Hizmet kalitesi, havayolu ulaşımını seçen yolcular için herhangi bir havayolu şirketini tercih ederken özellikle göz önünde bulundurdukları parametrelerden birisidir. Havayolu şirketleri, daha fazla yolcuya hizmet verebilmek adına sürekli bir rekabet içerisindedir. Rekabette üstünlüğü sağlamak, havayollarının verdiği hizmet kalitesi ve sonuç olarak da yolcuların algıladığı hizmet kalitesiyle ilişkili bir durumdur. Bu araştırma, Kahramanmaraş Havalimanında faaliyet gösteren Türk Hava Yolları, Anadolu Jet ve Pegasus Havayolları şirketleriyle seyahat eden çeşitli yolcuların, hangi havayolu şirketini tercih ettiklerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Buna göre, belirli özelliklere sahip yolculara anket çalışması uygulanmıştır. Çalışmada elde edilen bulgular, PROMETHEE yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre yolcuların havayolu seçimi sırasıyla THY, AJET ve Pegasus Havayolu olarak belirlenmiştir.
Service quality is one of the parameters that passengers who prefer air transportation take into consideration when choosing any airline company. Airline companies are in constant competition to serve more passengers. Achieving competitive advantage is related to the service quality provided by airlines and, as a result, the service quality perceived by passengers. This research was conducted to determine which airline company preferred by various passengers traveling with Turkish Airlines, Anadolu Jet and Pegasus Airlines operating at Kahramanmaraş Airport. Accordingly, a survey was conducted on passengers with certain characteristics. The findings obtained in the study were analyzed using the PROMETHEE method. According to the results, the passengers' airline choices were determined as THY, AJET and Pegasus Airlines in order.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Marketing (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | June 2, 2025 |
Publication Date | June 15, 2025 |
Submission Date | February 20, 2025 |
Acceptance Date | March 28, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 27 Issue: 2 |