İmam hatip okulları Cumhuriyet Dönemi boyunca çeşitli konular merkezinde farklı bakış açılarıyla ele alınmıştır. Bilimsel araştırmalarda bu okullar; yönetici, öğretmen, öğrenci, veli gibi paydaşlar üzerinden ele alınabildiği gibi yetiştirdiği insan profili, eğitiminin niteliği, memnuniyet gibi farklı konular merkezinde de değerlendirilmiştir. Bu çalışmada ise okulların yöneticilerinde bulunması gereken özelliklere odaklanılmıştır. Nasıl bir imam hatip okulu müdürü sorusuna farklı alanlardan cevap aramak amaçlanmıştır. Literatürde imam hatip okullarına yönelik çok sayıda araştırma yapılmasına karşın bu kurumların yöneticileriyle ilgili yürütülen çalışma sayısının kısıtlı olduğu bulgulanmıştır. Diğer okul türleriyle ortak birçok özellik barındırabilmesine karşın okulların kendine ait özellikleriyle değerlendirilmesinin ve bunun okul yöneticileri üzerinden ele alınmasının alana katkı sunacağından hareket edilmiştir. Kapsam; imam hatip okulları ve eğitim yöneticiliği ikili profilinden oluşturulmuştur. Çalışmada nitel araştırma yöntemi tercih edilmiştir. Doküman incelemesi yapılmış, elde edilen veriler ayrıca içerik analiziyle incelenmiştir. Karşılaştırma, yorum, varsayım, çıkarsama ve değerlendirmelere gidilmiştir. Konuyla ilgili fikir ve uygulamalar, bu veriler çerçevesinde anlaşılmaya ve araştırılmaya çalışılmıştır.
Din Eğitimi Eğitim Yönetimi İmam Hatip Okulları İmam Hatip Okulu Müdürü İdeal Okul Yöneticisi.
---
---
---
---
Imam-hatip schools were discussed from different perspectives on various issues during the Republican Period. In scientific research, these schools; While it can be discussed on stakeholders such as administrators, teachers, students and parents, it has also been evaluated in the center of different issues such as the human profile it educates, the quality of its education and satisfaction. In this study, we focus on the characteristics that school administrators should have. It is aimed to seek answers to the question of what kind of an imam-hatip school principal is from different fields. Although there are many studies on imam-hatip schools in the literature, it has been found that the number of studies conducted on the administrators of these institutions is limited. Although schools may have many common features with other types of schools, it was thought that evaluating schools with their own characteristics and addressing this through school administrators would contribute to the field. Scope; It was created from the dual profile of imam-hatip schools and school administration. Qualitative research method was preferred in the study. Document review was conducted and the obtained data was also examined with content analysis. Comparisons, interpretations, assumptions, inferences and evaluations were made. Ideas and practices on the subject have been tried to be understood and researched within the framework of this data.
Religious Education Education Management Imam Hatip Schools Imam Hatip School Principal Ideal School Manager
---
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Religious Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | --- |
Publication Date | June 30, 2025 |
Submission Date | April 29, 2024 |
Acceptance Date | January 16, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Issue: 61 |