Bu çalışma, Türkiye’de BIST 30 endeksinde yer alan şirketlerin web sitelerinde öne çıkan finansal halkla ilişkiler araçlarını belirlemeyi ve bu araçları sektörel düzeyde karşılaştırmayı amaçlamaktadır. 1-15 Ocak 2025 tarihleri arasında şirketlerin web sitelerinden toplanan veriler, betimsel içerik analizi yöntemiyle incelenmiş ve “haber ve duyurular”, “kurumsal yayınlar”, “görsel ve dijital medya” ve “sosyal medya” olmak üzere dört kategoriye ayrılmış ve kodlanmıştır. Bulgular, haber ve duyurular ile sosyal medyanın hemen hemen tüm sektörlerde yaygın şekilde kullanıldığını, ancak kurumsal yayınlar ve görsel-dijital medya kullanımında sektörel farklılıklar olduğunu göstermiştir. Örneğin, Bankacılık sektörü; haber ve duyurular, kurumsal yayınlar ve sosyal medya kullanımı açısından güçlü bir performans sergilemiş, ancak görsel ve dijital medya kullanımında geride kalmıştır. Teknoloji ve savunma sektörü ise tüm iletişim araçlarını en etkin şekilde kullanan sektör olarak öne çıkarken, madencilik sektörü en düşük dijitalleşme seviyesine sahip sektör olmuştur. Diğer sektörlerin de belirli kategorilerde güçlü bir varlık gösterirken, bazı alanlarda daha geri planda kaldığı tespit edilmiştir. Çalışma kapsamında, şirketlere, dijital medya yatırımlarını artırmaları, kurumsal yayınları teşvik etmeleri ve sosyal medya platform çeşitliliğini geliştirmeleri önerilmektedir. Ayrıca, paydaş beklentileri doğrultusunda özelleştirilmiş finansal halkla ilişkiler stratejileri geliştirilmesi gerektiği vurgulanmaktadır. Bu çalışma, BIST 30 şirketlerinin finansal halkla ilişkiler stratejileri ve sektörel farklılıklarına dair literatüre katkı sunmaktadır.
Paydaş Teorisi Finansal İletişim Finansal Halkla İlişkiler Finansal Halkla İlişkiler Araçları BIST 30 Şirketleri
Etik kurul iznine gerek yoktur.
Çalışma herhangi bir destek almamıştır.
Teşekkür ederim.
This study aims to identify the prominent financial public relations tools on the websites of companies listed in the BIST 30 index in Turkey and to compare these tools at a sectoral level. Data collected from the companies’ websites between January 1-15, 2025 were examined using descriptive content analysis and divided and coded into four categories: “news and announcements”, “corporate publications”, “visual and digital media” and “social media”. The findings showed that news and announcements and social media are widely used in almost all sectors, but there are sectoral differences in the use of corporate publications and visual-digital media. For example, the banking sector showed a strong performance in terms of news and announcements, corporate publications and social media use, but lagged behind in the use of visual and digital media. While the technology and defense sector stands out as the sector that uses all communication tools most effectively, the mining sector has the lowest level of digitalization. It was determined that other sectors also showed a strong presence in certain categories, while falling behind in some areas. Within the scope of the study, it is recommended that companies increase their digital media investments, encourage corporate publications and develop social media platform diversity. It is also emphasized that customized financial public relations strategies should be developed in line with stakeholder expectations. This study contributes to the literature on financial public relations strategies and sectoral differences of BIST 30 companies.
Stakeholder Theory Financial Communication Financial Public Relations Financial Public Relations Tools BIST 30 Companies
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Journalism |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 28, 2025 |
Submission Date | January 27, 2025 |
Acceptance Date | March 27, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Issue: 48 |
Journal of Akdeniz University Faculty of Communication is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC-BY-NC).