Makalenin temel amacı, İngilizce öğretiminde modern yöntem ve araçları incelemektir. Makale, yabancı dil öğretimi için çeşitli yöntem ve tekniklerin genel eğitim kurumlarında öğrencilerin bilgi ve becerilerinin genel gelişimi üzerindeki etkisini, belirlenen müfredata uygun olarak işlenen konularda görsel ve görsel rehberliğin gelişimini ve yaratılan eğitim ortamının etkinliğini tartışmaktadır. Güncelleme taktiklerinin kullanımı ve uygulanması, öğrencilerin öğrenme stillerinin yanı sıra yeni kavramları çeşitli şekillerde nasıl edindikleri ve uyguladıkları hakkında daha fazla bilgi verir. Bu taktikler sadece belirli bir yaş grubuna değil, yabancı dil öğrenmek isteyen tüm öğrencilere uygulanabilir. Sonuç olarak, İngilizce öğretiminde yenilikçi yöntem ve teknolojilerin uygulanması, dünya genelinde öğrencilerin öğrenme deneyimlerinin iyileştirilmesine katkıda bulunmuştur. Teknoloji kullanımıyla birlikte daha katılımcı, öğrenci merkezli metodolojilere geçiş, İngilizcenin öğretilme ve öğrenilme şeklini değiştirmiştir.
The main purpose of the article is to study modern methods and tools in teaching English. The article discusses the impact of various methods and techniques for teaching a foreign language on the overall development of students' knowledge and skills in general educational institutions, the development of visual and visual guidance on topics covered in accordance with the established curriculum, and the effectiveness of the educational environment being created. The use and application of updating tactics reveals more about learners' learning styles, as well as how they acquire and apply new concepts in a variety of ways. These tactics are applicable not only to a certain age group, but to all students wanting to learn a foreign language. In result, the implementation of innovative methods and technologies in English teaching has contributed to improve students' learning experiences across the world. The shift to more participatory, student-centered methodologies, along with the use of technology, has changed the way English is taught and learned.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Development of Science, Technology and Engineering Education and Programs |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | January 14, 2025 |
Publication Date | February 7, 2025 |
Submission Date | September 8, 2024 |
Acceptance Date | November 20, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 11 Issue: 6 |
По всем вопросам приема статей и выпуска очередных номеров обращаться в редакцию соответствующего журнала