Review
BibTex RIS Cite

İngilizce Öğretimi İçin Modern Yöntem ve Araçlar

Year 2024, Volume: 11 Issue: 6, 4554 - 4561, 07.02.2025

Abstract

Makalenin temel amacı, İngilizce öğretiminde modern yöntem ve araçları incelemektir. Makale, yabancı dil öğretimi için çeşitli yöntem ve tekniklerin genel eğitim kurumlarında öğrencilerin bilgi ve becerilerinin genel gelişimi üzerindeki etkisini, belirlenen müfredata uygun olarak işlenen konularda görsel ve görsel rehberliğin gelişimini ve yaratılan eğitim ortamının etkinliğini tartışmaktadır. Güncelleme taktiklerinin kullanımı ve uygulanması, öğrencilerin öğrenme stillerinin yanı sıra yeni kavramları çeşitli şekillerde nasıl edindikleri ve uyguladıkları hakkında daha fazla bilgi verir. Bu taktikler sadece belirli bir yaş grubuna değil, yabancı dil öğrenmek isteyen tüm öğrencilere uygulanabilir. Sonuç olarak, İngilizce öğretiminde yenilikçi yöntem ve teknolojilerin uygulanması, dünya genelinde öğrencilerin öğrenme deneyimlerinin iyileştirilmesine katkıda bulunmuştur. Teknoloji kullanımıyla birlikte daha katılımcı, öğrenci merkezli metodolojilere geçiş, İngilizcenin öğretilme ve öğrenilme şeklini değiştirmiştir.

References

  • Garcia-Garcia, A., Orts-Escolano, S., Oprea, S., Villena-Martinez, V., Martinez-Gonzalez, P., & Garcia-Rodriguez, J. (2018, September). A survey on deep learning techniques for image and video semantic segmentation. Applied Soft Computing, 70, 41–65.
  • McGarr, O., McCormack, O., & Comerford, J. (2019, February 18). Peer-supported collaborative inquiry in teacher education: exploring the influence of peer discussions on pre-service teachers’ levels of critical reflection. Irish Educational Studies, 38 (2), 245–261.
  • Sandars, J. (2009). Developing competences for learning in the age of the internet. Education for Primary Care, 20 (5), 340-342.
  • Sharipovna, D. J. (2023). Modern English Teaching Methods. Journal of Higher Education Theory and Practice, 23(14), 182-185.

Modern Methods and Tools For Teaching English

Year 2024, Volume: 11 Issue: 6, 4554 - 4561, 07.02.2025

Abstract

The main purpose of the article is to study modern methods and tools in teaching English. The article discusses the impact of various methods and techniques for teaching a foreign language on the overall development of students' knowledge and skills in general educational institutions, the development of visual and visual guidance on topics covered in accordance with the established curriculum, and the effectiveness of the educational environment being created. The use and application of updating tactics reveals more about learners' learning styles, as well as how they acquire and apply new concepts in a variety of ways. These tactics are applicable not only to a certain age group, but to all students wanting to learn a foreign language. In result, the implementation of innovative methods and technologies in English teaching has contributed to improve students' learning experiences across the world. The shift to more participatory, student-centered methodologies, along with the use of technology, has changed the way English is taught and learned.

References

  • Garcia-Garcia, A., Orts-Escolano, S., Oprea, S., Villena-Martinez, V., Martinez-Gonzalez, P., & Garcia-Rodriguez, J. (2018, September). A survey on deep learning techniques for image and video semantic segmentation. Applied Soft Computing, 70, 41–65.
  • McGarr, O., McCormack, O., & Comerford, J. (2019, February 18). Peer-supported collaborative inquiry in teacher education: exploring the influence of peer discussions on pre-service teachers’ levels of critical reflection. Irish Educational Studies, 38 (2), 245–261.
  • Sandars, J. (2009). Developing competences for learning in the age of the internet. Education for Primary Care, 20 (5), 340-342.
  • Sharipovna, D. J. (2023). Modern English Teaching Methods. Journal of Higher Education Theory and Practice, 23(14), 182-185.
There are 4 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Development of Science, Technology and Engineering Education and Programs
Journal Section Articles
Authors

Gunel Shamilzada 0000-0003-2550-5657

Early Pub Date January 14, 2025
Publication Date February 7, 2025
Submission Date September 8, 2024
Acceptance Date November 20, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 11 Issue: 6

Cite

APA Shamilzada, G. (2025). Modern Methods and Tools For Teaching English. Akademik Tarih Ve Düşünce Dergisi, 11(6), 4554-4561.

По всем вопросам приема статей и выпуска очередных номеров обращаться в редакцию соответствующего журнала

                                                                                                                                                   

                                                           Akademik Tarih ve Düşünce Dergisi   Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

  ©  ATDD Tüm Hakları Saklıdır 


CC-BY-NC