Yazma becerisi bir dildeki üretimsel becerilerden biridir ve çok önemlidir ama bu becerinin ana dilde bile geliştirilmesi çok zordur. Diğer bir deyişle sadece dilbilgisi kurallarını doğru kullanmak ve sözcük bilmek mükemmel bir yazma becerisi sağlamaz. Cümleler arasında, cümleleri birbiri ile ilişkilendirmek için söylem belirleyicilerin kullanımı, yazıyı uyumlu ve tutarlı hale getirir. Bu yüzden bu çalışmada, yüksek puan alan öğrencilerle ve düşük puan alan öğrencilerin paragraflarında söylem belirleyicilerin kullanımının incelenmesi amaçlanmıştır. Final sınav kağıdında öğrencilerden seçtikleri üç resimden biri hakkında paragraf yazmaları istenmiştir. B1 seviye yabancı dil (İngilizce) öğrencisi oldukları için yüz ya da yüz yirmi kelimelik bir paragraf yazmaları beklenmiştir. İki öğretim elemanın öğrencilerin her birinin yazma sınavlarını akademik olmayan kritere (bu kritere bağlı çeşitli alt kriterler: sözcüklerin doğruluğu, sözcük çeşitliliği, dilbilgisi doğruluğu, dil bilgisi çeşitliliği, paragraf yapısı, fikirlerin niteliği ve uygunluğu, bağlantılar, noktalama, büyük harf kullanımı ve yazım yanlışları) göre değerlendirmesinden sonra, bu çalışma için onam formu gönderen öğrencilerin yazıları hem nicel hem de nitel olarak incelenmiştir. Düşük puanlı ve yüksek puanlı olarak her bir kategori için on öğrencinin kağıtları incelenmiştir. Sonuçlar, yüksek puan alan öğrencilerin düşük puan alan öğrencilere göre daha fazla söylem belirleyici kullandığını göstermiştir. Bunun dışında, söylem belirleyicilerin yanlış ve aşırı kullanımı yazıyı dağınık ve anlaşılmaz hale getirdiği belirlenmiştir. Son olarak, ileri düzey kullanımlar ile yazma sınavından alınan puanlar arasında pozitif bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Çalışmanın bir sonucu olarak, öğrencilere söylem belirleyicilerin anlamsal ve işlevsel kullanımının öğretilmesi gerektiği ortaya çıkmıştır. Bu yüzden de öğretmenler, yabancı dilde yazma becerisinin gelişimi için söylem belirleyicilerin farklı yöntem ve yollarla öğretimini sağlamaya çalışmalılar.
Writing is one of the productive skills and it is very important. However, it is a very difficult skill to develop even in the native language. In other words, knowing the grammar rules and vocabulary do not create a perfect writing. Using discourse markers between the sentences to relate them with one another makes it more coherent. Therefore, in this study it was aimed to scrutinize the use of discourse markers (DMs) in the paragraphs of high-scored students and low-scored students. In the final exam paper, students were asked to write a story about one of the three pictures they chose. They were expected to narrate a story with 100-120 words as they were intermediate level students (B1). After two instructors evaluated each of the students’ writing exams based on the non-academic criteria with the following sub-criteria: “accuracy of vocabulary, variety of vocabulary, accuracy of grammar, variety of grammar, paragraph structure, quality and relevance of ideas, linking words, punctuation and capitalization, and spelling mistakes”, the writings of students who sent their consents were analyzed both quantitatively and qualitatively in this current study. 10 papers for each category (low-scored students’ and high-scored students’ paragraphs) were examined. Results showed that high-scored students used more DMs than low scored-students. Furthermore, misuse of DMs and overuse of DMs, which result in redundancy in the texts, make the writings disorganized and incomprehensible. Finally, there was a positive relationship between advanced uses and writing scores. As an implication of the study, it should be noted that students should be equipped with the semantically and functionally correct use of DMs. Therefore, teachers should attempt to use different methods or ways to teach them in the classroom.
University Foreign language education English education Discourse markers Paragraph writing
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Issue Articles |
Authors | |
Publication Date | February 28, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 14 Issue: 1 |
This journal uses a CC BY-NC-SA license.
editor@e-ijer.com http://www.e-ijer.com Address: Ege University Faculty of Education İzmir/Türkiye