To effectively teach international trade in Turkish educational institutions and improve efficiency, it is essential to implement strategies such as incorporating real-world case studies and simulations, emphasising the importance of global market trends and policies, and encouraging student research. By adopting these approaches, educational institutions in Turkey with innovation in international trade practices can better prepare students for the complexities of the global economy and equip them with the knowledge and skills necessary to succeed in the field of international trade. Ultimately, investing in these educational strategies will not only benefit students, but also contribute to Turkey's overall economic growth and competitiveness in the international market. Thus, this study aims to address the issue of teaching international trade and increasing productivity by analysing the relevant literature and providing recommendations for educational institutions in Turkey. In the conclusion section of the study, recommendations are presented.
.
Türk eğitim kurumlarında uluslararası ticareti etkili bir şekilde öğretmek ve verimliliği artırmak için, gerçek dünyadan örnek olay incelemeleri ve simülasyonların dahil edilmesi, küresel pazar eğilimlerinin ve politikalarının öneminin vurgulanması ve öğrenci araştırmalarının teşvik edilmesi gibi stratejilerin uygulanması esastır. Uluslararası ticaret uygulamalarında yenilik ile Türkiye'deki eğitim kurumları bu yaklaşımları benimseyerek, öğrencileri küresel ekonominin karmaşıklıklarına daha iyi hazırlayabilir ve onları uluslararası ticaret alanında başarılı olmak için gerekli bilgi ve becerilerle donatabilir. Sonuçta, bu eğitim stratejilerine yatırım yapmak sadece öğrencilere fayda sağlamakla kalmayacak, aynı zamanda Türkiye'nin uluslararası pazardaki genel ekonomik büyümesine ve rekabet gücüne de katkıda bulunacaktır. İşte bu çalışma ilgili literatür incelenerek uluslararası ticaretin öğretilmesi ve verimliliğin arttırılması konusunu Türkiye’deki eğitim kurumları için öneriler sunacak şekilde ele almayı amaçlamıştır. Çalışma sonuç bölümde ise öneriler sunulmuştur.
.
.
.
.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | International Corporation, Management and Organization Education |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Project Number | . |
Publication Date | July 17, 2024 |
Submission Date | June 3, 2024 |
Acceptance Date | July 5, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 15 Issue: 1 |