2009 yılında üretilen, başrollerini Engin Günaydın ve Binnur Kaya’nın canlandırdığı, yönetmenleri Taylan Kardeşler tarafından filmin
dvd versiyonunda yönetmen yorumları bölümünde bizzat bir ‘kara film’ olarak lanse edilen,
Vavien filminin anlam katmanlarında
seyreden bir deneme olan bu çalışmada, akademik
ve entelektüel çevrelerce postmodern
dönemle ilişkili kabul edilen değişik temaların
anılan film boyunca nasıl ele alınıp yansıtıldığı üzerinde durulacaktır. Film ilk bakışta
minimalist bir öykü ve izleğe sahipmiş gibi
görünmesine rağmen, küresel olarak nitelenebilecek
kimi olgu ve kavramlara - küreselleşme/yerellik,
transkapitalizm, modernite/postmodernite, kimlik ve cinsiyet eşitsizliği
tartışmaları, ataerkillik, hipercinsellik,
birey/toplum dikotomisi, pornografı, ahlakilik
ve aile, yabancılaşma, şiddet - işaret edip
göndermede bulunmaktadır. Bu çalışmada,
söz edilen olgu ve kavramlara genel olarak
değinilirken, bu kavramlara temas etme şekli
ve derecesiyle, Vavien’in yerelin ve taşralılığın sınırlarını aşan bir evrenselliği ne ölçüde
“sunduğu” ve/veya “temsil ettiği” tartışılacaktır.
Primary Language | tr;en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | March 26, 2012 |
Submission Date | March 26, 2012 |
Published in Issue | Year 2011 Issue: 2 |