Anıtsal sanat, devletin ideolojik bir ürünü olarak, kimliklerin belirli ölçütlerle halka sunulmasını ve toplumu kolektif bir kimlik etrafında toplamaya hizmet eder. Kadın, tanrıça, erkek ve tanrı kimlikleri, atanan toplumsal cinsiyet rollerini temsil eden belirli imgelerle propaganda edilir. Kabartmalar üzerinde tasvir edilen bu kimlikler toplumsal alanda üst sınıfı temsil eder ve kimliklerle özdeşen belirteçlerin aynı zamanda soyluluğun ve kutsallığında sembolik anlamına karşılık gelmektedir. Bunlara ek olarak bu çalışma, tanrıçaların anıtsal sanat aracılığıyla idealize edilen kadın kimliği için rol model olduğunu öne sürmektedir. Kadınların ve tanrıçaların ortak birçok imge ile beraber tasvir edildiği görülmektedir. Kıyafetleri, ortak belirteçleri ve bu belirteçlerin anlamı, sahnedeki duruş pozisyonları, kadının/tanrıçanın, tanrı/erkek ile tasvir edildiğinde ikincil konumları bu imgeler arasında sayılabilir.
Bu makale çalışması yüksek lisans çalışmamın bir kısmını oluşturmaktadır. Tüm bilimsel etik kurallarına uyduğumu beyan ederim.
Marmara Üniversitesi
Bu çalışmam da bilimsel desteğini benden esirgemeyen hocam Doç. Dr. Ali ÇİFÇİ'ye teşekkür ederim.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Ancient History (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2024 |
Submission Date | May 15, 2024 |
Acceptance Date | November 26, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Issue: 23 |