Amaç: Bu çalışma hemşire ebeveynlerin çocuklarının COVID-19 pandemi algısı ve pandeminin çocuklar üzerindeki etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Yöntem: Nitel desende ve tanımlayıcı olarak yapılan bu çalışma, 1 Ocak–1 Mart 2021 tarihleri arasında pandemi sürecinde çalışan, 3-7 yaş grubunda çocuğu olan hemşireler ve onların çocukları ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada ebeveynlere kartopu örnekleme yöntemi ile ulaşılmış ve veri doygunluğuna ulaşıldığında (23 ebeveyn ve 23 çocuk) veri toplama süreci sonlandırılmıştır. Çalışmanın verileri ebeveynler ve çocuklar için geliştirilmiş yarı yapılandırılmış formlar aracılığı ile toplanmıştır. Verilerin içerik analizinde MAXQDA 2022 bilgisayar programı kullanılmıştır.
Bulgular: Ebeveynler ve çocuklarla yapılan görüşmeler sonunda 2 tema belirlenmiştir. Birinci tema olan değişen ebeveyn çocuk ilişkisi, pandemiden önce ebeveyn çocuk ilişkisi ve pandemiden sonra ebeveyn çocuk ilişkisi olmak üzere iki alt temadan oluşmaktadır. İkinci tema olan pandeminin çocuklar üzerindeki etkileri ise çocuklar için koronavirüsün anlamı, ebeveynin gözünden çocukların yaşamında korona virüs, çocukların yetkililerden isteği ve ebeveynlerin gözünden çocukların duygu ve davranışları olmak üzere dört alt temadan oluşmaktadır.
Sonuç: Bu çalışmanın sonucunda, pandemi döneminde çocukların hemşire ebeveynleri ile geçirdiği zamanın azaldığı, ilişkinin şeklinin değiştiği ve çocukların duygu ve davranışlarında olumsuz değişimler meydana geldiği belirlenmiştir.
Anahtar Sözcükler: Hemşire, ebeveyn, çocuk, pandemi
Close But Far Away: Being A Child Of A Nurse Parent During The Pandemic
ABSTRACT
Aim: This study was conducted to determine the perception of nurse parents about their children's COVID-19 pandemic and the impact of the pandemic on children.
Methods: This qualitative and descriptive study was conducted with nurses who have children aged 3-7 years and who were working during the pandemic period between January 1 and March 1, 2021. Parents were reached through snowball sampling method, and data collection process was completed when data saturation was reached (23 parents and 23 children). Data of the study were collected through semi-structured forms developed for parents and children. MAXQDA 2022 computer program was used for content analysis of the data.
Results: As a result of the interviews with parents and children, two themes were determined. The first theme, the changing parent-child relationship, it consists of 2 sub-themes: parent-child relationship before the pandemic and parent-child relationship after the pandemic. The second theme, the effects of the pandemic on children, consists of 4 sub-themes: the meaning of coronavirus for children, coronavirus in children's lives from the parents' eyes, children's requests from the authorities, and children's feelings and behaviors from the parents' eyes.
Conclusion: As a result of this study, it was determined that during the pandemic period, the time children spent with their nurse parents decreased, the nature of the relationship changed, and negative changes occurred in children's emotions and behaviors.
Keywords: Nurse, parent, child, pandemic
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Nursing Workforce, Mental Health Nursing |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 28, 2025 |
Submission Date | March 14, 2024 |
Acceptance Date | August 7, 2024 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 41 Issue: 1 |