Felsefenin, kendi özel ilkelerinde ontolojik manada düalizme varışı, felsefeyi
ifade etmede alet haline gelen dil veya mantık açısından da düal ilkeler ile iş görmesine
yol açmıştır. Çoğu zaman özne-nesne, özne-eylem, kavram-nesne, kavram-eylem
gibi düal karşılıklılık durumları, dil üzerine kurulu yeni bir sembolleşme ve
bu bağlamda yeni bir dil ifadesi yaratma eğilimi göstermiştir. Bu yaratımın zihinde
başlayan serüveni, psiko-sosyal kavram biçimlenmeleri ve bunların göstergebilimsel
manada sembolleşmesiyle, dilin yasalarının anlaşılma çabasına kadar uzanmış-
tır. Makalemiz bu açıdan linguistik sahada kümülatif ilerleyişin analitiğine göz
atmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Eğitim ve Toplum Sayı 18 |
Authors | |
Publication Date | December 20, 2017 |
Submission Date | October 10, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 6 Issue: 18 |
It publishes articles in Turkish in the fields of Educational Sciences and Social Sciences. The journal reaches libraries in Türkiye and abroad in printed form, and its electronic copy is scanned by many indexes.