Bu çalışmada, Amerika Birleşik Devletleri ve Birleşik Krallık Kara Kuvvetleri Komutanlıklarının 24 Ağustos 2021 ile 24 Ağustos 2022 tarihleri arasında resmi Instagram hesaplarından paylaştıkları fotoğrafların, Barthes ve Peirce’ın göstergebilimsel analiz yöntemleri ile analiz edilerek, hedef kitleye iletmek istedikleri mesajların tespit edilmesi amaçlanmaktadır. Amerika Birleşik Devletleri ve Birleşik Krallık Kara Kuvvetleri Komutanlıklarının Instagram’da esas hedef kitle olarak mevcut personelini belirlemiş olsa da bünyelerine katılabilecek kişileri, kendi ülke halkını ve diğer ülke halklarını da hedef kitle olarak değerlendirdiği tespit edilmiştir. Amerika Birleşik Devletleri ve Birleşik Krallık Kara Kuvvetleri, kendi personeline yönelik paylaşımlarında; personeli motive edici, güçlendirici, aidiyet duygusunu geliştirici, kurum içi düzenlemelerden haberdar olma süresini azaltmayı hedefleyen, personelin gelişimine katkı sağlayarak yol gösteren, birlik ve beraberlik ile dayanışmayı artıran mesajlar iletmiştir. Kendi personeli haricinde hedef kitle belirlendiğinde ise; din, dil, renk, ırk ayrımı yapılmaksızın insana değer veren ve onların güvenliğini sağlayan, lider ordu konumuyla her yerde mevcut birlikleri bulunan, ordu teknolojisi gelişmiş, tarihini canlı tutarak ondan güç alan, orduya hizmet verenlerin değer gördüğü, aile olarak orduya adanmış hayatları barındıran, devlet ile ordunun bütünleşerek devlet stratejisinin ilerletildiği, güçsüzün fakat haklının yanında bulunulduğuna ilişkin mesajlar iletildiği ortaya koyulmuştur.
This study aims to analyze the photographs shared by the US and UK Army Commands on their official Instagram accounts between August 24, 2021 and August 24, 2022, using the semiotic analysis methods of Barthes and Peirce, to determine the messages they want to convey to the target audience. Although the US and UK Army Commands have determined their current personnel as the main target audience on Instagram, it has been determined that they also consider people who can join their staff, their own country's people, and the people of other countries as target audiences. In their posts aimed at their personnel, both the US and UK Army Land Forces convey messages aimed at motivating, empowering, fostering a sense of belonging, reducing awareness gaps regarding internal regulations, guiding personnel development, and promoting unity, solidarity, and camaraderie. Beyond their own personnel, when identifying target audiences, they convey messages that value individuals regardless of religion, language, color, or race, ensuring their safety, and maintaining a leadership position globally with technologically advanced armies. They emphasize maintaining their historical heritage for strength, valuing those who serve in the army, fostering lives dedicated to the army as a family, integrating with the state to advance state strategy, and standing by the weak and righteous.
Strategic Communication Social Media Social Media Usage Principles Semiotics Military Institution
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication Studies, Social Media Studies, New Communication Technologies |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | June 28, 2025 |
Publication Date | June 30, 2025 |
Submission Date | October 17, 2024 |
Acceptance Date | February 25, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.