Research Article
BibTex RIS Cite

Journalists' Communication Practices on Social Media: Analysis of Local Election (March 31, 2024) Posts

Year 2025, Issue: 48, 17 - 38, 28.04.2025
https://doi.org/10.31123/akil.1625690

Abstract

Today, social media has become one of the most important and intensively used communication channels for society. Individuals and organizations continue their communication processes through social media. Individuals use social media for various purposes such as obtaining information, following the agenda, spending time, communicating, entertainment, social escape and following their friends. Journalists, who are responsible for meeting the public's need for information and communication, are also actively involved in social networks. In addition to their personal communication, journalists also share news and information on these channels as a news source, follow the agenda and share news and information. In this study, journalists' communication practices on social media for the March 31, 2024 Local Elections were examined. The posts of journalists between March 18 and April 7, 2024 were analyzed by content analysis method. Journalists made 921 posts about the election. The content of the posts focused on candidates, political parties, economy and religion. As a result of the analysis, it was determined that the majority of the journalists in the sample group intensely criticized the ruling party and its candidates.

References

  • Aziz, A. (2011). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri ve teknikleri: araştırma süreci ve tasarımı, veri toplama teknikleri, interneti kullanma, anket hazırlama, içerik ve söylem çözümlemesi, raporlaştırma. Nobel Yayınları. Bakan, U. (2017). Gazetecilerin Alternatif Bir Medya Olarak Twitter'ı Kullanım Düzeyi: Washington Post Örneği. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 45, 263-287.
  • Balcı, Ş., & Sarıtaş, H. (2015). Facebook ve siyasal katılım: 2014 yerel seçimleri araştırması. Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 37, 511-535. https://doi.org/10.21563/sutad.187054
  • Başoğlu, U. D., & Yanar, Ş. (2017). Üniversite öğrencilerinin sosyal medya kullanım amaçları ve alışkanlıklarının belirlenmesi. Kilis 7 Aralık Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 1(2), 6-13.
  • Bayraktutan, G., Binark, M., Çomu, T., Doğu, B., İslamoğlu, G., & Aydemir, A. T. (2014). Siyasal iletişim sürecinde sosyal medya ve Türkiye’de 2011 genel seçimlerinde twitter kullanımı. Bilig(68), 59-96.
  • Biswas, A., Ingle, N., & Roy, M. (2014). Influence of social media on voting behavior. Journal of Power, Politics & Governance, 2(2), 127-155. https://doi.org/10.5281/zenodo.11081424
  • Boomsocial. (2024). X Gazeteciler Sektörü Hesapları https://www.boomsocial.com/X/UlkeSektor/turkiye/basin-yayin/gazeteciler?sort=engagement
  • Cengiz, Ö., & Cengiz, C. (2019). Dijital etnografi çalışmaları açısından twitter. In H. Hülür & C. Yaşın (Eds.), Twitter araştırmaları (pp. 74-103). Ütopya Yayınevi.
  • Çelik, F. (2020). İstanbul büyükşehir belediye başkanlığı seçiminde adayların twitter içeriklerinin siyasal iletişim açısından incelenmesi. Erciyes İletişim Dergisi, 7(1), 123-148. https://doi.org/10.17680/erciyesiletisim.605538
  • Dilber, F. (2012). Seçmenlerin kitle iletişim araçlarından aldığı siyasal içerikli bilgilerden etkilenme düzeyi; Karaman ili seçmenleri üzerine bir alan araştırması. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 1(4), 83-105.
  • Dondurucu, Z. B., & Uluçay, A. P. (2016). Sosyal medyada siyasal iletişim stratejilerinin içerik bazında değerlendirilmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research, 2(2), 441-461. https://doi.org/10.24289/ijsser.279057
  • Erendağ Sümer, F. (2017). Sosyal medya kullanım pratikleri üzerine ampirik bir araştırma. Global Media Journal: Turkish Edition, 8(15), 166-181.
  • Eser, H. B., & Güler, Ö. (2015). İnternet ve sosyal ağların siyasal katılım üzerine etkisi-SDÜ örnek olayı. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(12), 196-219.
  • Gelberi, C. B. (2021). Yeni Bir Benlik Sunumu Aracı Olarak Twitter: Türkiye’de Çalışan Gazetecilerin Twitter Profil Bilgileri Üzerine Bir İnceleme. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 36, 143-158. https://doi.org/10.31123/akil.989231
  • Genel, M. (2014). Etkili bir propaganda aracı olarak medyanın bireylerin siyasal tercihine etkisi “Yalova ili örneği”. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18(1), 45-60.
  • Gil de Zúñiga, H., Jung, N., & Valenzuela, S. (2012). Social media use for news and individuals' social capital, civic engagement and political participation. Journal of computer-mediated communication, 17(3), 319-336. https://doi.org/10.1111/j.1083-6101.2012.01574.x
  • Gökçe, O. (2019). Klasik ve nitel içerik analizi; Felsefe, yöntem, uygulama. Çizgi Kitabevi.
  • Gündoğmuş, B., Maruf, M., & Aksu, H. (2019). Sosyal medya kullanımının siyasal katılıma etkisinin Şırnak il örneğinde ölçülmesi. İktisadi ve İdari Yaklaşımlar Dergisi, 1(1), 78-103.
  • Hepkul, A. (2002). Bir sosyal bilim araştırma yöntemi olarak içerik analizi. Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(1), 1-12.
  • Hülür, H., & Yaşın, C. (2019). Küresel insanın hayal alanı olarak Twitter’ı anlamak. In H. Hülür & C. Yaşın (Eds.), Bilgi, doğruluk ve twitter (pp. 9-38). Ütopya Yayınevi.
  • İnal, İ. H. (2023). Z kuşağının sosyal medyanın siyasi etkisine yönelik algısının sosyal medyanın oy verme davranışı üzerindeki etkisine yönelik algısına etkisi ve sosyal medyada siyasi iletişim davranışının aracılık rolü. International Journal of Social and Humanities Sciences Research (JSHSR), 10(92), 378-394. https://doi.org/10.26450/jshsr.3505
  • İspir, N. B., & Kılıç, D. (2017). Kasım 2015 Genel Seçimlerinde Köşe Yazarlarının Twitter Gündemine Yönelik Bir Sosyal Ağ Analizi Uygulaması. Kurgu, 25(1), 77-83.
  • Kafily Reijuyeh, F. (2020). Gazetecilik Mesleğinde Sosyal Medya Kullanımı: İran Ve Türkiye Örnekleri Üzerine Bir Nitel Araştırma [Doktora Tezi, Ege Üniversitesi]. İzmir.
  • Karaduman, M., & Akbulutgiller, B. (2016). Gazetecilerin sosyal medya kullanım alışkanlıkları ve sosyal medyada etik gözetimi: Antalya ili örneği. International Journal of Social Sciences and Educational Research, 2(3), 906-925.
  • Kartal, N. Z. (2023). Halkla ilişkiler kavramlarına giriş. Literatürk Yayınevi.
  • Koçer, M. (2012). Erciyes Üniversitesi öğrencilerinin internet ve sosyal medya kullanım alışkanlıkları. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi(18), 70-85.
  • Koyuncu, S. (2019). Yerel gazetecilerin günlük haber paylaşımları açısından sosyal medya kullanımı: Konya örneği [Doktora Tezi, Selçuk üniversitesi]. Konya.
  • Krippendorff, K. (2019). Content Analysis: An Introduction to is Methodology. Sage Publication.
  • Kurt, H. (2014). Gazetecilik pratiği ve sosyal medya. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 821-835. https://doi.org/10.21547/jss.256793
  • Küçük Öztürk, H., & Toklu, İ. T. (2020). Seçimlerde oy verme davranışını ne etkiler? Z kuşağı üzerine bir araştırma. Business & Management Studies: An International Journal, 8(5), 4546-4574. https://doi.org/10.15295/bmij.v8i5.1679
  • Mayfield, A. (2008). What is social media Icrossing: E-book. https://crmxchange.com/uploadedFiles/White_Papers/PDF/What_is_Social_Media_iCrossing_ebook.pdf
  • Munir, S. (2018). Social media and shaping voting behavior of youth: The Scottish referendum 2014 case. The Journal of Social Media in Society, 7(1), 253-279.
  • Onar, S., & Karadağ, Y. (2022). Sosyal medyanın etkili iletişim dili: Emojiler. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(31), 390-405. https://doi.org/10.54600/igdirsosbilder.1075665
  • Öztürk, İ. D., & Zeybek, B. (2020). Siyasal iletişim kampanya aracı olarak video içerik paylaşım ağı youtube: 23 haziran 2019 İstanbul yerel seçimi üzerine bir değerlendirme. Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi(35), 92-114. https://doi.org/10.17829/turcom.600528
  • Powers, M., & Vera Zambrano, S. (2018). How Journalists Use Social Media in France and the United States: Analyzing Technology Use Across Journalistic Fields. New Media & Society, 20(8), 2728-2744. https://doi.org/10.1177/1461444817731566
  • Rençber, H., & Arklan, Ü. (2023). Halkla ilişkiler eğitimi ve dijital dönüşüm. Literatürk Kitabevi. Sarıoğlu, E. B., & Özgen, E. (2018). Z kuşağının sosyal medya kullanım alışkanlıkları üzerine bir çalışma. Journal of International Social Research, 11(60). https://doi.org/10.17719/jisr.2018.2856
  • Sine, R., & Sarı, G. (2018). Profesyonel gazetecilerin gözünden sosyal medya ve habercilik ilişkisi. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 30, 364-384. https://doi.org/10.31123/akil.460921
  • Solmaz, B., Tekin, G., Herzem, Z., & Demir, M. (2013). İnternet ve sosyal medya kullanımı üzerine bir uygulama. Selçuk İletişim, 7(4), 23-32.
  • Stone, P. J., Dunphy, D., Smith, M. S., & Ogilvie, D. M. (1966). The General Inquirer: A computer approach to content analysis. The M.I.T. Press.
  • Şahin, M., & Aydoğdu Görgülü, A. (2019). Twitter gazeteciliği çalışmaları. In H. Hülür & C. Yaşın (Eds.), Bilgi, doğruluk ve twitter (pp. 184-216). Ütopya Yayınevi.
  • Taşkıran, İ., & Kırık, A. M. (2016). Gazetecilerin Sosyal Medyayı Haber Kaynağı Olarak Kullanımı: Medya Profesyonellerinin Bakış Açılarını Tespit Etmeye Yönelik Bir Araştırma. Intermedia International e-journal, 3(4), 213-241.
  • Taşkıran, İ. A. (2018). Dijital yerli gazetelerin sosyal medya stratejileri ve sosyal medyanın haber okunurluğuna etkisi. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi(30), 218-240. https://doi.org/10.31123/akil.465578
  • Tutgun Ünal, A., & Kurt, A. S. (2021). Türkiye’deki Gazetecilerin Instagram Hesaplarının İçerik Analizi Yöntemiyle İncelenmesi. OPUS International Journal of Society Researches, 17(33), 252-277. Ulaş, T. (2021). Kanaat Önderleri Olarak Köşe Yazarlarının Twitter Kullanımları. Selçuk İletişim, 14(3), 1433-1463. https://doi.org/10.18094/josc.928358
  • WeAreSocial. (2024). Digital 2024 https://wearesocial.com/uk/blog/2024/01/digital-2024/
  • Weaver, D. H., & Willnat, L. (2016). Changes in US Journalism: How Do Journalists Think About Social Media? Journalism Practice, 10(7), 844-855. https://doi.org/10.1080/17512786.2016.1171162
  • Yolcu, P., & Çiftçi, H. (2023). Sosyal medya kullanım alışkanlıkları ve motivasyonları karşılaştırılması: Üniversite öğrencileri üzerine bir inceleme. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(60), 151-173. https://doi.org/10.53568/yyusbed.1243079
  • Zhang, X., & Li, W. (2020). From Social Media With News: Journalists’ Social Media Use For Sourcing and Verification. Journalism Practice, 14(10), 1193-1210. https://doi.org/10.1080/17512786.2019.1689372

Gazetecilerin Sosyal Medyadaki İletişim Pratikleri: Yerel Seçim (31 Mart 2024) Paylaşımlarının Analizi

Year 2025, Issue: 48, 17 - 38, 28.04.2025
https://doi.org/10.31123/akil.1625690

Abstract

Günümüzde sosyal medya toplum için önemli ve yoğun olarak kullanılan iletişim mecralarından biri haline gelmiştir. Bireyler ve kurumlar sosyal medya üzerinden iletişim süreçlerini sürdürmektedir. Bireyler sosyal medyayı bilgi edinme, gündemi takip etme, zaman geçirme, iletişim kurma, eğlence, sosyal kaçış ve arkadaşlarını takip etme gibi çeşitli amaçlarla kullanmaktadır. Toplumun özellikle bilgi edinme ve haberleşme ihtiyacını karşılama sorumluluğu bulunan gazeteciler de sosyal ağlarda aktif bir şekilde yer almaktadır. Gazeteciler kişisel iletişimlerine yönelik paylaşımlarının yanı sıra bu mecralarda haber kaynağı, gündem takibi ile haber ve bilgi paylaşımı yapmaktadır. Çalışmada da gazetecilerin 31 Mart 2024 Yerel Seçimi’ne yönelik sosyal medyadaki iletişim pratikleri incelenmiştir. Gazetecilerin 18 Mart-7 Nisan 2024 tarihleri arasındaki paylaşımları içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Gazeteciler seçimle ilgili 921 paylaşım yapmıştır. Paylaşımların içeriği aday, siyasal partiler, ekonomi ve din konularında yoğunlaşmıştır. Analiz neticesinde örneklem grubunda yer alan gazetecilerin büyük çoğunluğunun iktidar partisi ve adaylarını yoğun bir şekilde eleştirdiği tespit edilmiştir.

References

  • Aziz, A. (2011). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri ve teknikleri: araştırma süreci ve tasarımı, veri toplama teknikleri, interneti kullanma, anket hazırlama, içerik ve söylem çözümlemesi, raporlaştırma. Nobel Yayınları. Bakan, U. (2017). Gazetecilerin Alternatif Bir Medya Olarak Twitter'ı Kullanım Düzeyi: Washington Post Örneği. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 45, 263-287.
  • Balcı, Ş., & Sarıtaş, H. (2015). Facebook ve siyasal katılım: 2014 yerel seçimleri araştırması. Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 37, 511-535. https://doi.org/10.21563/sutad.187054
  • Başoğlu, U. D., & Yanar, Ş. (2017). Üniversite öğrencilerinin sosyal medya kullanım amaçları ve alışkanlıklarının belirlenmesi. Kilis 7 Aralık Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 1(2), 6-13.
  • Bayraktutan, G., Binark, M., Çomu, T., Doğu, B., İslamoğlu, G., & Aydemir, A. T. (2014). Siyasal iletişim sürecinde sosyal medya ve Türkiye’de 2011 genel seçimlerinde twitter kullanımı. Bilig(68), 59-96.
  • Biswas, A., Ingle, N., & Roy, M. (2014). Influence of social media on voting behavior. Journal of Power, Politics & Governance, 2(2), 127-155. https://doi.org/10.5281/zenodo.11081424
  • Boomsocial. (2024). X Gazeteciler Sektörü Hesapları https://www.boomsocial.com/X/UlkeSektor/turkiye/basin-yayin/gazeteciler?sort=engagement
  • Cengiz, Ö., & Cengiz, C. (2019). Dijital etnografi çalışmaları açısından twitter. In H. Hülür & C. Yaşın (Eds.), Twitter araştırmaları (pp. 74-103). Ütopya Yayınevi.
  • Çelik, F. (2020). İstanbul büyükşehir belediye başkanlığı seçiminde adayların twitter içeriklerinin siyasal iletişim açısından incelenmesi. Erciyes İletişim Dergisi, 7(1), 123-148. https://doi.org/10.17680/erciyesiletisim.605538
  • Dilber, F. (2012). Seçmenlerin kitle iletişim araçlarından aldığı siyasal içerikli bilgilerden etkilenme düzeyi; Karaman ili seçmenleri üzerine bir alan araştırması. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 1(4), 83-105.
  • Dondurucu, Z. B., & Uluçay, A. P. (2016). Sosyal medyada siyasal iletişim stratejilerinin içerik bazında değerlendirilmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research, 2(2), 441-461. https://doi.org/10.24289/ijsser.279057
  • Erendağ Sümer, F. (2017). Sosyal medya kullanım pratikleri üzerine ampirik bir araştırma. Global Media Journal: Turkish Edition, 8(15), 166-181.
  • Eser, H. B., & Güler, Ö. (2015). İnternet ve sosyal ağların siyasal katılım üzerine etkisi-SDÜ örnek olayı. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(12), 196-219.
  • Gelberi, C. B. (2021). Yeni Bir Benlik Sunumu Aracı Olarak Twitter: Türkiye’de Çalışan Gazetecilerin Twitter Profil Bilgileri Üzerine Bir İnceleme. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 36, 143-158. https://doi.org/10.31123/akil.989231
  • Genel, M. (2014). Etkili bir propaganda aracı olarak medyanın bireylerin siyasal tercihine etkisi “Yalova ili örneği”. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18(1), 45-60.
  • Gil de Zúñiga, H., Jung, N., & Valenzuela, S. (2012). Social media use for news and individuals' social capital, civic engagement and political participation. Journal of computer-mediated communication, 17(3), 319-336. https://doi.org/10.1111/j.1083-6101.2012.01574.x
  • Gökçe, O. (2019). Klasik ve nitel içerik analizi; Felsefe, yöntem, uygulama. Çizgi Kitabevi.
  • Gündoğmuş, B., Maruf, M., & Aksu, H. (2019). Sosyal medya kullanımının siyasal katılıma etkisinin Şırnak il örneğinde ölçülmesi. İktisadi ve İdari Yaklaşımlar Dergisi, 1(1), 78-103.
  • Hepkul, A. (2002). Bir sosyal bilim araştırma yöntemi olarak içerik analizi. Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(1), 1-12.
  • Hülür, H., & Yaşın, C. (2019). Küresel insanın hayal alanı olarak Twitter’ı anlamak. In H. Hülür & C. Yaşın (Eds.), Bilgi, doğruluk ve twitter (pp. 9-38). Ütopya Yayınevi.
  • İnal, İ. H. (2023). Z kuşağının sosyal medyanın siyasi etkisine yönelik algısının sosyal medyanın oy verme davranışı üzerindeki etkisine yönelik algısına etkisi ve sosyal medyada siyasi iletişim davranışının aracılık rolü. International Journal of Social and Humanities Sciences Research (JSHSR), 10(92), 378-394. https://doi.org/10.26450/jshsr.3505
  • İspir, N. B., & Kılıç, D. (2017). Kasım 2015 Genel Seçimlerinde Köşe Yazarlarının Twitter Gündemine Yönelik Bir Sosyal Ağ Analizi Uygulaması. Kurgu, 25(1), 77-83.
  • Kafily Reijuyeh, F. (2020). Gazetecilik Mesleğinde Sosyal Medya Kullanımı: İran Ve Türkiye Örnekleri Üzerine Bir Nitel Araştırma [Doktora Tezi, Ege Üniversitesi]. İzmir.
  • Karaduman, M., & Akbulutgiller, B. (2016). Gazetecilerin sosyal medya kullanım alışkanlıkları ve sosyal medyada etik gözetimi: Antalya ili örneği. International Journal of Social Sciences and Educational Research, 2(3), 906-925.
  • Kartal, N. Z. (2023). Halkla ilişkiler kavramlarına giriş. Literatürk Yayınevi.
  • Koçer, M. (2012). Erciyes Üniversitesi öğrencilerinin internet ve sosyal medya kullanım alışkanlıkları. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi(18), 70-85.
  • Koyuncu, S. (2019). Yerel gazetecilerin günlük haber paylaşımları açısından sosyal medya kullanımı: Konya örneği [Doktora Tezi, Selçuk üniversitesi]. Konya.
  • Krippendorff, K. (2019). Content Analysis: An Introduction to is Methodology. Sage Publication.
  • Kurt, H. (2014). Gazetecilik pratiği ve sosyal medya. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 821-835. https://doi.org/10.21547/jss.256793
  • Küçük Öztürk, H., & Toklu, İ. T. (2020). Seçimlerde oy verme davranışını ne etkiler? Z kuşağı üzerine bir araştırma. Business & Management Studies: An International Journal, 8(5), 4546-4574. https://doi.org/10.15295/bmij.v8i5.1679
  • Mayfield, A. (2008). What is social media Icrossing: E-book. https://crmxchange.com/uploadedFiles/White_Papers/PDF/What_is_Social_Media_iCrossing_ebook.pdf
  • Munir, S. (2018). Social media and shaping voting behavior of youth: The Scottish referendum 2014 case. The Journal of Social Media in Society, 7(1), 253-279.
  • Onar, S., & Karadağ, Y. (2022). Sosyal medyanın etkili iletişim dili: Emojiler. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(31), 390-405. https://doi.org/10.54600/igdirsosbilder.1075665
  • Öztürk, İ. D., & Zeybek, B. (2020). Siyasal iletişim kampanya aracı olarak video içerik paylaşım ağı youtube: 23 haziran 2019 İstanbul yerel seçimi üzerine bir değerlendirme. Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi(35), 92-114. https://doi.org/10.17829/turcom.600528
  • Powers, M., & Vera Zambrano, S. (2018). How Journalists Use Social Media in France and the United States: Analyzing Technology Use Across Journalistic Fields. New Media & Society, 20(8), 2728-2744. https://doi.org/10.1177/1461444817731566
  • Rençber, H., & Arklan, Ü. (2023). Halkla ilişkiler eğitimi ve dijital dönüşüm. Literatürk Kitabevi. Sarıoğlu, E. B., & Özgen, E. (2018). Z kuşağının sosyal medya kullanım alışkanlıkları üzerine bir çalışma. Journal of International Social Research, 11(60). https://doi.org/10.17719/jisr.2018.2856
  • Sine, R., & Sarı, G. (2018). Profesyonel gazetecilerin gözünden sosyal medya ve habercilik ilişkisi. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 30, 364-384. https://doi.org/10.31123/akil.460921
  • Solmaz, B., Tekin, G., Herzem, Z., & Demir, M. (2013). İnternet ve sosyal medya kullanımı üzerine bir uygulama. Selçuk İletişim, 7(4), 23-32.
  • Stone, P. J., Dunphy, D., Smith, M. S., & Ogilvie, D. M. (1966). The General Inquirer: A computer approach to content analysis. The M.I.T. Press.
  • Şahin, M., & Aydoğdu Görgülü, A. (2019). Twitter gazeteciliği çalışmaları. In H. Hülür & C. Yaşın (Eds.), Bilgi, doğruluk ve twitter (pp. 184-216). Ütopya Yayınevi.
  • Taşkıran, İ., & Kırık, A. M. (2016). Gazetecilerin Sosyal Medyayı Haber Kaynağı Olarak Kullanımı: Medya Profesyonellerinin Bakış Açılarını Tespit Etmeye Yönelik Bir Araştırma. Intermedia International e-journal, 3(4), 213-241.
  • Taşkıran, İ. A. (2018). Dijital yerli gazetelerin sosyal medya stratejileri ve sosyal medyanın haber okunurluğuna etkisi. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi(30), 218-240. https://doi.org/10.31123/akil.465578
  • Tutgun Ünal, A., & Kurt, A. S. (2021). Türkiye’deki Gazetecilerin Instagram Hesaplarının İçerik Analizi Yöntemiyle İncelenmesi. OPUS International Journal of Society Researches, 17(33), 252-277. Ulaş, T. (2021). Kanaat Önderleri Olarak Köşe Yazarlarının Twitter Kullanımları. Selçuk İletişim, 14(3), 1433-1463. https://doi.org/10.18094/josc.928358
  • WeAreSocial. (2024). Digital 2024 https://wearesocial.com/uk/blog/2024/01/digital-2024/
  • Weaver, D. H., & Willnat, L. (2016). Changes in US Journalism: How Do Journalists Think About Social Media? Journalism Practice, 10(7), 844-855. https://doi.org/10.1080/17512786.2016.1171162
  • Yolcu, P., & Çiftçi, H. (2023). Sosyal medya kullanım alışkanlıkları ve motivasyonları karşılaştırılması: Üniversite öğrencileri üzerine bir inceleme. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(60), 151-173. https://doi.org/10.53568/yyusbed.1243079
  • Zhang, X., & Li, W. (2020). From Social Media With News: Journalists’ Social Media Use For Sourcing and Verification. Journalism Practice, 14(10), 1193-1210. https://doi.org/10.1080/17512786.2019.1689372
There are 46 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Journalism, Communication and Media Studies (Other)
Journal Section Research Article
Authors

Ali Taner 0009-0009-9257-2957

Harun Dağ 0000-0003-1345-9489

Publication Date April 28, 2025
Submission Date January 23, 2025
Acceptance Date March 1, 2025
Published in Issue Year 2025 Issue: 48

Cite

APA Taner, A., & Dağ, H. (2025). Gazetecilerin Sosyal Medyadaki İletişim Pratikleri: Yerel Seçim (31 Mart 2024) Paylaşımlarının Analizi. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi(48), 17-38. https://doi.org/10.31123/akil.1625690

3328033281

Journal of Akdeniz University Faculty of Communication is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC-BY-NC).