Research Article
BibTex RIS Cite

Amerika Birleşik Devletleri ve Birleşik Krallık Kara Kuvvetleri Instagram Paylaşımlarının Stratejik İletişim Bağlamında Göstergebilimsel Analizi

Year 2025, , 233 - 258, 30.06.2025
https://doi.org/10.18037/ausbd.1568744

Abstract

Bu çalışmada, Amerika Birleşik Devletleri ve Birleşik Krallık Kara Kuvvetleri Komutanlıklarının 24 Ağustos 2021 ile 24 Ağustos 2022 tarihleri arasında resmi Instagram hesaplarından paylaştıkları fotoğrafların, Barthes ve Peirce’ın göstergebilimsel analiz yöntemleri ile analiz edilerek, hedef kitleye iletmek istedikleri mesajların tespit edilmesi amaçlanmaktadır. Amerika Birleşik Devletleri ve Birleşik Krallık Kara Kuvvetleri Komutanlıklarının Instagram’da esas hedef kitle olarak mevcut personelini belirlemiş olsa da bünyelerine katılabilecek kişileri, kendi ülke halkını ve diğer ülke halklarını da hedef kitle olarak değerlendirdiği tespit edilmiştir. Amerika Birleşik Devletleri ve Birleşik Krallık Kara Kuvvetleri, kendi personeline yönelik paylaşımlarında; personeli motive edici, güçlendirici, aidiyet duygusunu geliştirici, kurum içi düzenlemelerden haberdar olma süresini azaltmayı hedefleyen, personelin gelişimine katkı sağlayarak yol gösteren, birlik ve beraberlik ile dayanışmayı artıran mesajlar iletmiştir. Kendi personeli haricinde hedef kitle belirlendiğinde ise; din, dil, renk, ırk ayrımı yapılmaksızın insana değer veren ve onların güvenliğini sağlayan, lider ordu konumuyla her yerde mevcut birlikleri bulunan, ordu teknolojisi gelişmiş, tarihini canlı tutarak ondan güç alan, orduya hizmet verenlerin değer gördüğü, aile olarak orduya adanmış hayatları barındıran, devlet ile ordunun bütünleşerek devlet stratejisinin ilerletildiği, güçsüzün fakat haklının yanında bulunulduğuna ilişkin mesajlar iletildiği ortaya koyulmuştur.

References

  • Akaydın Aydın, A. ve Sadakaoğlu, M. C. (2020). İdeoloji ve Instagram: Türk Silahlı Kuvvetlerinin yönettiği Instagram hesabının kamu diplomasisi açısından incelenmesi. Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 10(3), 221-231. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/en/pub/tojdac/issue/55754/762702#article_cite
  • Ayten, H. (2016). Kurumsal itibarın sosyal medyada yönetimi: İngiliz ve Türk ordusu Youtube sayfaları analizi. (Yüksek lisans tezi). Yök Ulusal Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No. 441027).
  • Barthes, R. (2017). Görüntünün retoriği, sanat ve müzik (A. Koş ve Ö. Albayrak, Çev.). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Barthes, R. (2021). Göstergebilimsel serüven (M. Rifat ve S. Rifat, Çev.). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Barthes, R. (2016). S/Z (S. Öztürk Kasar, Çev.). İstanbul: Sel Yayıncılık.
  • British Army. (t.y.). Pathfinders. https://www.army.mod.uk/news-and-events/news/2021/07/pathfinders-pack-a-greater-punch-than-numbers-suggest/
  • Cunningham, M. A. (2015). Social media strategies for the United States Armed Forces: An Israeli case study. (Yüksek lisans tezi). Defense Technical Information Center veri tabanından erişildi (Erişim No. ADA601714).
  • Çağlar, B. (2012). Bir iletişim biçimi olarak göstergebilim. LAÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 3(2), 22-34. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/euljss/issue/6282/84320
  • Datareportal. (2024). Digital 2024: Global overview report. Datareportal. Erişim adresi: https://datareportal.com/reports/digital-2024-global-overview-report
  • Dixon, S. J. (2024). Number of worldwide social network users 2028. Statista. Erişim adresi: https://www.statista.com/statistics/278414/number-of-worldwide-social-network-users/
  • Erkman, F. (1987). Göstergebilime giriş. İstanbul: Alan Yayıncılık.
  • Fiske, J. (1990). Introduction to communication studies. Londra: Routledge.
  • Global Firepower. (t.y.). Globalfirepower.com Ranks (2005-Present). Erişim adresi: https://www.globalfirepower.com/global-ranks-previous.php
  • Golan, O. ve Ben-Ari, E. (2018). Armed forces, cyberspace, and global images: The official website of the Israeli Defense Forces 2007–2015. Armed Forces & Society, 44(2), s. 280-300. doi: 10.1177/0095327X16670694
  • Guiraud, P. (1994). Göstergebilim (M. Yalçın, Çev.). Ankara: İmge Kitabevi.
  • Günay, V. D. (2002). Göstergebilim yazıları. İstanbul: Multilingual.
  • Günay, V. D. (2008). Görsel okuryazarlık ve imgenin anlamlandırılması. Süleyman Demirel Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Hakemli Dergisi, 1(1), s. 1-29. doi:10.21602/sgsfsd.55487
  • Güneş, A. (2012). Çağdaş bir çözümleme yöntemi: Göstergebilim. E-Journal of New World Sciences Academy, 7(2), s. 31-43. doi:10.12739/10.12739
  • Güngör, N. (2020). İletişim: Kuramlar ve yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Kohn, A. (2017). Instagram as a naturalized propaganda tool: The Israel Defense Forces Web site and the phenomenon of shared values. Convergence, 23(2), s. 197-213. doi:10.1177/1354856515592505
  • Leightley, D., Sharp, M., Williamson, V., Fear, N.T. ve Gribble, R. (2020). Sentiment of armed forces social media accounts in the United Kingdom: An initial analysis of Twitter content. Moehlecke de Baseggio, E., Schneider, O. ve Szvircsev Tresch, T. (Ed.), Social media and the armed forces (s. 145-166) içinde. doi: 10.1007/978-3-030-47511-6_9
  • López-Rodríguez, G. ve Castillo-Eslava, F. (2024). A comparative study of military communication on Instagram: A research note. Armed Forces & Society, 50(3), s. 810-826. doi: 10.1177/0095327X221149419
  • Mainka, A., Hartmann, S., Stock, W.G. ve Peters, I. (2014). Government and social media: A case study of 31 informational world cities. 2014 47th Hawaii International Conference on System Sciences, s. 1715-1724. doi:10.1109/HICSS.2014.219
  • Military Connection. (t.y.). Was Betty White in the military?. Erişim adresi: https://militaryconnection.com/blog/was-betty-white-in-the-military/amp/
  • Office of the Chief of Public Affairs. (2016, Nisan). The United States army social media handbook. Erişim adresi: https://carson.armymwr.com/application/files/3915/5751/4186/CRSN_ACS_Army_Social_Media_Handbook_April_2016.pdf
  • Olsson, E. K., Deverell, E., Wagnsson, C. ve Hellman, M. (2016). EU armed forces and social media: Convergence or divergence?. Defence Studies, 16(2), s. 97–117. doi: 10.1080/14702436.2016.1155412
  • Peirce, C. S. (2020). Göstergeler kuramı: Göstergebilim (M. Rifat ve S. Rifat, Çev.). M. Rifat (Ed.), XX yüzyılda dilbilim ve göstergebilim kuramları 2 temel metinler (s. 231-235) içinde. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Rifat, M. (2009). Göstergebilimin abc'si. İstanbul: Say Yayınları.
  • Rifat, M. (1998). XX. yüzyılda dilbilim ve göstergebilim kuramları: 1 tarihçe ve eleştirel düşünceler. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Schneider, O. (2020). The importance of discussions on social media for the armed forces. Moehlecke de Baseggio, E., Schneider, O. ve Szvircsev Tresch, T. (Ed.), Social media and the armed forces (s. 113-127) içinde. doi: 10.1007/978-3-030-47511-6_7
  • Stern, N. ve Ben-Shalom, U. (2021). Confessions and tweets: Social media and everyday experience in the Israel Defense Forces. Armed Forces & Society, 47(2), s. 343-366. doi: 10.1177/0095327X19859304
  • Uçan, H. (2008). Dilbilim, göstergebilim, edebiyat eğitimi. Ankara: Hece Yayınları.
  • U.K. Army. (2018, 1 Eylül). Digital army. Erişim adresi: https://www.army.mod.uk/media/4612/adr007595-asm_guide.pdf
  • United States of America Department of Defense. (2022, 12 Ağustos). Official use of social media for public affairs purposes. Erişim adresi: https://www.esd.whs.mil/Portals/54/Documents/DD/issuances/dodi/540017p.PDF
  • United We Stand. (t.y.). Army and Nike team up for 2021 army-navy uniform to honor the soldiers of the u.s. army special forces command. Erişim adresi: https://www.unitedwestand.football/
  • U.S. Army. (t.y.). U.S. army social media guide. Erişim adresi: https://www.army.mil/socialmedia/
  • U.S. Army Public Affairs. (2022, 28 Haziran). Army approves milestone c and awards lrıp contract for the mobile protected firepower program. Erişim adresi: https://www.army.mil/article/257989
  • Yıldız, O. (2017). Stratejik iletişim bağlamında orduların sosyal medya kullanımı: ABD ordusu örneği. (Yüksek lisans tezi). Yök Ulusal Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No. 483213).

Semiotic Analysis of United States and United Kingdom Land Forces Instagram Posts in the Context of Strategic Communication

Year 2025, , 233 - 258, 30.06.2025
https://doi.org/10.18037/ausbd.1568744

Abstract

This study aims to analyze the photographs shared by the US and UK Army Commands on their official Instagram accounts between August 24, 2021 and August 24, 2022, using the semiotic analysis methods of Barthes and Peirce, to determine the messages they want to convey to the target audience. Although the US and UK Army Commands have determined their current personnel as the main target audience on Instagram, it has been determined that they also consider people who can join their staff, their own country's people, and the people of other countries as target audiences. In their posts aimed at their personnel, both the US and UK Army Land Forces convey messages aimed at motivating, empowering, fostering a sense of belonging, reducing awareness gaps regarding internal regulations, guiding personnel development, and promoting unity, solidarity, and camaraderie. Beyond their own personnel, when identifying target audiences, they convey messages that value individuals regardless of religion, language, color, or race, ensuring their safety, and maintaining a leadership position globally with technologically advanced armies. They emphasize maintaining their historical heritage for strength, valuing those who serve in the army, fostering lives dedicated to the army as a family, integrating with the state to advance state strategy, and standing by the weak and righteous.

References

  • Akaydın Aydın, A. ve Sadakaoğlu, M. C. (2020). İdeoloji ve Instagram: Türk Silahlı Kuvvetlerinin yönettiği Instagram hesabının kamu diplomasisi açısından incelenmesi. Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 10(3), 221-231. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/en/pub/tojdac/issue/55754/762702#article_cite
  • Ayten, H. (2016). Kurumsal itibarın sosyal medyada yönetimi: İngiliz ve Türk ordusu Youtube sayfaları analizi. (Yüksek lisans tezi). Yök Ulusal Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No. 441027).
  • Barthes, R. (2017). Görüntünün retoriği, sanat ve müzik (A. Koş ve Ö. Albayrak, Çev.). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Barthes, R. (2021). Göstergebilimsel serüven (M. Rifat ve S. Rifat, Çev.). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Barthes, R. (2016). S/Z (S. Öztürk Kasar, Çev.). İstanbul: Sel Yayıncılık.
  • British Army. (t.y.). Pathfinders. https://www.army.mod.uk/news-and-events/news/2021/07/pathfinders-pack-a-greater-punch-than-numbers-suggest/
  • Cunningham, M. A. (2015). Social media strategies for the United States Armed Forces: An Israeli case study. (Yüksek lisans tezi). Defense Technical Information Center veri tabanından erişildi (Erişim No. ADA601714).
  • Çağlar, B. (2012). Bir iletişim biçimi olarak göstergebilim. LAÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 3(2), 22-34. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/euljss/issue/6282/84320
  • Datareportal. (2024). Digital 2024: Global overview report. Datareportal. Erişim adresi: https://datareportal.com/reports/digital-2024-global-overview-report
  • Dixon, S. J. (2024). Number of worldwide social network users 2028. Statista. Erişim adresi: https://www.statista.com/statistics/278414/number-of-worldwide-social-network-users/
  • Erkman, F. (1987). Göstergebilime giriş. İstanbul: Alan Yayıncılık.
  • Fiske, J. (1990). Introduction to communication studies. Londra: Routledge.
  • Global Firepower. (t.y.). Globalfirepower.com Ranks (2005-Present). Erişim adresi: https://www.globalfirepower.com/global-ranks-previous.php
  • Golan, O. ve Ben-Ari, E. (2018). Armed forces, cyberspace, and global images: The official website of the Israeli Defense Forces 2007–2015. Armed Forces & Society, 44(2), s. 280-300. doi: 10.1177/0095327X16670694
  • Guiraud, P. (1994). Göstergebilim (M. Yalçın, Çev.). Ankara: İmge Kitabevi.
  • Günay, V. D. (2002). Göstergebilim yazıları. İstanbul: Multilingual.
  • Günay, V. D. (2008). Görsel okuryazarlık ve imgenin anlamlandırılması. Süleyman Demirel Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Hakemli Dergisi, 1(1), s. 1-29. doi:10.21602/sgsfsd.55487
  • Güneş, A. (2012). Çağdaş bir çözümleme yöntemi: Göstergebilim. E-Journal of New World Sciences Academy, 7(2), s. 31-43. doi:10.12739/10.12739
  • Güngör, N. (2020). İletişim: Kuramlar ve yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Kohn, A. (2017). Instagram as a naturalized propaganda tool: The Israel Defense Forces Web site and the phenomenon of shared values. Convergence, 23(2), s. 197-213. doi:10.1177/1354856515592505
  • Leightley, D., Sharp, M., Williamson, V., Fear, N.T. ve Gribble, R. (2020). Sentiment of armed forces social media accounts in the United Kingdom: An initial analysis of Twitter content. Moehlecke de Baseggio, E., Schneider, O. ve Szvircsev Tresch, T. (Ed.), Social media and the armed forces (s. 145-166) içinde. doi: 10.1007/978-3-030-47511-6_9
  • López-Rodríguez, G. ve Castillo-Eslava, F. (2024). A comparative study of military communication on Instagram: A research note. Armed Forces & Society, 50(3), s. 810-826. doi: 10.1177/0095327X221149419
  • Mainka, A., Hartmann, S., Stock, W.G. ve Peters, I. (2014). Government and social media: A case study of 31 informational world cities. 2014 47th Hawaii International Conference on System Sciences, s. 1715-1724. doi:10.1109/HICSS.2014.219
  • Military Connection. (t.y.). Was Betty White in the military?. Erişim adresi: https://militaryconnection.com/blog/was-betty-white-in-the-military/amp/
  • Office of the Chief of Public Affairs. (2016, Nisan). The United States army social media handbook. Erişim adresi: https://carson.armymwr.com/application/files/3915/5751/4186/CRSN_ACS_Army_Social_Media_Handbook_April_2016.pdf
  • Olsson, E. K., Deverell, E., Wagnsson, C. ve Hellman, M. (2016). EU armed forces and social media: Convergence or divergence?. Defence Studies, 16(2), s. 97–117. doi: 10.1080/14702436.2016.1155412
  • Peirce, C. S. (2020). Göstergeler kuramı: Göstergebilim (M. Rifat ve S. Rifat, Çev.). M. Rifat (Ed.), XX yüzyılda dilbilim ve göstergebilim kuramları 2 temel metinler (s. 231-235) içinde. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Rifat, M. (2009). Göstergebilimin abc'si. İstanbul: Say Yayınları.
  • Rifat, M. (1998). XX. yüzyılda dilbilim ve göstergebilim kuramları: 1 tarihçe ve eleştirel düşünceler. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Schneider, O. (2020). The importance of discussions on social media for the armed forces. Moehlecke de Baseggio, E., Schneider, O. ve Szvircsev Tresch, T. (Ed.), Social media and the armed forces (s. 113-127) içinde. doi: 10.1007/978-3-030-47511-6_7
  • Stern, N. ve Ben-Shalom, U. (2021). Confessions and tweets: Social media and everyday experience in the Israel Defense Forces. Armed Forces & Society, 47(2), s. 343-366. doi: 10.1177/0095327X19859304
  • Uçan, H. (2008). Dilbilim, göstergebilim, edebiyat eğitimi. Ankara: Hece Yayınları.
  • U.K. Army. (2018, 1 Eylül). Digital army. Erişim adresi: https://www.army.mod.uk/media/4612/adr007595-asm_guide.pdf
  • United States of America Department of Defense. (2022, 12 Ağustos). Official use of social media for public affairs purposes. Erişim adresi: https://www.esd.whs.mil/Portals/54/Documents/DD/issuances/dodi/540017p.PDF
  • United We Stand. (t.y.). Army and Nike team up for 2021 army-navy uniform to honor the soldiers of the u.s. army special forces command. Erişim adresi: https://www.unitedwestand.football/
  • U.S. Army. (t.y.). U.S. army social media guide. Erişim adresi: https://www.army.mil/socialmedia/
  • U.S. Army Public Affairs. (2022, 28 Haziran). Army approves milestone c and awards lrıp contract for the mobile protected firepower program. Erişim adresi: https://www.army.mil/article/257989
  • Yıldız, O. (2017). Stratejik iletişim bağlamında orduların sosyal medya kullanımı: ABD ordusu örneği. (Yüksek lisans tezi). Yök Ulusal Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No. 483213).
There are 38 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication Studies, Social Media Studies, New Communication Technologies
Journal Section Articles
Authors

Gözde Kurt 0000-0001-7358-9475

Semih Yüksel 0009-0006-2422-9346

Early Pub Date June 28, 2025
Publication Date June 30, 2025
Submission Date October 17, 2024
Acceptance Date February 25, 2025
Published in Issue Year 2025

Cite

APA Kurt, G., & Yüksel, S. (2025). Amerika Birleşik Devletleri ve Birleşik Krallık Kara Kuvvetleri Instagram Paylaşımlarının Stratejik İletişim Bağlamında Göstergebilimsel Analizi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 25(2), 233-258. https://doi.org/10.18037/ausbd.1568744