Bu araştırmanın amacı öğrencilerle ailesinden sonra en
fazla ilgilenen ve onlara özen gösteren öğretmenlerin görüşlerine dayalı olarak
ideal veli profilini- ideal veli özelliklerini ortaya koymaktır. Araştırma en az üç yıldır çalışmakta olan
öğretmenlerle yürütülmüştür. Yozgat’ta çalışan 50 öğretmenle yüz yüze
derinlemesine görüşme yapılmıştır. Öğretmenlere yaşları, cinsiyetleri ve eğitim
düzeyleri sorulmuştur. Ayrıca öğretmenlere araştırma sorusu olarak şu soru
yöneltilmiştir: 1. Bir veli nasıl olmalıdır? Nasıl bir veli isterdiniz örnekler
vererek açıklayınız. Araştırma verisi içerik analiziyle çözümlenmiş ve
araştırma bulguları maddeler halinde frekanslarıyla tablolaştırılarak
sunulmuştur. Bu araştırmada öğretmenlerin ideal veliden beklentileri sırayla çocuk veli
ilişkisi, öğretmen veli ilişkisi, ebeveyn yeterliliği ve okul veli ilişkisi
başlıklarında toplanmıştır. Bu araştırmada görüş belirten öğretmenler,
velilerden çocuklarıyla ilgilenmelerini, çocuklarını takip etmelerini,
desteklemelerini, değer vermeleri ve sevmelerini, çocuğun ihtiyaçlarını
karşılamalarını, ödevlerine destek olmalarını, çocuklarına karşı anlayışlı ve
hoşgörülü olmalarını, sorumluluklarını yerine getirmelerini, çocuklarıyla iletişim
halinde olmalarını ve sorunlarıyla ilgilenmelerini beklemektedirler.
The aim of this
research is to reveal the ideal parent profile - the ideal parent qualities
from the point of view of the teachers who are most interested and careful
after the parents of the students. The research has been conducted with
teachers who have been working for at least three years. For the research
In-depth interviews were conducted face-to-face with 50 teachers working in
Yozgat. Teachers were asked about their age, gender and educational level. In
addition, the following question was asked to the teachers as a research
question: How should a parent be? Describe how you would like a parent by
giving examples. Data were analyzed by content analysis and the findings of the
research are presented as item and in table with frequencies. In this study,
the ideal parent expectations of the teachers were gathered in parent-children
relationship, teacher-parent relationship, parental competence and school-parent
relationship. Teachers expect parents to be interested in their children, to
follow their children, to support and value their children, to meet the needs
of their children, to support their homework, to understand their children, to
fulfill their responsibilities, to communicate with their children and to deal
with their problems.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Educational Sciences and Sciences of Field Education |
Authors | |
Publication Date | April 23, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 9 Issue: 1 |
This journal uses a CC BY-NC-SA license.
editor@e-ijer.com http://www.e-ijer.com Address: Ege University Faculty of Education İzmir/Türkiye