Bu araştırmanın amacı, psikolojik danışman adaylarının
özel eğitim dersine ilişkin oluşturdukları metaforların olgu bilim deseni
kullanılarak açıklanmasıdır. Araştırmaya Manisa Celal Bayar Üniversitesi Eğitim
Fakültesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı ikinci sınıfında
eğitimine devam eden 64 öğrenci katılmıştır. Araştırmada verilerin toplanması
amacıyla, öğrencilerin her birinden “Özel Eğitim dersinin amaçları
düşünüldüğünde, Özel Eğitim dersi ………………………….. benzer/gibidir, çünkü………………………….”
cümlesini tamamlamaları istenmiştir. Öğrencilerin oluşturdukları metaforlar
içerik analizi yöntemi ile çözümlenmiştir. Araştırmanın bulgularına göre
psikolojik danışman adayları tarafından geçerli 60 adet metafor üretilmiştir.
Bu metaforlar ortak özelliklerine göre dört farklı kavramsal kategoride
toplanmıştır. Sonuç olarak psikolojik danışman adaylarının ürettikleri
metaforların incelenmesiyle özel eğitim dersinin amaçlarının öğrenciler
tarafından anlaşıldığı ve öğrencilerin özel eğitim dersine karşı olumlu
tutumlar ve düşünceler içinde oldukları belirlenmiştir.
Journal Section | içindekiler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | September 12, 2017 |
Submission Date | March 10, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 1 Issue: 1 |