Eğitim bireylere yönelik olmasına rağmen toplumu etkileyen bir olgudur. Eğitimli bireyler eğitimli toplumları; eğitimli toplumlar ise gelişim ve değişimi getirir. Bu bağlamda eğitimin toplumsal ve ekonomik birçok etkiye sahip olduğu söylenebilir. Çünkü eğitim günümüzde teknolojik ilerleme ve gelişimin yapı taşını oluşturmaktadır. Öte yandan eğitim bireylerin bilgi birikimini artırarak ve becerilerini geliştirmesini sağlayarak beşerî sermayeye etki etmekte ve istihdamları üzerinde etkili olmaktadır. Yani eğitim beşerî sermayeye etki ederek bireylerin istihdam edilmelerini artırabilmekte veya işsiz kalma olasılıklarını azaltabilmektedir. Eğitimin bu etkisinin cinsiyete göre farklılık gösterip göstermediği ise güncel bir araştırma konusudur. Bu bağlamda çalışmanın amacı eğitim harcamaları ve genç kadın/erkek işsizliği arasındaki nedensellik ilişkisinin araştırılmasıdır. Çalışmada Türkiye’de 1988-2020 dönemi kamu eğitim harcamaları ve genç kadın/erkek işsizlik verileri Fourier Granger nedensellik testiyle analiz edilmiştir. Çalışmanın sonucuna göre eğitim harcamalarından genç kadın işsizliğine doğru bir nedensellik ilişkisi bulunduğuna ulaşılmıştır. Genç kadın işsizliğinden eğitim harcamalarına; eğitim harcamalarından genç erkek işsizliğine, genç erkek işsizliğinden eğitim harcamalarına doğru ise nedensellik ilişkisi bulunmadığı tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | July 31, 2023 |
Submission Date | February 12, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 21 Issue: 49 |