Objective: The research is descriptive cross-sectional research designed to investigate nursing students' perceptions of distance learning during the COVID-19 pandemic process.
Methods: The population of the research consisted of 477 nursing students who studied at three different state universities and took the Fundamentals of Nursing course as distance education in the 2020-2021 academic period, when the COVID-19 pandemic restrictions began. The sample of the study consisted of 298 students who met the sampling criteria and agreed to participate in the research. The data were collected through a questionnaire using the “The Sociodemographic Characteristics Form” and “The Perception Scale about Distance Education”. In the analysis of the data, number, percentage, mean, standard deviation, one-way analysis of variance and t-test for independent groups were used.
Results: The mean age of students was 21.23±2.24. Of them, 54.7% were first-year and 67.8% female. While 70.1% had internet access, 94.6% owned a personal computer. A moderate income was reported by 75.2%, 63.4% lived in urban areas, and 72.1% were not employed during remote education. Students' mean total score was 50.81±10.74. Sub-dimension scores: personal suitability 17.81±7.73, effectiveness 12.97±6.73, instructiveness 13.74±5.19, and tendency 6.27±2.98.
Conclusion: According to the results of the study, the opinions of nursing students studying at three state universities regarding distance education are moderate and positive regarding COVID-19 pandemic restrictions. It was shown that students' opinions on distance education are influenced by their gender, the educational setting, their class, their access to the internet, and whether they own a computer. Based on the results of the research, it is recommended to identify the disruptions experienced during distance education and take precautions against these disruptions in order to increase the satisfaction of students and the efficiency of education in critical situations such as. pandemics or when distance education is used as an education method.
Amaç: Araştırma, COVID-19 pandemisi sürecinde hemşirelik öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik görüşlerini incelemek amacıyla planlanmış, tanımlayıcı kesitsel nitelikte bir çalışmadır.
Yöntem: Araştırmanın evrenini COVID-19 pandemisi kısıtlamalarının başladığı 2020-2021 eğitim-öğretim döneminde üç farklı devlet üniversitesinde eğitim gören ve Hemşirelik Esasları dersini uzaktan eğitim şeklinde alan 477 hemşirelik öğrencisi oluşturdu. Çalışmanın örneklemini ise örneklem kriterlerini sağlayan ve araştırmaya katılmayı kabul eden 298 öğrenci oluşturdu. Veriler, “Birey Tanıtım Formu” ve “Uzaktan Eğitime Yönelik Görüşler Ölçeği” kullanılarak anket yoluyla toplandı. Verilerin analizinde sayı, yüzde, ortalama, standart sapma, tek yönlü varyans analizi ve bağımsız gruplar için t-testi kullanıldı.
Bulgular: Çalışmaya katılan öğrencilerin yaş ortalaması 21.23±2.24 olarak belirlendi. Katılımcıların %54.7’si birinci sınıf öğrencisi, %67.8’i kadındı. Öğrencilerin %70.1’i internete erişim imkânına sahipken, %94.6’sının kişisel bilgisayarı vardı. Gelir durumunu orta düzeyde olarak belirtenlerin oranı %75.2, il merkezinde yaşayanların oranı %63.4 olarak tespit edildi. Ayrıca, uzaktan eğitim sürecinde herhangi bir işte çalışmadığını belirtenlerin oranı %72.1 idi. Öğrencilerin ölçek toplam puan ortalaması 50.81±10.74 olarak bulundu. Alt boyutlar incelendiğinde; kişisel uygunluk 17.81±7.73, etkililik 12.97±6.73, öğreticilik 13.74±5.19 ve yatkınlık 6.27±2.98 olarak saptandı.
Sonuç: Çalışma sonuçlarına göre üç devlet üniversitesinde öğrenim gören hemşirelik öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik görüşleri COVID-19 pandemisi kısıtlamalarında orta düzeyde ve olumludur. Öğrencilerin cinsiyeti, öğrenim gördüğü eğitim kurumu, sınıfı, internete erişim imkanı ve bilgisayara sahip olma durumlarının öğrencilerin uzaktan eğitime yönelik görüşlerini etkilediği tespit edildi. Araştırmanın sonuçlarına dayanarak pandemi gibi zorunlu durumlarda veya eğitim yöntemi olarak uzaktan eğitimin kullanıldığı durumlarda öğrencilerin memnuniyetini ve eğitimin verimliliğini artırmak adına uzaktan eğitim sırasında yaşanan aksaklıkların tespit edilmesi ve bu aksaklıklara yönelik önlem alınması önerilmektedir.
Araştırmanın yapılabilmesi için Iğdır Üniversitesi Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulu’ndan (Karar Sayısı: 2021/20, Tarih: 24.06.2021) ve araştırmanın yapıldığı kurumlardan gerekli izinler alındı. Araştırmada kullanılan ölçek için ölçeği geliştiren yazarlardan e-posta yoluyla ölçek kullanım izni alındı. Çalışma etik açıdan Helsinki Deklarasyonu Prensipleri’ne uygun olarak yürütüldü ve katılımcılardan bilgilendirilmiş onamları alındı.
Yok
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Nurse Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 28, 2025 |
Submission Date | February 13, 2023 |
Acceptance Date | August 6, 2024 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 41 Issue: 1 |