Bu çalışma, Antalya'daki okul öncesi öğretmenlerinin savaştan etkilenen Ukraynalı ve Rus çocukların eğitimlerinde karşılaştıkları zorlukları incelemektedir. Nitel araştırma desenlerinden durum çalışması yaklaşımı kullanılarak,dokuz okul öncesi öğretmeniyle yapılan görüşmeler dil edinimi, sosyal entegrasyon, psikolojik dayanıklılık, aile katılımı ve akademik ilerleme konularındaki zorlukları vurgulamaktadır. Bulgular, dil engellerinin iletişimi ve öğrenmeyi engellediğini, savaş travmasının ise çocukların sosyalleşmesini ve duygusal refahını zorlaştırdığını ortaya koymaktadır. Öğretmenlerin taklit teknikleri ve grup etkinlikleri de dahil olmak üzere gösterdikleri çabalar faydalı ancak yetersiz kalabilmektedir. Kültürel ve dilsel farklılıklar nedeniyle aile katılımı genellikle sınırlı kalmıştır. Yetersiz destek programları nedeniyle çocuklar akademik olarak akranlarının gerisinde kalmıştır. Çalışma, iki dilli eğitim, travma konusunda bilgilendirilmiş öğretmen eğitimi, aile-okul ortaklıkları ve kapsayıcı pedagojik uygulamalara yönelik tavsiyelerle sonuçlanmaktadır. Savaştan etkilenen çocukların eğitim sistemlerine etkin bir şekilde entegre edilmesi ve akademik, sosyal ve psikolojik gelişimlerinin desteklenmesi için okulları, aileleri ve politika yapıcıları içeren çok paydaşlı bir yaklaşıma duyulan ihtiyaç vurgulanmaktadır.
This study examines the difficulties faced by preschool teachers in Antalya, Turkey, in educating war-affected Ukrainian and Russian children. Using a case study approach, interviews with nine preschool teachers highlight challenges in language acquisition, social integration, psychological resilience, family engagement, and academic progress. The findings reveal that language barriers hinder communication and learning, while war trauma complicates children’s socialization and emotional well-being. Teachers’ efforts, including imitation techniques and group activities, were helpful but insufficient. Family involvement was often limited due to cultural and linguistic differences. Academically, children lagged behind their peers due to inadequate support programs. The study concludes with recommendations for bilingual education, trauma-informed teacher training, family-school partnerships, and inclusive pedagogical practices. It emphasizes the need for a multi-stakeholder approach involving schools, families, and policymakers to effectively integrate war-affected children into educational systems and foster their academic, social, and psychological development.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Early Childhood Education, Child Development Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Early Pub Date | June 19, 2025 |
Publication Date | June 30, 2025 |
Submission Date | January 1, 2025 |
Acceptance Date | March 9, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 20 Issue: 46 |