Bu araştırmanın amacı 2013 yılında yenilenen 9. sınıf
kimya öğretim programını öğretmen görüşlerine göre değerlendirmektir. Nitel
araştırma yaklaşımıyla hazırlanan bu araştırmada olgubilim (fenomenoloji)
deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Malatya ve Elazığ
illerindeki liselerde görev yapmakta olan 15 kimya öğretmeni oluşturulmaktadır.
Araştırmanın örneklemi maksimum çeşitlilik örnekleme tekniğine uygun olarak
seçilmiştir. Bu çalışmada veri toplama yöntemi olarak yarı yapılandırılmış
görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler “betimsel
analiz” yapılarak çözümlenmiştir. Betimsel analizde programın boyutlarına
(kazanımlar, içerik, öğrenme öğretme süreci ve değerlendirme) ilişkin öğretmen
görüşleri olumlu ve olumsuz olarak kategorilere ayrılarak incelenmiştir. Elde
edilen bulgulara göre öğretmenler programı genel olarak olumlu bulurken başta
ders saatlerinin yetersizliği olmak üzere, kaynakların yetersizliği, öğrenci
seviyesinin düşüklüğü, bazı konuların gereksizliği gibi sorunların olduğunu
belirtmişlerdir. Ders saatinin arttırılması, altyapı sorunlarının giderilmesi
gibi önerilerde bulunmuşlardır. Araştırmadan elde edilen sonuçlar, alan yazında
yer alan diğer çalışmaların sonuçlarıyla benzeşmektedir. Farklı dönemlerdeki
kimya programlarına ilişkin yapılan farklı çalışmalarda benzer sonuçların elde
edilmesi, kimya programlarının geliştirme ve değerlendirilme süreçlerine
ilişkin sorunların olduğunu göstermektedir. Ancak bu durum öğretmenlerin
programı yeterince tanımamasından veya öğretmen yeterlikleriyle program
arasındaki uyuşmazlıktan kaynaklanabilir. Araştırmanın sonucunda yenilenen 9.
sınıf kimya programına ilişkin önerilerde bulunulmuştur.
The purpose of this
study is to evaluate 9th grade chemistry curriculum, revised in
2013, according to teachers’ view. The study was designed in a qualitative
approach and “phonemonology” was used as the research method. The study was
carried out with 15 chemistry teachers who work in high school in city of
Malatya and Elazig, in Turkey. The sample of the study is selected appropriate
for maximum variation sampling. Semi-structured interview was used as a data
collection method. Qualitative data was analyzed by using “descriptive
analysis” method. In the descriptive analysis, teachers' views in relation to
dimensions of the curriculum(objectives, content, teaching-learning process,
and evaluation) were investigated as positive and negative categories. Results
of the study indicate that teachers have positive opinion about chemistry
curriculum but they have some problem about especially inadequacy of course
time, lack of resources, the low level of student success, redundancy of some
issues in curriculum etc. Teachers suggest increasing the course time and the
elimination of infrastructure problems. The results obtained from this study
consisted with results of other studies in the related literature. Getting
similar results in different researches related to different chemistry
curriculum indicates that there are problems related to process of curriculum
development and curriculum evaluation of chemistry lesson. But this might be
due to the fact that the teachers did not know the curriculum sufficiently or
might be caused by incompatibility between teacher competencies and curriculum.
Practical recommendations in regard to 9th chemistry curriculum were
provided at the end of the study.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Educational Sciences and Sciences of Field Education |
Authors | |
Publication Date | April 23, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 9 Issue: 1 |
This journal uses a CC BY-NC-SA license.
editor@e-ijer.com http://www.e-ijer.com Address: Ege University Faculty of Education İzmir/Türkiye