The study analyzes the Korean movie Please Teach Me English as a cultural artifact reflecting the sociolinguistic phenomena of “English Fever” and “Konglish” in South Korea. The film illustrates the societal obsession with English as a form of cultural and social capital, driven by globalization and economic aspirations. It also highlights the symbolic value of English, which often outweighs its practical utility in professional settings. In addition, drawing on Kosofsky’s (1990) analysis of Korean English the paper explores the cultural and linguistic dimensions of Konglish errors depicted in the film demonstrating the interplay between language, cognition, and cultural values. This discussion underlines the unique adaptations and challenges Korean people face in navigating between their native linguistic framework and English.
Bu çalışma Güney Kore'deki “English Fever” ve “Konglish” gibi sosyodilbilimsel kavramlari yansıtan kültürel bir eser olarak Güney Kore filmi Please Teach Me English'i analiz etmektedir. Film küreselleşme ve ekonomik beklentilerle yönlendirilen İngilizceye yönelik toplumsal eğilimi kültürel ve sosyal bir sermaye biçimi olarak gözler önüne sermektedir. Ayrıca İngilizcenin sembolik değerini profesyonel ortamlardaki pratik kullanımını çoğu zaman geride bırakan bir olgu olarak vurgulamaktadır. Bunun yanı sıra Kosofsky’nin (1990) analizine dayanarak makale filmde tasvir edilen Konglish hatalarının kültürel ve dilsel boyutlarını incelemekte ve dil, biliş ve kültürel değerler arasındaki etkileşimi ortaya koymaktadır. Bu tartışma Korelilerin ana dilsel çerçeveleri ile İngilizce arasında gezinirken karşılaştıkları benzersiz uyarlamaları ve zorlukları vurgulamaktadır.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Regional Studies |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Early Pub Date | January 23, 2025 |
Publication Date | January 20, 2025 |
Submission Date | November 26, 2024 |
Acceptance Date | January 20, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 8 Issue: 15 |
Doğu Asya Araştırmaları Dergisi (DAAD) I 2021 I abdurresit.karluk@hbv.edu.tr I
Bu eser Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC-ND 4.0) ile lisanslanmıştır.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-No Derivatives 4.0 (CC BY-NC-ND 4.0) International License.