Araştırmanın amacı yansıtmanın öğretmenlerin özyeterliğini yordama gücüne sahip olup olmadığını belirlemektir. Richards ‘a (2008) göre yansıtma deneyimlerin önemsendiği, değerlendirildiği bir eylemi ya da bir süreci ifade eder. Öğretmen özyeterliğinin ise farklı şekillerde tanımlanmasına karşın tek bir önemli odak noktası vardır ki o da öğretmenin eğitimsel faaliyetleri yürütülebilme becerisine ilişkin inancıdır. Yöntem: Araştırma 30 erkek 90 kadın olmak üzere İran Shiraz ve Tahran’da İngilizce öğretimi veren çeşitli özel kurumlarda çalışan 120 İngilizce öğretmeni ile yürütülmüştür. Öğretmenler yabancı bir dil olarak İngilizce öğretmektedirler. Öğretmen Yansıtma Ölçeği (Akbari, Behzadpour ve Dadvand, 2010) ve Öğretmen Yeterlik Inançları Ölçeği (Dellinger, Bobbett, Olivier ve Ellett, 2008) kullanılmıştır. Yansıtma ölçeği 6 alt boyutu ile birlikte bağımsız değişken olarak ele alınırken özyeterlik bağımsız değişken olarak ele alınmıştır. Araştırmada ortaya konan hipotezleri test etmek için çoklu regresyon analizi kullanılmıştır. Bu yöntemle araştırmanın iki değişkeni arasındaki ilişki ortaya konmuştur. Öğretmen özyeterliğini yordamak için yapılan çoklu regresyon analizinde öğrenenler, öğretmenler, uygulayıcılar, öğretmenlerin bilişsel gelişimleri, eleştirel faktörler, etik parametreler kullanılmıştır. Araştırmada bağımlı ve bağımsız değişkenler arasındaki ilişki yüksektir. Özyeterlik açısından öğretmen özellikleri incelendiğinde, özyeterliğe sahip öğretmenlerin yabancı bir dil olarak İngilizce öğretmesinde yansıtmanın etkisi önemlidir. Bir başka ifade ile yansıtıcı öğretmen zamanı ve işlemsel öğretimin ve öğrenme deneyiminin tüm içeriğini tasarlar ve bu da o öğretmeni etkili kılar.
Features of EFL/ESL teachers have been investigated by educationists time and again in order to effectuate the education system in reaching its goal main goal, namely learning. Reflectivity and self-efficacy are two main characteristics of teachers which are not delved into thoroughly. Reflection, according to Richards (2008), refers to an activity or process in which an experience is recalled, taken into account, and evaluated, usually in relation to a broader purpose. Teacher self-efficacy, defined in different terms, has one fundamental kernel. It has been referred to as the individual teacher's beliefs in his/her own ability to carry out educational objectives. The present study, adjusting these two constructs, aims at observing whether reflectivity of EFL teachers and the main elements of this reflectivity are capable of predicting those teachers' sense of self-efficacy. On that account, 120 EFL teachers took part in the survey by filling out the related questionnaires. Multiple regression analysis revealed the predicting power of both reflectivity and its sub-elements on teachers' self-efficacy. Correlational results, correspondingly, indicated the relationship between every two components. It was identified that the association between the criterion and exploratory variables is moderately strong (R=.64). Furthermore, the prediction model was statistically significant and accounted for approximately 39% of the variance of teacher self-efficacy. From sub-categories of reflectivity, ethical and critical issues had the highest share in this prediction.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Educational Sciences and Sciences of Field Education |
Authors | |
Publication Date | January 2, 2015 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 5 Issue: 3 |
This journal uses a CC BY-NC-SA license.
editor@e-ijer.com http://www.e-ijer.com Address: Ege University Faculty of Education İzmir/Türkiye