This paper shows a piece of research in which parents, students, teachers and educational supervisors' opinions about virtual management and open government at schools are analyzed. Nowadays virtual communication through computers or mobile digital devices is a common activity developed by any citizen. In this current Information and Communication Society context, school communities need institutional support based on interactive tools that are operative in this digital context. Parents should be informed and participate constantly about the progress of their children but they also must be involved in the knowledge of tasks, exercises and activities that are performed in the classroom and school. Through a quantitative and qualitative methodology we analyze educational communities' opinions about main virtual tools to improve communication, administrative tasks, and academic activities in order to enhance educational institutions quality. We have reached remarkable results, such as: school organization, communication among all members of school communities, educational programming, along with teaching functions can be significantly improved with the use of institutional interactive networks that include communicative functions and school management in a virtualized way. Digital communication and management of the school through networks makes educational communities (families, teachers and students) to be integrated in a more productive and beneficial way at the school. It is remarkable parents' feelings of being integrated in a true community in which they can participate through different communication channels. They consider themselves as active members of the educational institution where they can participate in its functioning through polls, surveys and monitor their children educational progress from an active parents' role.
Keywords: Networking, School communities, School organization, Virtual communication, Collaborative virtual environments.
Genişletilmiş Özet
Problem: Bu makalede, okullardaki sanal ve açık yönetim hakkında veliler, öğrenciler, öğretmenler ve eğitim denetçilerinin görüşleri analiz edilmiştir. Günümüzde sanal iletişim, bilgisayar veya mobil dijital cihazlar üzerinden herkes tarafından kullanılmaktadır. Mevcut Bilgi ve İletişim Toplumu bağlamında okul toplulukları da dijital ortamlarda çalışan interaktif araçlara dayalı kurumsal desteğe ihtiyaç duymaktadır. Bu yolla, ebeveynler çocuklarının gelişimi hakkında sürekli bilgilendirilebilmekte ve okuldaki aktivitelerden haberdar olabilmekte ve okul ve sınıf ortamında gerçekleştirilen görevler, alıştırmalar ve diğer aktivitelere bu yolla dahil olabilmektedirler.
Yöntem: Bu çalışmada nicel ve nitel veri toplamak suretiyle, eğitim kurumlarının kalitesini geliştirmeye yönelik iletişim, idari görevler ve akademik aktiviteleri iyileştirmek için kullanılabilecek temel sanal araçlar hakkında eğitim toplumlarının fikirleri analiz edilmiştir. Bu alan çalışması, farklı sosyo-kültürel ve ekonomik bağlamı ile Toledo (İspanya) ilindeki yüz okulda 2012 boyunca yürütülmüştür. Veri toplama için, bir yandan anket, etnografik görüşme ve katılımcı gözlem kullanılırken diğer yandan aktif bir katılımcı olarak sosyal ağ içeriğini ve operasyonu gözlemleme kullanılmıştır. Bu teknikler birbirini tamamlayıcı işleve sahiptir.
Bulgular: Çalışmanın sonucunda anlaşılmıştır ki; okul örgütü ve okul toplumu arasındaki dijital iletişim yani okul yönetiminin interaktif ağı kullanması, eğitim-öğretim programlarının kalitesine katkı sağlamaktadır. Dijital iletişim ve ağlar yoluyla okul yönetimi eğitim topluluklarını (aileler, öğretmenler ve öğrenciler) okul için daha verimli ve yararlı hale getirmektedir. Farklı iletişim kanallarından okuldaki topluluğa ulaşabilmek ve bu yolla uyum sağlamak ebeveynlerin duygularına olumlu yansımaktadır. Onlar kendilerini eğitim kurumunun aktif üyeleri olarak değerlendirmekte ve anketler, araştırmalar yoluyla işlevsel olmakta ve aktif bir ebeveyn olarak çocuklarının eğitimsel ilerlemelerini izleyebilmektedirler.
Öneriler: Okullar eğitim topluluğunun tüm üyelerini sürece dahil edebilmek için sanal iletişimi uygulamalı ve beslemelidir. Okul örgütünün geliştirilmesi ve akademik okul yönetiminde zaman ve enerji tasarrufu için BİT okula entegre edilmelidir. Bu yolla, görevler, sınavlar, devamsızlıklar, testler ve çocuklarının egzersiz durumuyla ilgili bilgiler güncel tutulabilir. Dijital bülten veya e-posta mesajları aracılığıyla okul veya çocukları hakkında bilgi sahibi olmalarına izin verilebilir. Evde akademik faaliyetlerin artırılması veya takviye edilmesi kolaylaştırılabilir. Okulu yönetmek için interaktif bir ağın oluşturulması gerçekleştirilebilir. Böylece okul ve ilgilileri sürekli ilietişimde olmak suretiyle sorun çözücü hale gelebilir.
Anahtar Kelimeler: Ağ, Okul toplulukları, Okul örgütü, Sanal iletişim, İşbirlikçi sanal ortamlar.
Networking School communities School organization Virtual communication Collaborative virtual environments
Primary Language | en;tr |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences and Sciences of Field Education |
Authors | |
Publication Date | April 28, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 |
This journal uses a CC BY-NC-SA license.
editor@e-ijer.com http://www.e-ijer.com Address: Ege University Faculty of Education İzmir/Türkiye