One of the important materials in teaching Kazakh Turkish is textbooks. One of these books is “Kazakh Language: Beginner Level (A1) and Basic Level (A2) Training Guide” prepared for Turkish-speaking language learners. The article focuses on the analysis of the A1 and A2 level sections of this work. The A1 level book consists of ten chapters, except for the “Table of Contents” and “Preface” sections, and each chapter includes activities for reading, grammar, listening, speaking and writing skills. The A2 level book consists of seven main chapters and is similarly supported by activities that develop language skills. Both books include comprehensive exercises and applications to make the process of learning Kazakh Turkish efficient for students.
Kazakh Language Textbook the four basic language skills Turkish-speaking language learners training guide
Kazak Türkçesi öğretiminde önemli materyallerden biri ders kitaplarıdır. Bu kitaplardan biri Türkçe konuşan dil öğrencilerine yönelik olarak hazırlanan “Kazak Dili: Başlangıç Düzeyi (A1) ve Temel Düzeyi (A2) Eğitim Kılavuzu”. İlgili makale bu eserin A1 ve A2 düzeyindeki bölümlerinin incelemesi üzerine odaklanmaktadır. A1 düzeyindeki kitap “İçindekiler” ve “Önsöz” bölümleri dışında on bölümden oluşmakta ve her bölümde okuma, gramer, dinleme, konuşma ve yazma becerilerine yönelik etkinlikler yer almaktadır. A2 düzeyindeki kitap ise yedi ana bölümden oluşmakta ve benzer şekilde dil becerilerini geliştiren etkinliklerle desteklenmektedir. Her iki kitapta da öğrencilerin Kazak Türkçesini öğrenme sürecini verimli kılmak için kapsamlı alıştırmalar ve uygulamalar bulunmaktadır.
Kazak Türkçesi Ders kitabı dört temel dil becerisi Türkçe konuşan dil öğrenicileri eğitim kılavuzu
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | North-West (Kipczak) Turkic Dialects and Literatures |
Journal Section | Reviews |
Authors | |
Early Pub Date | May 8, 2025 |
Publication Date | May 12, 2025 |
Submission Date | February 20, 2025 |
Acceptance Date | April 28, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 19 Issue: 36 |