BibTex RIS Cite

MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ LİMİT KAVRAMINI KAVRAMSAL ANLAMALARI ÜZERİNE / ON PRE-SERVICE MATHEMATICS TEACHERS’ CONCEPTUAL UNDERSTANDING OF THE LIMIT CONCEPT

Year 2011, Issue: 23, - , 22.04.2013

Abstract

Bu çalışmanın amacı, matematik öğretmen adaylarının limit kavramında ki  kavramsal boyuttaki öğrenme düzeylerini incelemektir. Bu amaca yönelik olarak, öğretmen adaylarına Doğru-Yanlış tipi sorulardan oluşan bir test uygulanmıştır. Yazılı cevapların analizi, matematik öğretmen adaylarının limit kavramı ile ilgili kavramsal öğrenme boyutunda güçlük yaşadıklarını göstermiştir.

Anahtar Kelimeler: Matematik öğretmen adayı, limit, kavramsal anlama, konu alan bilgisi, pedagojik alan bilgisi

 

 

The purpose of this study is to investigate pre-service mathematics teachers’ conceptual learning levels in the limit concept. For this purpose, pre-service mathematics teachers were applied a test including open-ended type questions.  The analysis of the written response showed that pre-service mathematics teachers had difficulties in conceptual learning level in connection with the limit concept.

Key Words: Pre-service mathematics teachers, limit, conceptual understanding, subject-matter knowledge, pedagogical content knowledge

 

 

Year 2011, Issue: 23, - , 22.04.2013

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language tr;en
Journal Section Makaleler
Authors

Alper Cihan Konyalıoğlu

Nilgün Tortumlu

Merve Durkaya

Seyfullah Hızarcı

Publication Date April 22, 2013
Submission Date April 22, 2013
Published in Issue Year 2011 Issue: 23

Cite

APA Konyalıoğlu, A. C., Tortumlu, N., Durkaya, M., Hızarcı, S. (2013). MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ LİMİT KAVRAMINI KAVRAMSAL ANLAMALARI ÜZERİNE / ON PRE-SERVICE MATHEMATICS TEACHERS’ CONCEPTUAL UNDERSTANDING OF THE LIMIT CONCEPT. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(23).