Research Article
BibTex RIS Cite

PSİKOLOJİK DANIŞMAN ADAYLARININ ÖZEL EĞİTİM DERSİNE İLİŞKİN METAFORİK ALGILARI

Year 2017, Volume: 1 Issue: 1, 28 - 39, 12.09.2017

Abstract

Bu araştırmanın amacı, psikolojik danışman adaylarının
özel eğitim dersine ilişkin oluşturdukları metaforların olgu bilim deseni
kullanılarak açıklanmasıdır. Araştırmaya Manisa Celal Bayar Üniversitesi Eğitim
Fakültesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı ikinci sınıfında
eğitimine devam eden 64 öğrenci katılmıştır. Araştırmada verilerin toplanması
amacıyla, öğrencilerin her birinden “Özel Eğitim dersinin amaçları
düşünüldüğünde, Özel Eğitim dersi ………………………….. benzer/gibidir, çünkü………………………….”
cümlesini tamamlamaları istenmiştir. Öğrencilerin oluşturdukları metaforlar
içerik analizi yöntemi ile çözümlenmiştir. Araştırmanın bulgularına göre
psikolojik danışman adayları tarafından geçerli 60 adet metafor üretilmiştir.
Bu metaforlar ortak özelliklerine göre dört farklı kavramsal kategoride
toplanmıştır. Sonuç olarak psikolojik danışman adaylarının ürettikleri
metaforların incelenmesiyle özel eğitim dersinin amaçlarının öğrenciler
tarafından anlaşıldığı ve öğrencilerin özel eğitim dersine karşı olumlu
tutumlar ve düşünceler içinde oldukları belirlenmiştir.

References

  • Akkaya, A. ve Karadağ, R. (2012). Türkçe dersine ilişkin ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin geliştirdikleri metaforlar. 11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Recep Tayyip Üniversitesi, Rize.
  • Aydın, F. ve Ünaldı Eser, Ü. (2010). Coğrafya Öğretmen Adaylarının Coğrafya Kavramına İlişkin Algılarının Metaforlar Yardımıyla Analizi. International Online Journal of Educational Sciences (IOJES),2(2), 600-622.
  • Er Tuna, Y. ve Mazman Budak, F. (2013). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının “tarih” kavramına ilişkin algılarının mecazlar/metaforlar yardımıyla analizi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6 (14), 609-642.
  • Fidan, B. ve Fidan, M. (2016). Ortaokul Öğrencilerinin Görsel Sanatlar Dersi Kavramına İlişkin Metaforik Algıları. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6 (2), Retrieved from http://www.anadiliegitimi.com/trkefd/issue/24152/256287
  • Geçit, Y. ve Gençer, G. (2011). Sınıf Öğretmenliği 1. Sınıf Öğrencilerinin Coğrafya Algılarının Metafor Yoluyla Belirlenmesi (Rize Üniversitesi Örneği). Marmara Coğrafya Dergisi, 23:1-19.
  • Gömleksiz, M.N., Kan, A. Ü. Ve Öner, Ü. (2012). İlköğretim Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine İlişkin Metaforik Algıları. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 14/2.
  • Güler, G., Akgün, L., Öçal, M. F. ve Doruk M. (2012). Matematik öğretmeni adaylarının matematik kavramına ilişkin sahip oldukları metaforlar. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(2),2146‐9199
  • Gültekin, M. ve Gündoğan-Çögenli, A. (2014). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Hayat Bilgisi Dersine İlişkin Metaforik Algıları. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43(1), 01-18.
  • Güveli, E , İpek, A , Atasoy, E , Güveli, H . (2011). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik Kavramına Yönelik Metafor Algıları. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 2 (2).
  • Güven, B. ve Güven, S. (2009). İlköğretim öğrencilerinin sosyal bilgiler dersinde metafor oluşturma becerilerine ilişkin nicel bir inceleme. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(2), 503-512.
Year 2017, Volume: 1 Issue: 1, 28 - 39, 12.09.2017

Abstract

References

  • Akkaya, A. ve Karadağ, R. (2012). Türkçe dersine ilişkin ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin geliştirdikleri metaforlar. 11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Recep Tayyip Üniversitesi, Rize.
  • Aydın, F. ve Ünaldı Eser, Ü. (2010). Coğrafya Öğretmen Adaylarının Coğrafya Kavramına İlişkin Algılarının Metaforlar Yardımıyla Analizi. International Online Journal of Educational Sciences (IOJES),2(2), 600-622.
  • Er Tuna, Y. ve Mazman Budak, F. (2013). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının “tarih” kavramına ilişkin algılarının mecazlar/metaforlar yardımıyla analizi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6 (14), 609-642.
  • Fidan, B. ve Fidan, M. (2016). Ortaokul Öğrencilerinin Görsel Sanatlar Dersi Kavramına İlişkin Metaforik Algıları. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6 (2), Retrieved from http://www.anadiliegitimi.com/trkefd/issue/24152/256287
  • Geçit, Y. ve Gençer, G. (2011). Sınıf Öğretmenliği 1. Sınıf Öğrencilerinin Coğrafya Algılarının Metafor Yoluyla Belirlenmesi (Rize Üniversitesi Örneği). Marmara Coğrafya Dergisi, 23:1-19.
  • Gömleksiz, M.N., Kan, A. Ü. Ve Öner, Ü. (2012). İlköğretim Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine İlişkin Metaforik Algıları. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 14/2.
  • Güler, G., Akgün, L., Öçal, M. F. ve Doruk M. (2012). Matematik öğretmeni adaylarının matematik kavramına ilişkin sahip oldukları metaforlar. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(2),2146‐9199
  • Gültekin, M. ve Gündoğan-Çögenli, A. (2014). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Hayat Bilgisi Dersine İlişkin Metaforik Algıları. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43(1), 01-18.
  • Güveli, E , İpek, A , Atasoy, E , Güveli, H . (2011). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik Kavramına Yönelik Metafor Algıları. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 2 (2).
  • Güven, B. ve Güven, S. (2009). İlköğretim öğrencilerinin sosyal bilgiler dersinde metafor oluşturma becerilerine ilişkin nicel bir inceleme. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(2), 503-512.
There are 10 citations in total.

Details

Journal Section içindekiler
Authors

İsmet Koç

Ati Merç

Publication Date September 12, 2017
Submission Date March 10, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Koç, İ., & Merç, A. (2017). PSİKOLOJİK DANIŞMAN ADAYLARININ ÖZEL EĞİTİM DERSİNE İLİŞKİN METAFORİK ALGILARI. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 1(1), 28-39.
AMA Koç İ, Merç A. PSİKOLOJİK DANIŞMAN ADAYLARININ ÖZEL EĞİTİM DERSİNE İLİŞKİN METAFORİK ALGILARI. debder. September 2017;1(1):28-39.
Chicago Koç, İsmet, and Ati Merç. “PSİKOLOJİK DANIŞMAN ADAYLARININ ÖZEL EĞİTİM DERSİNE İLİŞKİN METAFORİK ALGILARI”. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi 1, no. 1 (September 2017): 28-39.
EndNote Koç İ, Merç A (September 1, 2017) PSİKOLOJİK DANIŞMAN ADAYLARININ ÖZEL EĞİTİM DERSİNE İLİŞKİN METAFORİK ALGILARI. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi 1 1 28–39.
IEEE İ. Koç and A. Merç, “PSİKOLOJİK DANIŞMAN ADAYLARININ ÖZEL EĞİTİM DERSİNE İLİŞKİN METAFORİK ALGILARI”, debder, vol. 1, no. 1, pp. 28–39, 2017.
ISNAD Koç, İsmet - Merç, Ati. “PSİKOLOJİK DANIŞMAN ADAYLARININ ÖZEL EĞİTİM DERSİNE İLİŞKİN METAFORİK ALGILARI”. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi 1/1 (September 2017), 28-39.
JAMA Koç İ, Merç A. PSİKOLOJİK DANIŞMAN ADAYLARININ ÖZEL EĞİTİM DERSİNE İLİŞKİN METAFORİK ALGILARI. debder. 2017;1:28–39.
MLA Koç, İsmet and Ati Merç. “PSİKOLOJİK DANIŞMAN ADAYLARININ ÖZEL EĞİTİM DERSİNE İLİŞKİN METAFORİK ALGILARI”. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, vol. 1, no. 1, 2017, pp. 28-39.
Vancouver Koç İ, Merç A. PSİKOLOJİK DANIŞMAN ADAYLARININ ÖZEL EĞİTİM DERSİNE İLİŞKİN METAFORİK ALGILARI. debder. 2017;1(1):28-39.