This study analyzes Alfred North Whitehead’s book The Aims of Education – A Call for Reform in Education. The book emphasizes that education should not merely be a transfer of knowledge but should also be regarded as both a science and an art. Whitehead argues that education should avoid unnecessary information overload, integrate theory with practice, and promote intellectual excitement. However, the book is observed to adopt a Western-centric perspective and lacks detailed explanations regarding the implementation of the proposed solutions. In this context, this study evaluates Whitehead’s educational philosophy and examines the strengths and weaknesses of the book.
Bu çalışmanın amacı, Alfred North Whitehead’in Eğitimin Amaçları – Eğitimde Reform Çağrısı adlı eserini değerlendirmektir. Kitap, eğitimin yalnızca bilgi aktarımı değil, aynı zamanda bir bilim ve sanat olarak ele alınması gerektiğini vurgulamaktadır. Whitehead, eğitimin gereksiz bilgi yükünden kaçınması, teorinin pratikle birleşmesi ve entelektüel heyecanın teşvik edilmesi gerektiğini iddia etmektedir. Eserin Batı merkezli bir perspektifle yazıldığı ve önerilen çözümlerde uygulamaya yönelik ayrıntılı açıklamaların sınırlı kaldığı görülmektedir. Bu bağlamda, çalışmada Whitehead’in eğitim anlayışı değerlendirilmiş ve kitabın güçlü ve zayıf yönleri ele alınmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Education Management, Philosophical and Social Foundations of Education, Education Policy |
Journal Section | Book Review |
Authors | |
Publication Date | May 25, 2025 |
Submission Date | January 17, 2025 |
Acceptance Date | April 5, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 6 Issue: 1 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License (CC BY-NC-ND 4.0).