Teaching Turkish as a foreign language hasn’t been a subject sufficiently for academical studies. Faculties of education have started to give place to lesson of “teaching Turkish to foreigners” in curriculums. This is a gladsome news but also inadequate. Likewise several universities have opened graduate programs it’s promising as well. We won’t be reached to the purpose until we see “Teaching of Turkish as a foreign language” as a discipline in universities. New curriculums which consider the important role of language in communication, advances in the field of foreign language teaching, the needs, demands and situations of foreigners who want to learn Turkish and, take into account learning difficulties should be prepared
Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi, akademik çalışmalara yeteri kadar konu olabilmiş değildir. Eğitim fakültelerimizin “Yabancılara Türkçe Öğretimi” derslerine yer vermeye başlamaları, sevindirici ama yetersizdir. Aynı şekilde birkaç üniversitemizde yüksek lisans programlarının açılmış olması umut vericidir. Üniversitelerimizde “Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi” bilim dalını görünceye kadar amaca ulaşmış sayılmayız. Dilin iletişimdeki önemli rolünü, yabancı dil öğretimi sahasındaki gelişmeleri, Türkçe öğrenmek isteyen yabancıların ihtiyaç, talep ve konumlarını göz önünde bulunduran ve öğrenme güçlüklerini de dikkate alan yeni öğretim programları hazırlanmalıdır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Eğitim ve Toplum Sayı 7 |
Authors | |
Publication Date | August 14, 2014 |
Submission Date | April 9, 2015 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 3 Issue: 7 |
It publishes articles in Turkish in the fields of Educational Sciences and Social Sciences. The journal reaches libraries in Türkiye and abroad in printed form, and its electronic copy is scanned by many indexes.