Bu makale, yabancı dil olarak Arapça öğrenenlerin karşılaştığı Arapça son hamza yazımıyla ilgili hataları analiz etmektedir. Son hamzanın yazımını düzenleyen imla kurallarını incelemekte ve öğrencilerin karşılaştığı fonetik, morfolojik ve grafik faktörlerden kaynaklanan en yaygın zorlukları araştırmaktadır. Çalışma, bu hataların doğasını ve tipolojisini gösteren zengin bir örnek çeşitliliğine dayanmaktadır. Öğrencilerin karşılaştıkları zorlukların ve bunların üstesinden gelmenin olası yollarının analizine özel önem verilmektedir. Bu araştırmanın bulguları Arapça eğitmenleri, metodologları ve müfredat geliştiricileri için faydalı olabilir.
This article analyzes errors related to the writing of final hamza in Arabic, encountered by learners of Arabic as a foreign language. It examines the orthographic rules governing the writing of final hamza and explores the most common difficulties faced by students, which stem from phonetic, morphological, and graphical factors. The study is based on a rich variety of examples illustrating the nature and typology of these errors. Particular attention is given to the analysis of learners' challenges and possible ways to overcome them. The findings of this research may be useful for Arabic language instructors, methodologists, and curriculum developers.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Arabic Language, Literature and Culture |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | March 22, 2025 |
Publication Date | |
Submission Date | November 30, 2024 |
Acceptance Date | December 12, 2024 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 12 Issue: 1 |
По всем вопросам приема статей и выпуска очередных номеров обращаться в редакцию соответствующего журнала