Kamuoyu algısını kurum veya marka lehine olumlu yönde etkileyebilmek adına ilgili kitlelerle karşılıklı ilişki ve iş birliği kurarak sürdürmek amacı güden halkla ilişkiler; siyasal seçim dönemlerinde de benzer şekilde işlev göstermektedir. Kamuoyu görüşlerini olumlu şekilde etkileyerek politik sonuçları etkileme gücü, halkla ilişkiler ve siyasal iletişim disiplinlerinin ne denli yakın ilişki içerisinde olduğunun kanıtıdır. Özellikle halkla ilişkiler destekli siyasal seçim kampanyalarında daha geniş halk kesimlerine erişerek, önceden belirlenmiş hedef kitle gruplarına farklı iletişim stratejileriyle ulaşma kabiliyeti, kamuoyu algılarının şekillenmesinde birincil rol üstlenmektedir. Seçim dönemlerindeki iletişim taktikleriyle kişi, parti veya bir fikirle ilgili bilginin yayılması, seçmenle diyalog kurulması, güven ortamının oluşmasının sağlanması, varsa kriz durumlarının yönetilmesi etkin bir iletişim yönetimi doğrultulusunda kazanılan kamusal destekle mümkündür. Bu kapsamda halkla ilişkiler stratejilerinin seçim dönemlerinde etkili şekilde kullanılması oldukça önemlidir. Bu çalışma da Türkiye’de 31 Mart 2024 tarihinde gerçekleştirilen yerel seçimlerde Bursa Büyükşehir Belediye başkanlığı adaylarından AK Parti adayı Alinur Aktaş ile CHP adayı Mustafa Bozbey’in reklam filmlerinin göstergebilimsel bir analizini kapsamaktadır. Reklam filmlerinin hedef kitlede yaratmak istediği etki, dilsel ve görsel kodlar aracılığıyla gösterge bilimsel yöntemle analiz edilmiştir. Analiz sonucuna göre genel anlamda siyasi kampanyalarda, kapsayıcı ve kültürel açıdan zengin reklamların kullanımının stratejik açıdan önemi bir kez daha ortaya konulmuştur. Her iki partinin seçim kampanyaları süresince halkla ilişkiler taktiklerini yalnızca politikalarını ve vizyonlarını aktarmak için değil, aynı zamanda seçmenlerle daha derin ve duygusal bir düzeyde ilişki kurmak için kullandığı görülmüş, böylece siyasal iletişimde de halkla ilişkiler etkinliğinin kamuoyunu ve seçim başarısını şekillendirmedeki gücü ortaya konulmuştur.
Yerel seçim Bursa Büyükşehir Belediyesi göstergebilimsel analiz halkla ilişkiler siyasal iletişim
Çalışma etik kurul iznine gerek yoktur.
Public relations, which aims to establish and maintain mutual relations and cooperation with the relevant masses in order to positively influence public perception in favor of the institution or brand, functions in a similar way during political election periods. The power to influence political outcomes by positively affecting public opinion is proof of how closely public relations and political communication disciplines are closely related. Especially in political election campaigns supported by public relations, the ability to reach wider segments of the public and reach predetermined target groups with different communication strategies plays a primary role in shaping public perceptions. The dissemination of information about a person, party or an idea through communication tactics during election periods, establishing a dialog with voters, ensuring an environment of trust, and managing crisis situations, if any, is possible with the public support gained in line with an effective communication management. In this context, it is very important to use public relations strategies effectively during election periods. This study involves a semiotic analysis of the commercials of Alinur Aktaş, the AK Party candidate for the mayorship of Bursa Metropolitan Municipality, and Mustafa Bozbey, the CHP candidate in the local elections held on March 31, 2024 in Turkey. The effect that the commercials want to create on the target audience was analyzed with the semiotic method through linguistic and visual codes. According to the results of the analysis, the strategic importance of the use of inclusive and culturally rich advertisements in political campaigns in general was once again revealed. Both parties used public relations tactics during the election campaigns not only to convey their policies and visions but also to engage with voters on a deeper and more emotional level, thus demonstrating the power of public relations in political communication in shaping public opinion and electoral success.
Local elections Bursa Metropolitan Municipality semiotic analysis public relations political communication
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication Studies, Political Communication, Public Relations |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 18, 2025 |
Submission Date | July 31, 2024 |
Acceptance Date | April 29, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 13 Issue: 1 |