İnsanın olduğu her yerde eğitim vardır. Eğitim, hayat boyu devam eden zihinsel
bir süreçtir. Atalarımız her dönemde eğitime önem vermiştir. İslamiyet Öncesi
Türklerde eğitim, şimdiki gibi örgün ve özel sınıflarda ve ayrı bir dal olarak olmasa
da, toplum eğitimi, mesleki eğitim, din eğitimi vb. gibi sınıflandırabiliriz. İslamiyet
Öncesi dönemde sözlü kültürün hâkim olduğu eğitim bu kültürün özelliklerine
uygun şekilde yapılmaktadır. İslamiyet öncesi atalarımızın eğitim anlayışının
daha çok yaygın eğitim şeklinde olduğu anlaşılmaktadır. İslamiyet öncesi Türklerde
göçebe yaşam tarzından dolayı sanat, mimari, yazı vb. gelişmeler gecikmiş
ve yaşam biçimine göre şekillenmiştir. Köktürkler çoğu yönden Hunlar’ a benzerlik
gösterirken; Uygurlar yaşam tarzı, benimsedikleri din, yazı kültür ve sanat yö-
nünden Hunlara göre farklılık göstermiştir. Bu çalışmanın amacı; İslamiyet öncesi
Türklerde eğitimin, eğitim sisteminin durumunu araştırıp farklı kaynakların bulgularından
faydalanarak açıklamaktır. Çalışmada Hunlar, Köktürkler ve Uygurlar
döneminde eğitimin amacı, nasıl yapıldığı, toplumun eğitime bakışının nasıl olduğu gibi konular değerlendirilmeye çalışılmıştır. Çalışmada tarama modeli
kullanılarak konu ile ilgili kaynaklar taranmış ve çalışmanın verilerine ulaşılmaya
çalışılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Eğitim ve Toplum Sayı 17 |
Authors | |
Publication Date | August 2, 2017 |
Submission Date | February 2, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 6 Issue: 17 |
It publishes articles in Turkish in the fields of Educational Sciences and Social Sciences. The journal reaches libraries in Türkiye and abroad in printed form, and its electronic copy is scanned by many indexes.