Research Article
BibTex RIS Cite

HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN HIV/AIDS HAKKINDAKİ BİLGİ DÜZEYLERİ VE TUTUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ Assessment of the Knowledge Level of Students of Department of Nursing About HIV/AIDS and Attitudes Toward it

Year 2018, Volume: 8 Issue: 1, 18 - 24, 18.03.2018

Abstract


ÖZET

Amaç: Bu araştırma, Ahi Evran Üniversitesi, Sağlık Yüksekokulu, hemşirelik öğrencilerinin HIV/AIDS (Human

Immunodeficiency Virus/Acquired Immune Deficiency Syndrome) hakkındaki bilgi ve tutumlarını belirlemek

amacıyla yapılmıştır.

Gereç ve Yöntem: Tanımlayıcı tipte olan bu araştırma, Mart-Nisan 2015 tarihleri arasında yapılmıştır. Anket

uygulaması sırasında sınıfta bulunan ve araştırmaya katılmayı kabul eden 351 öğrenci (%80.1) araştırmanın

evrenini oluşturmuştur. Araştırmanın verileri literatür taranarak hazırlanan anket formu aracılığı ile toplanmıştır.

Anket formu öğrencilerin sosyo-demografik özellikleri ile 23 maddeden oluşan HIV/AIDS bilgi düzeyi

soruları ve 9 maddeden oluşan AIDS’e karşı tutum ifadelerini içermektedir. Tanımlayıcı verilerde yüzde ve

sayı, istatistiki analizlerde Mann-whitney U ve Kruskal Wallis testleri kullanılmıştır.

Bulgular: Katılımcıların yaş ortalaması 21.17±2.24 olup, %71.8’ikız öğrenciydi. Öğrencilerin %18.5’i 1. sınıf

öğrencisidir. Öğrencilerin %65’i AIDS’li olduğunu bildiği kişilerden uzak duracağını ve %17.9’u AIDS’li hastaların

toplumdan uzak tutulması gerektiğini bildirmişlerdir. Ayrıca öğrencilerin %83.2’si mesleki olarak AIDS

konusunda riskli olduklarını düşünmektedirler. Öğrencilerin yaş grubu, bulundukları sınıf ile HIV/AIDS bilgi

düzeyi puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı fark saptanmıştır (p<0.05). Öğrencilerin AIDS’li

olduğunu bildiği insandan uzak durma, evlenecek çiftlere evlenmeden önce test istenmesi ile HIV/AIDS bilgi

düzeyi puan ortalaması arasında istatistiksel olarak anlamlı fark saptanmıştır (p<0.05). Öğrencilerden “AIDS’li

olduğunu bildiğim insandan uzak dururum” diye belirtenlerin bilgi düzeyi puanı daha düşükken, evlenmeden

önce test yapılsın diyenlerin bilgi düzeyi puanı diğerlerine göre daha yüksek olduğu tespit edilmiştir.

Sonuç: Sonuç olarak geleceğin sağlık personeli olan öğrencilerin HIV/AIDS hakkında bilgi eksikliği olduğu,

tutum ve davranışlarda yanlışlıklar olduğu görülmektedir.

Anahtar Sözcu¨kler: HIV; AIDS; Cinsel yolla bulaşan hastalıklar; Bilgi; Tutum; Hemşirelik öğrencileri.


ABSTRACT

Objectives: This study was conducted to determine the knowledge and attitudes of nursing students of Ahi

Evran University, School of Health Sciences about HIV/AIDS.

Material and Methods: The study sample of this descriptive research consisted of students who were

present in the class between March – April 2015 and accepted to participate (n=351) is participation rate

was 80, 1%. Data was collected with a survey form which was prepared according to literature. Survey

contains students’ sociodemographic features, 23-item HIV/AIDS knowledge level questions and 9-item

attitude statements toward AIDS. Descriptive analyses were presented by number, percentage and means,

and comparisons were shown using Mann-whitney U and Kruskal Wallis tests were used.

Results: Mean age of students was 21.17±2.24. 71.8% of them were female, and 18.5% of them were first

year students. 83.2% of the students said that they think they are at risk of AIDS because of their profession.

There was a statistically significant difference between the students’ age group and class with their AIDS

knowledge score (p<0.05). There was a statistical meaningful difference between HIV/AIDS knowledge

levels and “refraining from people known to have AIDS” and “suggesting screening tests for couples getting

married” (p<0.05). While knowledge level of students stating that they would stay away from people who

have AIDS was lower, students who recommended screening tests before marriage had a higher knowledge

level.

Conclusion: Students who will be a part of the health system in the future lack knowledge about HIV/AIDS

and show incorrect attitudes and behaviors.

Keywords: HIV; AIDS; Sexually transmitted diseases; Knowledge; Attitude; Nursing students.

References

  • Ülken Tunga BABAOĞLU, Gökçe DEMİR, Sevil BİÇER ulkentunga@yahoo.com
Year 2018, Volume: 8 Issue: 1, 18 - 24, 18.03.2018

Abstract

References

  • Ülken Tunga BABAOĞLU, Gökçe DEMİR, Sevil BİÇER ulkentunga@yahoo.com
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Original Research
Authors

Ülken Tunga Babaoğlu

Gökçe Demir

Sevil Biçer

Publication Date March 18, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 8 Issue: 1

Cite

APA Babaoğlu, Ü. T., Demir, G., & Biçer, S. (2018). HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN HIV/AIDS HAKKINDAKİ BİLGİ DÜZEYLERİ VE TUTUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ Assessment of the Knowledge Level of Students of Department of Nursing About HIV/AIDS and Attitudes Toward it. Bozok Tıp Dergisi, 8(1), 18-24.
AMA Babaoğlu ÜT, Demir G, Biçer S. HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN HIV/AIDS HAKKINDAKİ BİLGİ DÜZEYLERİ VE TUTUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ Assessment of the Knowledge Level of Students of Department of Nursing About HIV/AIDS and Attitudes Toward it. Bozok Tıp Dergisi. March 2018;8(1):18-24.
Chicago Babaoğlu, Ülken Tunga, Gökçe Demir, and Sevil Biçer. “HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN HIV/AIDS HAKKINDAKİ BİLGİ DÜZEYLERİ VE TUTUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ Assessment of the Knowledge Level of Students of Department of Nursing About HIV/AIDS and Attitudes Toward It”. Bozok Tıp Dergisi 8, no. 1 (March 2018): 18-24.
EndNote Babaoğlu ÜT, Demir G, Biçer S (March 1, 2018) HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN HIV/AIDS HAKKINDAKİ BİLGİ DÜZEYLERİ VE TUTUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ Assessment of the Knowledge Level of Students of Department of Nursing About HIV/AIDS and Attitudes Toward it. Bozok Tıp Dergisi 8 1 18–24.
IEEE Ü. T. Babaoğlu, G. Demir, and S. Biçer, “HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN HIV/AIDS HAKKINDAKİ BİLGİ DÜZEYLERİ VE TUTUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ Assessment of the Knowledge Level of Students of Department of Nursing About HIV/AIDS and Attitudes Toward it”, Bozok Tıp Dergisi, vol. 8, no. 1, pp. 18–24, 2018.
ISNAD Babaoğlu, Ülken Tunga et al. “HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN HIV/AIDS HAKKINDAKİ BİLGİ DÜZEYLERİ VE TUTUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ Assessment of the Knowledge Level of Students of Department of Nursing About HIV/AIDS and Attitudes Toward It”. Bozok Tıp Dergisi 8/1 (March 2018), 18-24.
JAMA Babaoğlu ÜT, Demir G, Biçer S. HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN HIV/AIDS HAKKINDAKİ BİLGİ DÜZEYLERİ VE TUTUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ Assessment of the Knowledge Level of Students of Department of Nursing About HIV/AIDS and Attitudes Toward it. Bozok Tıp Dergisi. 2018;8:18–24.
MLA Babaoğlu, Ülken Tunga et al. “HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN HIV/AIDS HAKKINDAKİ BİLGİ DÜZEYLERİ VE TUTUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ Assessment of the Knowledge Level of Students of Department of Nursing About HIV/AIDS and Attitudes Toward It”. Bozok Tıp Dergisi, vol. 8, no. 1, 2018, pp. 18-24.
Vancouver Babaoğlu ÜT, Demir G, Biçer S. HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN HIV/AIDS HAKKINDAKİ BİLGİ DÜZEYLERİ VE TUTUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ Assessment of the Knowledge Level of Students of Department of Nursing About HIV/AIDS and Attitudes Toward it. Bozok Tıp Dergisi. 2018;8(1):18-24.
Copyright © BOZOK Üniversitesi - Tıp Fakültesi