Bu çalışma, hukuk disiplininde yüksek lisans yapan öğrencilerinin akademik çalışmalarda karşılaştıkları zorlukların yapısal nedenleri ve sonuçlarına ilişkin nitel bir analiz içermektedir. Ampirik bir araştırma olup, nitel veri toplama yöntemi kullanılmıştır. Veriler, lisans düzeyinde verilen Uluslararası Hukuk dersi ile lisansüstü programlar kapsamında verilen Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği derslerinde öğrencilerin akademik çalışma yapabilme becerilerine dair gözlemlere, kamu hukuk alanında yazılmış yüksek lisans tezleri ve akademik yazım üzerine yazılmış kitapların incelenmesine dayanmaktadır. Çalışmanın amacı, öğrencilerinin akademik çalışmalarda karşılaştıkları zorluklara farklı perspektiften yaklaşmak ve bu doğrultuda akademik yazım becerilerinin geliştirilmesine yönelik çözüm önerileri sunmaktır. Akademik yazına katkısı ise, hukuk disiplininde bu konuda yapılan ilk çalışma olmasıdır. Çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, yüksek lisans öğrencilerinin akademik çalışma süreçlerinde karşılaştıkları zorluklar ortaya konulmuştur. İkinci bölümde, bu zorlukların yapısal nedenleri ele alınmıştır. Üçüncü bölümde ise yüksek lisans programlarında yapısal sorunların göz ardı edilmesinin sonuçları incelenmiştir. Sonuç ve değerlendirme bölümünde de tespit edilen sorunlardan yola çıkılarak bu soruna yönelik çözüm önerileri sunulmuştur.
Yüksek Lisans Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği Dersi Akademik Yazım Becerisi Hukuk Disiplini Yüksek Lisans Tezi
This study presents a qualitative analysis of the structural causes and consequences of the challenges faced by master's students in the field of law in their academic writing studies. It is an empirical study that employs a qualitative data collection method. The data are based on observations regarding students' ability to conduct academic research in undergraduate-level Public International Law courses and graduate-level Research Techniques and Publication Ethics courses, as well as an examination of master's theses written in the field of Public Law and books on academic writing. The aim of the study is to identify the structural causes of the difficulties encountered by master's students in the field of law during their academic work and to propose solutions for improving their academic writing skills. Its contribution to the academic literature is that it represents the first study conducted on this subject within the context of the legal discipline. The study consists of three sections. The first section outlines the challenges faced by master's students in the academic research process. The second section discusses the structural causes of these challenges. The third section examines the consequences of overlooking structural issues in master's programs. In the conclusion and evaluation section, solution proposals addressing the identified problems are presented.
Master Research Techniques and Publication Ethics Course Academic Writing Skills Discipline of Law Master
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Legal Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | April 17, 2025 |
Publication Date | |
Submission Date | February 23, 2025 |
Acceptance Date | March 26, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Issue: 7 |