Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de 2014-2024 yılları arasında eğitim alanında hayat boyu öğrenme ile ilgili yapılmış olan çalışmaların yayın türüne, yayınlandıkları yıllara, araştırma modeline, araştırma desenine, örneklem seviysine, örneklem büyüklüğüne, veri toplama araçlarına, veri analiz tekniğine ve araştırma konusuna göre dağılımlarını incelemektir. Bu çalışmada sistematik derleme yöntemi kullanılmıştır. TR Dizin veri tabanındaki makaleleler ve YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanındaki tez çalışmaları taranarak 73 çalışma araştırmaya dahil edilmiştir. Araştırmada elde edilen bulguların sunumunda, betimsel istatistiklerden yararlanılmıştır. Çalışmaların çoğunlukla yüksek lisans tezi olduğu belirlenmiştir. Çalışmaların büyük bölümünün 2021 yılında yayınlandığı, araştırma modeli olarak nitel araştırma modelinin kullanıldığı ve araştırma deseninin belirtilmediği belirlenmiştir. Araştırmaların örneklem seviyesi genellikle öğretmenler, örneklem büyüklüğünün de 301-1000 arasında değiştiği belirlenmiştir. Veri toplama aracı olarak ölçeklerin çoğunlukta olduğu, veri analizlerinin ise içerik analizi ile yapıldığı sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma konusu olarak en fazla öğrenme eğilimlerini belirleme konusunda çalışmalar yapıldığı belirlenmiştir. Çalışma, hayat boyu öğrenme kavramının eğitim bağlamında nasıl ele alındığını ortaya koyarak literatürdeki eğilimleri ve boşlukları görünür kılmakta; araştırmacılar ve politika yapıcılar için yol gösterici veriler sunmaktadır. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda, özellikle doktora düzeyinde, kuramsal ve uygulamalı yeni araştırmaların yapılması önerilmektedir.
The aim of this study is to examine the distribution of research conducted in the field of education in Turkey between 2014 and 2024 on the subject of lifelong learning, in terms of publication type, publication year, research model, research design, sample level, sample size, data collection tools, data analysis techniques, and research topics. This study employed a systematic review method. A total of 73 studies were included in the research by scanning articles from the TR Index database and theses from the National Thesis Center of the Council of Higher Education (YÖK). Descriptive statistics were used to present the findings obtained from the study. The majority of the studies were identified as master's theses. Most of the studies were published in 2021, and qualitative research models were predominantly employed, although in many cases, the research design was not specified. The sample groups mostly consisted of teachers, with sample sizes generally ranging between 301 and 1000 participants. It was also found that scales were the most commonly used data collection tools, and content analysis was the most frequently applied data analysis technique. In terms of research focus, the most studied topic was the determination of lifelong learning tendencies. This study reveals how the concept of lifelong learning has been addressed within the context of education, making visible the current trends and gaps in the literature. The findings offer valuable insights for researchers and policymakers. Based on the results, it is recommended that future research should focus on more comprehensive theoretical and applied studies, particularly at the doctoral level.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Lifelong learning |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2025 |
Submission Date | January 2, 2025 |
Acceptance Date | June 11, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Issue: 64 |