Amaç: Videolaringoskopların zor entübasyonda kullanışlı oldukları kabul edilmiş ve son kılavuzlarda yerini almıştır. Ancak videolaringoskopi eğitimi
yetersiz ve öğrenme eğrisi de yavaştır. Bu nedenle yüz yüze eğitime alternatif olarak, video aracılı uzaktan eğitimin videolaringoskopa adaptasyon
sürecine etkisinin değerlendirilmesi amaçlandı.
Gereç ve Yöntem: Beşinci - 6. sınıf tıp fakültesi öğrencileri ile videolaringoskopi tecrübesi olmayan, 1 yıldan küçük araştırma görevlileri video aracılı
uzaktan eğitim (Grup 1) ve yüz yüze eğitim (Grup 2) almak üzere iki gruba ayrıldı. Birer hafta aralıklı tekrarlayan üç uygulama ile uygulayıcıların
maket üzerinde, laringoskop yerleştirme ve larinks görüntüleme süreleri, Cormack Lehane (CML) skoru, tüp yerleştirme ve toplam entübasyon süreleri
ile entübasyon performansları değerlendirildi.
Bulgular: Grup 1’de 18 (10 kadın, 8 erkek), ve Grup 2’de 17 (12 kadın, 5 erkek) olmak üzere 35 uygulayıcı dahil edildi. Tüp yerleştirme ve toplam
entübasyon süresi, her iki grupta, grup içi değerlendirmelerde anlamlı olarak kısalırken [32 (15,25-87) vs 16 (12,75-20,75), p=0,006; 32 (19,5-44,5)
vs 14 (10-17,5), p=0,006]; gruplar arasında anlamlı fark saptanmadı. CML skoru birinci uygulamada Grup 1’de %84 oranında iken, bu oran Grup 2’de
%88 idi. Üçüncü uygulamada ise Grup 1’de %95, Grup 2’de %100 oranında CML skoru 1 olarak saptandı (p>0,05).
Sonuç: Videolaringoskoplar zor havayolu yönetiminin yanı sıra havayolu, laringoskopi, entübasyon eğitimleri için de kullanılabilir. Videolaringoskop
kullanım eğitimi verecek kişi sayısının az olmasının yarattığı sorun video eğitimleri ile aşılıp, daha çok kişiye kolaylıkla erişilebilir. Videolaringoskopi
için video aracılı uzaktan eğitim, yüz yüze eğitimlere iyi bir alternatiftir.
Etik Etik Kurul Onayı: Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Etik Kurulu’ndan onay alınmıştır (22.05.2017 tarih ve karar no: 10- 545-17). Hasta Onayı: Çalışma maket üzerinde yapılmıştır. Hakem Değerlendirmesi: Editörler kurulu dışında olan kişiler tarafından değerlendirilmiştir.
Objectives: Videolaryngoscopes are considered useful in difficult intubation and have been included in recent guidelines. However, videolaryngoscopy
training is inadequate and the learning curve is slow. Therefore, as an alternative to face-to-face education, it was aimed to evaluate the effect of
video-mediated distance education on the adaptation process to the videolaryngoscope.
Materials and Methods: Fifth - 6th grade medical faculty students and residents with less than 1 year experience without videolaryngoscopy
practice were divided into two groups as video-mediated distance education (Group 1) and face-to-face education (Group 2) groups. Laryngoscope
placement and larynx visualization times, Cormack Lehane (CML) score, tube placement and total intubation times, and intubation performances of
the practitioners were evaluated on the mannequin with three applications repeated at intervals of one week.
Results: Thirty-five practitioners were included, 18 (10 female, 8 male) in Group 1 and 17 (12 female, 5 male) in Group 2. While tube placement
and total intubation time were significantly shortened in intragroup evaluations in both groups [32 (15.25-87) vs 16 (12.75-20.75), p=0.006; 32
(19.5-44.5) vs 14 (10-17.5), p=0.006]; there was no significant difference between the groups. While the CML score was 84% in Group 1 in the
first application, this rate was 88% in Group 2. In the third application, the CML score was found to be 1 at a rate of 95% in Group 1 and 100% in
Group 2 (p>0.05).
Conclusion: Videolaryngoscopes can be used for airway, laryngoscopy, intubation training as well as difficult airway management. The problem
caused by the low number of people who will provide videolaryngoscope usage training can be overcome with video trainings and more people can
be easily accessed. Video-mediated distance learning for videolaryngoscopy is a good alternative to face-to-face training.
Etik Etik Kurul Onayı: Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Etik Kurulu’ndan onay alınmıştır (22.05.2017 tarih ve karar no: 10- 545-17). Hasta Onayı: Çalışma maket üzerinde yapılmıştır. Hakem Değerlendirmesi: Editörler kurulu dışında olan kişiler tarafından değerlendirilmiştir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Anaesthesiology |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 75 Issue: 2 |