Bu çalışmada, sınıf öğretmeni ve sınıf öğretmeni
adaylarının müzik alanında mesleki yeterlik düzeylerinin ortaya konulması amacıyla
ilkokul müzik dersi öğretim programının kazanımlar boyutuna ilişkin öğretmen ve
öğrenci görüşleri alınmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 öğretim
yılı Gazi Üniversitesi ve Hacettepe Üniversitesi Sınıf Eğitimi Anabilim
Dalı’nda eğitim gören 50 sınıf öğretmeni adayı ile Ankara’nın Çankaya
İlçesi’nde görev yapan 50 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışma, ilkokul
1,2,3 ve 4. sınıf müzik dersi öğretim programı konu ve kazanımları ile
sınırlıdır. Araştırma genel tarama modelinde olup, betimsel bir çalışmadır.
Çalışmada sınıf öğretmenleri ve sınıf öğretmeni adaylarının müzik dersi öğretim
programına yönelik yeterliklerine ilişkin görüşlerin tespiti için
araştırmacının hazırladığı üçlü likert ölçeği uygulanmış, ulaşılan veriler SPSS
programı kullanılarak istatistiksel işleme tabii tutulmuş ve sonuçların
karşılaştırılması için bağımsız t-testi ile Mann-Whitney U testlerinden
yararlanılmıştır. Çalışma, öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının yeterlik ve
eksiklerinin tespit edilmesi, bu konuda alınacak tedbirlerin belirlenmesi ve
öneriler getirilmesi açısından önemli görülmektedir. Araştırmanın sonucunda,
konu ve kazanımların öğretimi ve uygulanması bakımından deneyimli sınıf
öğretmenlerinin sınıf öğretmeni adaylarına göre daha yetersiz oldukları ve
üniversitelerin müzik dersi öğretim programında yer alan ders çıktılarının MEB
Müzik Dersi Öğretim Programı’nda yer alan bazı konu ve kazanımları
karşılamadığı sonuçlarına ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 27, 2020 |
Acceptance Date | January 15, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 6 Issue: 11 |
Dergimiz batı müziği (müzik), sahne sanatları, Türk sanat müziği, Türk halk müziği, müzik eğitimi, müzikoloji ve müzik ile bağlantılı multidisipliner çalışmaları kabul etmektedir.