This bibliometric study offers a comprehensive analysis of the evolving research landscape on teacher qualifications, employing advanced scientific mapping techniques based on data from the Scopus database. The study utilises a comprehensive dataset comprising 13,080 articles and 690 reviews, spanning the period between 1952 and 2023. This analysis illuminates the pivotal global collaborations and the most influential contributors within this domain. The United States, Australia, England, China, and Türkiye are at the vanguard of research output and citation impact. Notable scholars such as Dan Goldhaber, Linda Darling-Hammond, and Susanna Loeb have made a substantial impact on the development of this field. Over the past seven decades, there has been a steady increase in academic publications on teacher qualifications, reaching its zenith in 2023. Despite this upward trend, the findings suggest that the research on teacher qualifications has yet to fully mature, leaving ample room for further exploration. It is recommended that future research focus on the intersection of teacher education and professional development, particularly in relation to diverse educational policies. These insights open promising avenues for advancing this critical area of study.
Teachers professional development teacher education teacher qualifications education policies bibliometric analysis Scopus database
As this is a bibliometric study that relies exclusively on secondary data from the Scopus database, no ethical approval was required. The study did not involve human participants or personal data.
Bu bibliyometrik çalışma, Scopus veri tabanından elde edilen verilere dayanan gelişmiş bilimsel haritalama tekniklerini kullanarak öğretmen nitelikleri üzerine gelişen araştırma ortamının kapsamlı bir analizini sunmaktadır. Çalışmada, 1952-2023 yılları arasındaki dönemi kapsayan 13.080 makale ve 690 incelemeden oluşan kapsamlı bir veri seti kullanılmıştır. Bu analiz, bu alandaki önemli küresel iş birliklerini ve en etkili katkıda bulunanları aydınlatmaktadır. Amerika Birleşik Devletleri, Avustralya, İngiltere, Çin ve Türkiye, araştırma çıktısı ve atıf etkisinde öncü konumdadır. Dan Goldhaber, Linda Darling-Hammond ve Susanna Loeb gibi önemli akademisyenler bu alanın gelişiminde önemli bir etki yaratmıştır. Geçtiğimiz yetmiş yıl boyunca, öğretmen niteliklerine ilişkin akademik yayınlarda istikrarlı bir artış olmuş ve bu artış 2023 yılında zirveye ulaşmıştır. Bu artış eğilimine rağmen bulgular, öğretmen nitelikleri üzerine yapılan araştırmaların henüz tam olarak olgunlaşmadığını ve daha fazla keşif için geniş bir alan bıraktığını göstermektedir. Gelecekteki araştırmaların, özellikle çeşitli eğitim politikalarıyla ilişkili olarak, öğretmen eğitimi ve mesleki gelişimin kesişimine odaklanması tavsiye edilmektedir. Bu görüşler, bu kritik çalışma alanını ilerletmek için umut verici yollar açmaktadır.
Öğretmenler mesleki gelişim öğretmen eğitimi öğretmen nitelikleri eğitim politikaları bibliyometrik analiz Scopus veri tabanı
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Educational Administration, Supervision, Planning and Economics (Other), Teacher Education and Professional Development of Educators |
Journal Section | Systematic Review |
Authors | |
Publication Date | May 25, 2025 |
Submission Date | April 19, 2025 |
Acceptance Date | May 6, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 6 Issue: 1 |