As being in many countries, it could be normal to give
extra support and training to the students at schools. Complementary education
and private courses have been supplied by private course centers for a long
time in Turkey. When it started years ago, only a few students attended these
courses since it was considered as a supportive course for some students who
needed it. Yet, it has become a huge educational sector within years and left
the formal schools and formal education behind. Seeing this fact, policy makers
and ministry of education decided to close these private course centers.
Instead, the ministry decided to supply these courses at schools after the
normal education time or at weekends for all students whoever want to join it.
So that the ministry planned to give chance to the students without paying any
fee for it. These courses were opened in 2015.This study aims at revealing the
teachers’ opinions on these extra supporting and training courses supplied by
schools out of the normal planned education time. It was planned as a
qualitative study. Phenomenology, a type of qualitative research design which
is used very often was preferred. Twenty teachers were determined as the study
group and interviews were conducted with them about the study subject. Data
were analysed via content analysis and findings of the study gained.
Conclusions and suggestions were developed in accordance of the findings.
Birçok ülkede
olduğu gibi, ülkemizde de öğretim programlarına destekleyici olması,
eksikliklerin giderilmesi ve öğrenmenin tamamlanması amacıyla öğrencilere
yönelik ilave eğitimlere ihtiyaç duyulmaktadır. Bilindiği gibi, tamamlayıcı
eğitim ve merkezi sınavlara hazırlama amacıyla ihtiyaç duyulan bu eğitim
ülkemizde uzun bir zamandır dershaneler aracılığı ile verilmekteydi.
Başlangıçta tamamlayıcı bir eğitim vermek ve buna ihtiyaç duyan çok az sayıda
öğrencinin devam etmesiyle başlayan dershanecilik sistemi zamanla çok büyük
taleplerle karşılaşmış ve neredeyse resmi olarak kurulmuş eğitim kurumları olan
okulların önüne geçer hale dönüşmüştür. Bunun üzerine dershanelerin kapatılması
ve öğrencilerin ihtiyaç duyduğu destekleme eğitimini MEB bünyesinde verilmesi
gündeme gelmiştir. Bu kapsamda verilecek olan eğitim Destekleme ve Yetiştirme
Kursları DYK olarak planlandı ve uygulamaya konuldu. Bu araştırmanın amacı 2015
yılından itibaren uygulamaya konulan bu uygulamaya ilişkin öğretmenlerin
görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Çalışmada nitel araştırmalarda sık kullanılan
olgubilim deseni tercih edilmiştir. Farklı branşlarda 20 öğretmenden oluşan
katılımcılarla görüşmeler yapılmış ve elde edilen veriler analiz edilerek
bulgulara ulaşılmıştır. Öğretmenlerin destekleme kurslarını faydalı buldukları,
destekleme ve yetiştirme kurslarında görev almadaki başlıca sebeplerinin ek
gelir elde etmek ve hizmet puanlarını artırmak olduğunu bulgusu elde
edilmiştir. Karşılaşılan sorunlar daha çok öğrencilerin motivasyonunun düşük
olması ve devamsızlık yapmalarıdır. Bu kursların daha verimli geçebilmesi için
öğrencilerin ve velilerin kurslar hakkında bilinçlendirilmesi ve materyal
eksikliklerinin giderilmesi gerektiğini bildirmişlerdir. Bu bulgular
doğrultusunda öneriler geliştirilmiştir.
Etkili eğitim Destekleme Kursları Yetiştirme kursları Sınavlara hazırlık Tamamlayıcı eğitim
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Educational Sciences and Sciences of Field Education |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 10 Issue: 3 |
This journal uses a CC BY-NC-SA license.
editor@e-ijer.com http://www.e-ijer.com Address: Ege University Faculty of Education İzmir/Türkiye