Language Teaching içinde (s. 1–10). https://doi.org/10.1002/9781118784235.eelt0294
  • Miçooğulları, M. (2021). Yabancılara Türkçe öğretiminde dinleme becerisi: otantik materyal olarak TRT dinle ve radyo tiyatroları. Uluslararası Karamanoğlu Mehmetbey Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(Özel sayı 1), 14-21.
  • Prayudha, S. J. (2023). Analysis of students’ difficulty in understanding English proverbs. Teaching English As Foreign Language, Literature and Linguistics, 3(1), 31–39. https://doi.org/10.33752/teflics.v3i1.4097.
  • Temizyürek, F. ve Birinci, F. G. (2016). Yabancı dil öğretiminde otantik materyal kullanımı. Bartın University Journal of Faculty of Education, 5(1), 54–62. https://doi.org/10.14686/buefad.v5i1.5000158999.
  • West, K. (1997). Classic radio theatre in contemporary education. ERIC Digests, 2-8.
Year 2024, Volume: 8 Issue: 1-2, 74 - 88, 30.12.2024

Abstract

References

  • Altaylı, S. (2010). Atasözü ve deyimler arasındaki farklar. Karadeniz Araştırmaları, 25(25), 125-134.
  • Charteris Black, J. (1995). Proverbs in communication. Journal of Multilingual and Multicultural Development, 16(4), 259-268. https://doi.org/10.1080/01434632.1995.9994606. Cooksey, R. (2020). Descriptive statistics for summarising data. In Illustrating Statistical Procedures: Finding Meaning in Quantitative Data içinde (s. 61-139). https://doi.org/10.1007/978-981-15-2537-7_5.
  • Güvenç, B. (2002). İnsan ve kültür. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Hatipoğlu, Ç. (2020). A proverb in need is a proverb indeed: Proverbs, textbooks and communicative language ability. South African Journal of Education, 40(1), 0–0. https://hdl.handle.net/11511/40599.
  • Liontas, J. I. (2018). Proverbs and idioms in raising cultural awareness. In J. I. Liontas, T. International Association, & M. DelliCarpini (Eds.), The TESOL Encyclopedia of English Language Teaching içinde (s. 1–10). https://doi.org/10.1002/9781118784235.eelt0294
  • Miçooğulları, M. (2021). Yabancılara Türkçe öğretiminde dinleme becerisi: otantik materyal olarak TRT dinle ve radyo tiyatroları. Uluslararası Karamanoğlu Mehmetbey Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(Özel sayı 1), 14-21.
  • Prayudha, S. J. (2023). Analysis of students’ difficulty in understanding English proverbs. Teaching English As Foreign Language, Literature and Linguistics, 3(1), 31–39. https://doi.org/10.33752/teflics.v3i1.4097.
  • Temizyürek, F. ve Birinci, F. G. (2016). Yabancı dil öğretiminde otantik materyal kullanımı. Bartın University Journal of Faculty of Education, 5(1), 54–62. https://doi.org/10.14686/buefad.v5i1.5000158999.
  • West, K. (1997). Classic radio theatre in contemporary education. ERIC Digests, 2-8.
There are 9 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Language Studies (Other)
Journal Section Araştırma Makaleleri
Authors

Melike Bilir 0009-0007-4645-9959

Aliye Uslu Üstten 0000-0002-2937-6154

Early Pub Date December 27, 2024
Publication Date December 30, 2024
Submission Date October 8, 2024
Acceptance Date November 23, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 8 Issue: 1-2

Cite

APA Bilir, M., & Uslu Üstten, A. (2024). Radyo Tiyatrosunun Deyim ve Atasözü Öğretiminde Kullanılabilirliği Üzerine Bir İnceleme. Akademi Karabük Dergisi, 8(1-2), 74-88.
AMA Bilir M, Uslu Üstten A. Radyo Tiyatrosunun Deyim ve Atasözü Öğretiminde Kullanılabilirliği Üzerine Bir İnceleme. AKADER. December 2024;8(1-2):74-88.
Chicago Bilir, Melike, and Aliye Uslu Üstten. “Radyo Tiyatrosunun Deyim Ve Atasözü Öğretiminde Kullanılabilirliği Üzerine Bir İnceleme”. Akademi Karabük Dergisi 8, no. 1-2 (December 2024): 74-88.
EndNote Bilir M, Uslu Üstten A (December 1, 2024) Radyo Tiyatrosunun Deyim ve Atasözü Öğretiminde Kullanılabilirliği Üzerine Bir İnceleme. Akademi Karabük Dergisi 8 1-2 74–88.
IEEE M. Bilir and A. Uslu Üstten, “Radyo Tiyatrosunun Deyim ve Atasözü Öğretiminde Kullanılabilirliği Üzerine Bir İnceleme”, AKADER, vol. 8, no. 1-2, pp. 74–88, 2024.
ISNAD Bilir, Melike - Uslu Üstten, Aliye. “Radyo Tiyatrosunun Deyim Ve Atasözü Öğretiminde Kullanılabilirliği Üzerine Bir İnceleme”. Akademi Karabük Dergisi 8/1-2 (December 2024), 74-88.
JAMA Bilir M, Uslu Üstten A. Radyo Tiyatrosunun Deyim ve Atasözü Öğretiminde Kullanılabilirliği Üzerine Bir İnceleme. AKADER. 2024;8:74–88.
MLA Bilir, Melike and Aliye Uslu Üstten. “Radyo Tiyatrosunun Deyim Ve Atasözü Öğretiminde Kullanılabilirliği Üzerine Bir İnceleme”. Akademi Karabük Dergisi, vol. 8, no. 1-2, 2024, pp. 74-88.
Vancouver Bilir M, Uslu Üstten A. Radyo Tiyatrosunun Deyim ve Atasözü Öğretiminde Kullanılabilirliği Üzerine Bir İnceleme. AKADER. 2024;8(1-2):74-88.

Kıymetli Araştırmacılar,

15.01.2025 tarihinde başlayan makale gönderim süreci 30 Nisan 2025 tarihi itibarıyla sona erecektir. Bu tarihten sonra gönderilen çalışmalar işleme alınmayacak ve Aralık sayısı için değerlendirmeye tabi tutulacaktır. Ayrıca, yazım kuralları ve şablona uygun olmayan makaleler hakem sürecine dâhil edilmeyecektir.

Saygılarımızla,
AKADER Editör ve Yayın Kurulu