Türkiye’de hava trafik kontrolörleri, çalışma koşullarındaki ve haklarındaki mağduriyetleri ifade etmek için 9 hafta boyunca belirli günlerde İnisiyatif Almadan Çalışma (İAÇ) kapsamında tam kurallı operasyon uygulamıştır. Bu kapsamda hava trafik kontrolörleri, havacılık prosedürlerini ve kurallarını birebir uygulamıştır. Operasyon emniyeti ve güvenliğini riske atmadan, planlanan hava trafik akışında herhangi bir inisiyatif uygulama olmaksızın operasyon süreci yönetilmiştir. Bu süreç bazı meydanlarda gelen ve giden trafiklerin planlanan zamanlarında uçuşunu gerçekleştirmesini etkilemiş, havada yapılan beklemeleri arttırmış ve bunlarla birlikte uçuş safhalarında genel bir gecikmeye sebep olmuştur. Emniyet hiçbir şekilde riske atılmadan yapılan bu çalışmalar hava trafik kontrolörlerinin, havacılık operasyonlarındaki etkilerini gözler önüne sermek ve havacılık sektörüne olan katkılarını ortaya çıkarmayı hedeflemiştir. Bu çalışmada, İAÇ sürecinde yapılan operasyonlar karşılaştırmalı olarak analiz edilmiş ve süreç içerisinde oluşan gecikme maliyetlerindeki farklar ortaya çıkarılmıştır.
In Türkiye, air traffic controllers implemented full-fledged work on certain days without taking the initiative to express their grievances. In this context, air traffic controllers provide air traffic service by strictly complying with aviation procedures and rules, without taking any initiative in the planned air traffic flow without risking operational safety and security. This situation affects the incoming and outgoing traffic in some airports to perform the operation at the planned times, increases the waiting in the air, and causes a general delay in the flight phases. These execution carried out without risking safety in any way, aim to reveal the effects of air traffic controllers in traffic management and to reveal their contributions to the aviation industry. In this study, operations performed without taking initiative were comparatively analyzed and the differences in operation costs were revealed.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Transport Economics, Air Transportation and Freight Services |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 27, 2024 |
Submission Date | January 1, 2024 |
Acceptance Date | April 25, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 24 Issue: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.