Bu çalışma öğretmenlerin iş doyumları ile mutluluk düzeyleri arasındaki iliş-
kiyi incelemeyi amaçlamaktadır. Mutluluk (ya da alanyazında daha çok kullanılan
haliyle öznel iyi oluş) insan yaşamının bütün alanlarını etkileyen önemli bir kavram
olarak uzun zamandır araştırmacıların ilgisini çekmektedir. Öznel iyi oluş
kişinin hissettiği olumlu duyguların olumsuz duygulardan çok olması ve genel olarak
yaşamdan alınan doyum olarak tanımlanmaktadır (Diener, 1984). İş doyumu
ise, Eren’e göre (1984), işten elde edilen maddi çıkar, iş görenin birlikte çalışmaktan
hoşnut olduğu iş arkadaşları, bir eser, ürün ve hizmet meydana getirmenin
sağladığı mutluluktur. Bu araştırma ilişkisel tarama modelindedir. İlişkisel tarama
modeli, iki ve daha çok sayıdaki değişken arasında birlikte değişim varlığını veya
derecesini belirlemeyi amaçlayan araştırma modelleridir. Araştırmanın çalışma
grubunu online anket formu ile ulaşılan 337 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma
için veri toplamak amacıyla; Kişisel Bilgi Formu, Minneseto İş Doyum Ölçeği ve
Oxford Mutluluk Ölçeği – Kısa Formu kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler SPSS 21.0 paket programında analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda
iş doyumunun öğretmenlerin mutluluk düzeylerini anlamlı bir şekilde yordadığı
bulunmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Eğitim ve Toplum Sayı 17 |
Authors | |
Publication Date | August 2, 2017 |
Submission Date | April 3, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 6 Issue: 17 |
It publishes articles in Turkish in the fields of Educational Sciences and Social Sciences. The journal reaches libraries in Türkiye and abroad in printed form, and its electronic copy is scanned by many indexes.